Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Investere i fond nu?

CHB3

Anbefalte innlegg

Etter børsfallet i det siste så lurer jeg på om det kan være lurt å kjøpe nu, det er jo bare det om bunnen er nådd?

Noen tips om hva jeg burde gjøre, vente litt til eller bare kjøre på?

Frister også å kjøpe en børspost i REC, men regner med at det er litt vel risikabelt da dem var veldig overprisa ifjord.

Endret av CHB3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å time dette er utrolig vanskelig, men å gradvis kjøpe seg inn i fond i månedene fremover trenger ikke være det dummeste. Å kjøpe for alle penga nå er selvsagt mer risikabelt.

Å kjøpe REC eller ikke, da må du spørre deg om du er villig å potensielt tape disse pengene.

Lenke til kommentar

Mye billige enkelt aksjer nå om dagen, dog er det på tide kjøpe fond for de som ikke er for stockpicking.

Har du et investeringsperspektiv på 3-5 år så er nok ikke fond dumt å gå inn i nå. Gjør som Gorber sier, ikke kjøp alt med engang, men spre handlene.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Ja tenkte jeg skulle sette inn en tusenlapp i uka fremover.

Tenkte på en slik fordeling

30% SKAGEN Global

40% SKAGEN Kon-Tiki

30% Merrill Lynch India

Har troa på at veksten i India vil holde seg fremover.

Lenke til kommentar

Tror det kan være vanskelig å dele opp de fondene med et innskudd på bare en tusenlapp/uken. Men bortsett fra det tror jeg nok du gjør rimelig greit i å putte penger inn nå. Er jo så klart uenighet om det er et crack eller bare en liten resesjon, men investerer du i fond er jo greia generelt å tenke langsiktig.

Selv har jeg puttet litt ekstra i fond nå denne uken.

Lenke til kommentar

Eg fikk også lyst til å begynne å spare i fond. Men da eg ringte banken i dag spurte eg om det var mulig å investere i fond med varierende innskudd? Og det fikk eg nei på. Eg kunne starte en spareavtale med en fast sum pr måned, men skulle eg sette inn noe ut over det var det nødt til å være over 3k som et minimum. Dette var Sparebanken Vest. Er det slik hos andre også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...