Gå til innhold

Hvilket utstyr skal prioriteres?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte et Samsung GX-1L for en stund siden. Veldig godt fornøyd med kameera og har blitt bitt av basillen. Jeg har foreløpig bare kit objektivet på inventarlisten.

Spørsmålet mitt er: Dersom jeg skal kjøpe mer utstyr, hva skal jeg begynne med? Ekstern blitz eller nye objektiver? Eller bør jeg bruke Samsung'en som et "lek og lær" kamera, for etter en stund kjøpe et bedre kamera?

Også lurte jeg på om det finnes objektiver til Samsung GX-1L med stabilisator?

Ønsker gjerne konkrete tips til utstyr som det er verdt å investere i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg kjøpte et Samsung GX-1L for en stund siden. Veldig godt fornøyd med kameera og har blitt bitt av basillen. Jeg har foreløpig bare kit objektivet på inventarlisten.

Spørsmålet mitt er: Dersom jeg skal kjøpe mer utstyr, hva skal jeg begynne med? Ekstern blitz eller nye objektiver? Eller bør jeg bruke Samsung'en som et "lek og lær" kamera, for etter en stund kjøpe et bedre kamera?

Også lurte jeg på om det finnes objektiver til Samsung GX-1L med stabilisator?

Ønsker gjerne konkrete tips til utstyr som det er verdt å investere i.

Samsung i lag med Pentax vil nok utvikle seg i takt med dei andre aktørane, og vere med vidare framover. Har du ikkje behov for superteler dei nærmaste åra, er det ingen fare med å legge penger i K-innfatning, og bruke kamera fram til du ser at det er det som begrensinga, då får du så mykje meir ut av oppraderinga. ;)

Der finnes ikkje objektiver med stabilisator for Pentax/Samsung pr i dag.

Eg anbefaler fastoptikk, ein manuell Pentax A-50/1.7 får du for 250-300 kr på E-bay om du velger det alternativet. Elles er Pentax FA50/1.4 og FA35/2 sikre valg.

Kjøp Blits om du fotograferer mykje innendørs, gir betydelig betre bildekvalitet. Pentax sine blitser skal fungere på Samsung etter det eg har forstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...