Gå til innhold

Søker etter folk som kan 3D-modellering til prosjekt!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg leter etter folk som kan lage 3D-modeller til en demo (innen demoscenen) jeg har tenkt å lage til påsken.

 

Filformatet som 3D-motoren støtter per dags dato er: 3DS Release 4.

3D Studio Max kan eksportere til dette formatet.

Informasjon om hva slags støtte 3DS har til Max kan vi komme tilbake til.

 

Det gjør ingenting om du feks bruker et annet modelleringsprogram (Lightwave, Maya eller hva det måtte være) så lenge du kan konvertere disse til .Max eller direkte til .3DS. Det fins konverteringsprogrammer som gjør dette, men det er din jobb å finne det og utføre jobben. Det viktigste er at modelldata, teksturdata og keyframedata(animasjonsdata) blir eksportert til og fra filformatene.

 

Hvis noen synes dette høres interessant ut, skriv gjerne inn på dette forumet, og kom gjerne med spørsmål. Jeg har på ingen måte tenkt å bruke noe annet format enn 3DS, fordi det er dette formatet jeg jobber med frem til jeg har laget en komplett parser og software 3d-engine.

 

Det er et fint pluss om du lager dine egne teksturer til modellene og at du har skills innen pixelgrafikk.

 

Det er ingen penger involvert i dette prosjektet. Det eneste du får er erfaring å jobbe med/mot en programmerer :D

Jeg vil kommunisere over e-post, men ikke før jeg har funnet noen som er villig til å bli med på prosjektet.

 

Takk for oppmerksomheten.

Endret av rydi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags 3D-modeller er det snakk om?

 

Det må være lowpolygon. ikke mer enn 2000 polygons +- per scene eller noe sånt, men jo mindre jo bedre. Enginen min er litt for rotette akkurat nå og ikke optimalisert, så når det eventuelt blir endringer eller tid til optimalisering så blir den å støtte mange flere polygons.

 

- innendør

- utendørs

- grotter

- vannbasseng inni tempel

- statuer

- korridorer

- vinduer

- lamper

- speil

- malerier som henger på vegg

 

Det trenger ikke være alt dette, men altså, jeg lar deg (som kan modellere) få bestemme litt hva demoen skal inneholde også, men jeg tar de endelige avgjørelsene siden jeg er programmereren og må ta hensyn til diverse ting slik situasjonen er akkurat nå. Men jeg er åpen for forslag, og lar deg være fri og ha en innvirkning på "storyen" eller prosjektet i sin helhet hvis det lar seg gjøre. Vi bør diskutere innholdet i demoen, det er greit å brainstorme litt først. Vi kan som sagt lage en story bak det hele, men det må være litt abstrakt og ikke for mye heller, fordi jeg vil ikke at prosjektet skal stoppe opp pga for store krav etc. Foreløpig er det de punktene over som gjelder. Og teksturene har visse krav som feks 256x256 og/eller 512x512 i størrelse og helst bruke .png filformatet fordi det har en alpha-kanal som enginen min støtter. Det kanhende vi må skaffe en grafiker som kan lage textures og kan photoshop godt nok, men det er ikke det viktigste akkurat nå.

Endret av rydi
Lenke til kommentar

Hei, høres ut som ett spennende prosjekt, jeg er student ved Noroff Instituttet. Er ikke vedig flink men de objektene du remsa opp der skal jeg nok få til. Anatomi og generelt organiske modeller er jeg ikke så dreven på men stiller gjerne opp på det andre du nevnte der. Send meg Mail på pm så kan vi prate mer om det. Hvis du bruker msn er det fint da det er lettere og kommunisere fortere.

 

Trenger litt info angående unit system (scale i forhold til 3ds max osv.

 

Har mye tid og sette av da jeg driver hjemmestudiet (webstudent).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...