Rescue me Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 I dag når jeg var i butikken skulle jeg kjøpe Tom Collins blandevann (ingen alkohol), da jeg kom til kassa spurte hun om legitimasjon og sa at det var 18 års aldersgrense å kjøpe blandevannet. WTF? Er jo ikke alkohol i blandevannet og det er til og med oppskrifter på drinker uten alkohol på baksiden. Har denne dama rett eller? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Høres helt absurd ut... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Butikken har vel egentlig lov til å sette slike policyer akkurat som de vil etter som jeg har forstått. Trenger ikke være forankret i norsk lov. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det er vel ingen som som sier at du ikke har lov til å kjøpe blandevann nei(har selv måtte vise leg for tom collins mix, bli sjokkert selv). Hadde du kranglet litt hadde du sikkert fått kjøpt uten leg. Men som det blir sagt er det heller ingen lov som sier at du har rett til å kjøpe hva du vil uten at butikken kan nekte Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Det er vel ingen som som sier at du ikke har lov til å kjøpe blandevann nei(har selv måtte vise leg for tom collins mix, bli sjokkert selv). Hadde du kranglet litt hadde du sikkert fått kjøpt uten leg. Men som det blir sagt er det heller ingen lov som sier at du har rett til å kjøpe hva du vil uten at butikken kan nekte Prøvde å krangle meg litt til det ja. Sa at jeg ikke skulle blande med alkohol osv. Butikken har vel egentlig lov til å sette slike policyer akkurat som de vil etter som jeg har forstått. Trenger ikke være forankret i norsk lov. Fasister . Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Så hvis man er fjorten år, det er lørdagskveld og man vil ha en Cola så kan en bli nekta fordi butikken har en policy Endret 21. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 De fleste butikker har automatiske systemer der man legger inn hvilke varer det er aldersgrense på så kommer der opp på skjermen til personen i kassa at den varen skal det sjekkes leg på. (samme system man setter priser på og slikt) Så, blir du spurt om leg på tullete ting så er det enten en feil av den som la det inn, eller så er det en intern spøk. Har selv sett ei halvgammel kassa dame miste tråden helt fordi "noen" dagen før la inn at det skulle sjekkes leg på tyggis Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 hadde samme opplevelsen selv på butikken for noen mnd siden... på netopp tom collins . dama bak kassen lurte på om jeg hadde legg... jeg ble så irritert, og hu var så forbanna sta , hu sa at jeg skulle bruke det til sprit og da måtte hu ha legg , jeg lurte på om de spurte ungdommer som kjøper appelsinjuice en lørdags kveld kl. 20, om legg også.. nei sa kjerringa... og jeg ble så forbanna og bare gikk, jeg hadde varer for 1300kr som var gått gjennom kassen..., , aldri handla der mer... ! gikk på en annen butikk og kjøpte tom collins , mat , og alkohol uten å vise legg... , men dealen er jo at 98% av de som kjøper tom collins har vært på polet og kjøpt sprit , og da mener jeg at det er de som har ansvaret for heler denne greie med legg. , Lenke til kommentar
lamial Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det der høres jo helt teit ut.. Har selv blitt spurt om leg da jeg skulle kjøpe en dvd-film (Narnia) i en matbutikk. En annen gang ble jeg spurt om leg når jeg skulle kjøpe øl, viste fram bankkortet mitt, og ble fortsatt nektet å kjøpe! Da kranglet jeg på det, og dama måtte selvfølgelig gi seg.. Idioter. Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 En kompis av meg ble også nekta å kjøpe en film med 15-årsgrense, han var 17, men hadde ikke med ID. Litt for stor forskjell her i landet når 14åringer kan få kjøpt øl, mens 17 åringer ikke kan kjøpe filmer med 15års aldersgrense :/ Lenke til kommentar
lamial Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ja, og Narnia-filmen var det faktisk 11-årsgrense på.. Og jeg er 22. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 feiging. du trenger vel ikke blandevann? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 feiging. du trenger vel ikke blandevann? Jo. Blir så jævlig dårlig hvis jeg drikker ren sprit. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 feiging. du trenger vel ikke blandevann? Jo. Blir så jævlig dårlig hvis jeg drikker ren sprit. Tropisk nektar! Det er det beste som er Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Tror dama i kassa har mistforstått. En kompis av meg ble spurt om leg da han kjøpte potetgull, men dama gav seg ganske fort. Hun var veldig sliten Men uansett. Det er ikke opp til henne å bestemme at du ikke får kjøpe tom collins. Noen er bare sære, og man får ikke gjort så mye med det dessverre. 1'er lightere var en periode aldersgrense på, men ikke vanlig lightere. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Tror dama i kassa har mistforstått. En kompis av meg ble spurt om leg da han kjøpte potetgull, men dama gav seg ganske fort. Hun var veldig sliten Men uansett. Det er ikke opp til henne å bestemme at du ikke får kjøpe tom collins. Noen er bare sære, og man får ikke gjort så mye med det dessverre. 1'er lightere var en periode aldersgrense på, men ikke vanlig lightere. Jeg lurer på hvem som finner på noe sånt. De må være ganske skrudde i hue.. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva produktet skal brukes skal da ikke de stikke nesen sin opp i. Når det ikke inneholder alkohol må da hvem som helst få kjøpe det? En gang da jeg og en kompis kjøpte 4 1,5 l sprite, flere flasker med schweppes samt en drinkmix sa dama i kassa at vi måtte ta det pent :!: Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Hva produktet skal brukes skal da ikke de stikke nesen sin opp i. Når det ikke inneholder alkohol må da hvem som helst få kjøpe det? En gang da jeg og en kompis kjøpte 4 1,5 l sprite, flere flasker med schweppes samt en drinkmix sa dama i kassa at vi måtte ta det pent :!: Det er sånn det skal være . Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg ble spurt om å vise legg når jeg kjøpte alkoholfritt øl. Har handlet på den butikken siden jeg kunne gå og har handlet pils der i 3 år. Jeg trodde fyren spøkte, men han var seriøs. Han ble litt flau da han visste jeg var over 18, men sjefen hadde sagt at alle måtte vise legg, også på alkoholfritt. Var vel mer utbredt enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvorfor legg på alkoholfritt øl? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå