stratosfære Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei Broren min har i skrivende stund planlagt og kjøpe seg en pc. Det er samme om det er bærbar eller stasjonær, men i denne prisklassen lønner det seg forsåvidt med stasjonær. (?) En av kriteriene, er at PC-en han skal kjøpe SKAL kjøre Battlefield 2 på internett. grafikken er det samme, så lenge han får kjørt det uten at spillet hakker nevneverdig. Lar det seg gjøre, og hvis ikke, hvor langt må budsjettet økes? Han har ikke noe problem med å kjøpe brukt, hvis det må til. Problemet er at jeg ikke har helt oversikten over hva som skal til for og kjøre spillet dugelig. Håper på svar, og gjerne fra noen som har en relativt litt gammel pc som tar Battlefield 2 Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Aalst Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei En spill-pc til 3000,- var en utfordring . Her er ett forslag til en ny PC til 3333,- (+ porto, uten skjerm) som helt sikkert kan kjøre BF2: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64309. Denne PC-en er litt tilfeldig satt sammen (jeg vet ikke helt hva slags komponenter som gir mest for pengene i den prisklassen), men noen av komponentene, nemlig kabinettet, harddisken, og (trolig også) hovedkortet, er veldig bra. Disse kan fint "være med" på en eventuell videre oppgradering av maskinen. Spesielt kabinettet er kjempebra. Skjermkortet er nok også meget bra. Forslaget er bare ment som et utgangspunkt. Noen andre på forumet har sikkert bedre ideer! PS: Et firma som selger brukte PC-er er www.greentech.no . Så vidt jeg kan se har de et par ganske bra Dell-mskiner (se spesielt denne: http://www.greentech.no/aspx/produkt/prdin....aspx?plid=9578 og andre som ligner (ikke SFF)), som etter en skjermkortoppgradering fint kan spille BF2. Jeg har aldri handlet hos Greentech så jeg kan ikke gå god for servicen. Kanskje noen andre har erfaringer Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Om jeg skulle hatt meg en ny PC, hadde bare skjermkortet kostet 3000,-. Om du ikke har penger, vent.. Jesus Birger Lenke til kommentar
provolone Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Om jeg skulle hatt meg en ny PC, hadde bare skjermkortet kostet 3000,-. Om du ikke har penger, vent.. Jesus Birger nå var det vel ikke deg det gjaldt... trenger ikke skjermkort til 3k for å dra battlefield heller Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hva med noe sånt , også går du på finn og finner noen som gir bort en crt skjerm gratis ! Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det og sette opp en pc til bf2 for 3k er ikke noe problem, det som er et stort problem er det at det må være med skjerm. Det er da fryktelig lett i dag og få taki en CRT skjerm gratis?, venner , bekjente,Elretur eller lignende.. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det lar seg gjøre det. AMD Athlon 64 X2 4000+ sokkel AM2 Antec BK640B Asus EN8600GT 512 MB Asus M2N-MX SE Kingston ValueRAM DDR2-533 2048 MB (2x1024) Logitech Cordless Desktop Deluxe 650 Samsung Spinpoint S166 160 GB 8MB Kommer på under 3000,- hvis han skaffer skjerm og OS selv. Link til prisguiden. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Må ikke ha skjermkort for bf2, et integrert ett i hk'et lar seg gjøre (testet av meg) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Må ikke ha skjermkort for bf2, et integrert ett i hk'et lar seg gjøre (testet av meg) Hvis du tenker på intern Intelgrafikk så er ikke det akkurat optimalt for å si det mildt - du kan spille BF2 med intern grafikk på nyere Intelhovedkort som f.eks G31 - men fyttirakkern.... Selv et crappy ATI 2400 Pro eller Nvidia 8400 er flere lysår bedre.. Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 bf2 skal spilles med alt på low uansett om man skal ha best mulig view uansett så det er np Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Greit nok, men du får ikke de helt store med fps med intern Intelgfx. jeg foretrekker å ha hardware til å spille med alt på max med høy oppløsning i BF2 jeg da men - har fungert helt bra det..... Greiere enn å se en grå, dvask masse med pixelgrøt i alle fall Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kan prøve å sette sammen noe billig... Lenke til kommentar
Asken Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64995 hel pc uten OS til under 3000kr https://prisguiden.no/product.php?productId=47690 du må legge på ca 900kr mer for å få med en skjerm alt burde passe (kan noen bekrefte det? ) Prosessor Hovedkort Ram Skjermkort Kabinett M strøm Harddisk DVD-brenner Mus + tastatur Endret 30. januar 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå