Gå til innhold

Gave til en kompis, kanskje en slr kamera?

Anbefalte innlegg

Hei!

En god kompis av meg fyller 18år imorgen... Så jeg tenker at jeg og vennergjengen hans kan spleise en stor gave til ham. Rundt 100-200kr per person, altså 2000-4000kr i gave. Jeg veit at han er ganske interessert i kamera så jeg tenker at vi kan gi ham en slr kamera, men et problem.. Slr kamera er jo dyrt...

Jeg fant denne, http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...Z8AAAEOA.I03xiL

Er det dumt å satse på en amatørkamera til ham? Han pleier å låne kamera av hans mor, nemlig nikon d70... Jeg veit at han liker nikon best. Eller.. Har dere noe annet forslag? TV f.eks...

Mvh Fox

Beklager hvis jeg poster i feil sted.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 megapixler, og 0.5 bilder i sekundet skiller D40x fra D40.

Vær obs på at D40 fungerer dårlig med mye av den billige fastoptikken - se her for en liste over de billigste objektivene til Nikon. Autofokus på D40(x) fungerer bare på objektiver med navn som inneholder AF-S eller HSM. Altså 5 av 25.

D40 er et bra kamera, men det er altså begrenset hva du kan bruke det til i forhold til D70'en til moren hans.

Lenke til kommentar

Bherserk, det er problemet.. Jeg er usikker på det. Det er sånt at mora hans eier kameraet,men han har fri tilgang på kameraet. Jeg tenker kanskje at han kan få et så han blir "nødt" å være ute ofte og ta bilder.. Noe som han ikke gjør, selv om han er ganske flink til å ta bilder..

Hvis jeg bør droppe nikon d40, har du noe annet forslag? fra 2000 til 4000kr... Helst et sted mellom 3000-3500kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...