Myagos Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 29 Mars klokken 20:00 skal alle lysene i huset på. Dette blir for latterlig. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Nok et idiotforslag som fungerer hvis man ikke har peiling. Hvis veldig mange slår av lyset og på igjen samtidig fører det til overbelasting og kan ødelegge trafo-stasjoner og masse mer som resulterer i at ingen får strøm og man må reparere masse som igjen fører til "klimautslipp". Ja der sa du noe. Vis alle skal slå av strømmen for en time. Så ender kraftstasjonene opp med og minske vannmengden som går igjennom turbinen... Da alle lysene plutselig slåes på, så faller spenningen kraftig ned helt til de har fått høyere mengde vann gjennom turbinen. Svingningen går ned, og man kan ende opp med mange ødelagte ting... Morro: :! Men! Det blir yderst få som blir til og gjøre dette. Ellers så kan dere som skal gjøre dette gå og tappe litt varmtvann eller ta en dusj slik at det blir belastning... Men herregud. Det er snakk om lys. Ikke et helt elektrisk annlegg. Eks: Totalforbruk: 28.000 kWh per år Til oppvarming : 0,75 x 28.000 kWh per år 21.000 kWh per år Til lys og utstyr 7.000 kWh per år Det er snakk om 25% Edit: Endret 25. januar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Bruk så mye stearin dere bare vil! Ironisk nok. Bra dag å velge det på og da, en lørdag? Klokka 20:00? Ja, får med seg mange å sitte i mørket en time da. Nei, jeg skal ikke delta i noen sofa-aksjoner slik som dette. På høyde med burma-sytinga og røde t-skjorter. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 På høyde med burma-sytinga og røde t-skjorter. Akkurat det samme som slo meg. I stedet for å virkelig gjøre noe med problemet, så gjennomfører man slike "aksjoner" slik at man kan gi seg et lite klapp på skuldra ved enden av dagen. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Like nyttig som World Jump Day. Tror ikke jeg kommer til å slå av lyset. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ikke alle som gidder og stå opp fra sofaen og bombe oljeriggene... Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 29. mars 20:00 Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 1 time skal jeg klare lett så kan være med på dette Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Like nyttig som World Jump Day.Tror ikke jeg kommer til å slå av lyset. Hehe denne var fin: " After analysis of all major seismograhic and satelite data we have to conclude that the World Jump on the 20 July 2006 at 11.39.13 GMT has not caused any permanent changes in the orbital positioning or rotation of the planet earth " Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hahaha hurra la oss skape litt stress for kraftselskapene ved og skru av og på lysene sammtidig. Hvis vi er ekstra heldige så går hele strømmnettet ned en stund når vi skrur på lyset igjenn. dette er da litt ironi hvis det var noen som ikke skjønnte det. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Dere skal redde av verden ved å skru av lyset en time? Hva gjør dere de andre 8759 timene i året da? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det handler vel kanskje mest om å få folk til å stå sammen for noe på tvers av kulturer og nasjoner? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 "Spare på strømmen"-hysteriet ser ikke ut til å ta noen ende. Det er så gøy at vi lever midt i et univers som er energi, vi vet bare tragisk nok ikke hvordan vi skal få tak i den. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Og dette gjøres altså for å stoppe stigningen av den globale temperaturen som faktisk stoppet å stige for 10 år siden? Istedefor å prøve å skape problemet for strømnettet ved at mange slår av av og på strømmen samtidig vil jeg anbefale alle som virkelig tror på dette å slå av strømmen permanent. Flytt til en øde dal og lev av grønnsaker som dere dyrker selv. Helt biodynamisk selvsagt. Klar dere der uten alt fra det moderne samfunnet som dere er imot og dere må selvsagt også leve uten Internett. Lykke til! Lenke til kommentar
runeb80 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 I Norge har vi vannkraft. PÅ med strømmen, amishjævler! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg regner dette forsøket på å ødelegge strømnettet som en sabotasje-/terroraksjon. Tenk om liv går tapt om dere virkelig får med dere mange slik at det oppstår feil med strømforsyningen når mange slår av og på samtidig? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Siden du er så bekymret, regner jeg med du sitter på gode kilder som forklarer hvorfor strømmen kan forsvinne som følge av det her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå