cHilfiger Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hei! 31. mars 2007 skjedde det noe veldig spessielt, det var sikkert noen som fikk det med seg, men det som skjedde var at 2,2 millioner mennesker og over 2100 buisinesser av lysene i en hel time! Det startet med et spørsmål: Hvordan kan vi inspirere folk til å ta tiltak på klimaforandring? Svaret: Spørr folket i Sydney til å skru av deres lys i en time. Denne massive kollektive innsatsen redusert Sydneys energiforbruk ved 10,2% i en time, som er den tilsvarendee virkningen av å ta av 48.000 biler av veien i en time. I år er det tenkt å gjenomføre det samme, 29. mars 20:00, men denne gangen for hele verdenen! Noen tips for at de fleste skal få med seg dette: Mail til alle vennene dine, eller sjefen på jobben din! Registrer deg her! Organiser med nærområdet, tips Her -PDF fil eller ta en tur innom Hjemmesiden Skriv også inn i signaturen din, til denne tråden/hjemmesiden! Får håpe at alle får en trivelig time Vi lager en påmeldings liste her også: Skal være med: cHilfiger EvenEleven TSP Deimos87 Lakus E-Wok Knut Erik alec1 2ball(s) Olum T-Solberg dagr0z Om1kroN EvenruD Endret 27. januar 2008 av cHilfiger Lenke til kommentar
TSP Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg skal nok få overtalt min familie til dette. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Im with you all! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg sier jeg er med selv om jeg sikkert kommer til å glemme det. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Legg inn påminnelse på mobilen din, skriv det opp på kalenderne dere har i huset etc. Om det er riktig ille kan du til og med henge en stor plakat godt synlig i huset. Uendelige muligheter. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Flyttes til det sosiale forumet. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er det lov å tenne stearinlys? Jeg er med. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg skal nok også klare meg uten lys i en time Fint tiltak BTW Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) stiller jeg Pc-en kan være på sant?? Endret 22. januar 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 GIdder ikke. Enig der. Alt dette med miljø er oppskrytt. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 GIdder ikke. Enig der. Alt dette med miljø er oppskrytt. bryr meg ikke om miljøte så mye jeg heller..dettte handler om å få masser av folk til å sammarbeide om en hanlig det blir passe kult viss alle skrur av lyset til samme tid...? Btw: skulle fått opp en poll på hvem som er med.. da ser vi litt om flertallet vill være med...eller? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg er nok med jeg. Har aldri på noen lys uansett. Er det bare lys som teller eller PC-en også? Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Har spørt om poll! ang. pc-en, den teller nok den å, men å ta alle lysene hjelper sikkert, Lenke til kommentar
TSP Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Personlig slår jeg nok av PCn i samme slengen. Husk at det ikke bare er snakk om: "Åh, jeg er med for jeg slår av lyset på rommet mitt", men prøv å engasjere hele familien i god tid Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Jeg har meldt meg på, og skal snakke med sjefen på jobben. Dette er noe vi bør være med på alle sammen. Edit: Har akkurat sendt unna en mail til en av "talerørene" i NSB. Satser på at hun liker ideen og får NSB med på dette. Jeg jobber i Arrive, som er et underselskap av NSB, og om jeg får med meg NSB/Arrive/Rom Eiendom/Mantena på dette, da blir jeg fornøyd. Endret 24. januar 2008 av T-Solberg Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Er det bare lys/lamper som skal slås av? Jeg er med. Skal prøve å overtale mor til å bli med også. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Nok et idiotforslag som fungerer hvis man ikke har peiling. Hvis veldig mange slår av lyset og på igjen samtidig fører det til overbelasting og kan ødelegge trafo-stasjoner og masse mer som resulterer i at ingen får strøm og man må reparere masse som igjen fører til "klimautslipp". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå