lasus Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 På jobben så skal eg få ny mac. Av selger så har vi fått 2 priser. Begge med samme spesifikasjoner, men med forskjellige prosessorer. Apple MacPro 4gb ram ATI radeon HD 2600 XT 256mb GDDR3 320 GB One 16x superdrive Airport Extremecard Apple Mighty Mouse Apple Keyboard ++ Prisene: Med to 2.8ghz Quad Core Intel Xeon 19 950 Med to 3.0ghz Quad Core Intel Xeon 24 950 Er det noe vits i å betale 5000 mer for å få 800 mhz mer? Jobber som Mediegrafiker så maskinen står med Indesign å photoshop osv, oppe hele tiden. Takker for alle svar =) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 jeg syns i alle fall ikke det... ville heller spart dem og fått ny litt før du ville fått det om du går for den dyreste Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Er det noe vits i å betale 5000 mer for å få 800 mhz mer? Forskjellen er ikke 800Mhz, men 200Mhz. Forskjellen i ytelse er minimal og absolutt ikke verdt kr. 5000,- ekstra. Legg heller de pengene i f.eks. skjerm av god kvalitet. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg tror trådstarter mener at det blir 800MHz fordi det er snakk om quad-core (200MHz x 4). Men siden det er 2 x quad-core så blir det faktisk 1.6GHz forskjell Jeg synes ikke der er verdt prisen, selv om det hadde vært utrolig fett og kunne skryte av 2 x 4 x 3.0GHz Lenke til kommentar
lasus Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Nå har det jo seg slik at sjefen min har streket under på at han skal kjøoe den dyreste der... Men så sa eg visst de vil spare penger så hadde dette vert kjekkt å funnet ut av:) God skjerm får eg uansett så det frykter eg ikkje .. Takker for svar=) Nå er det bare opp til sjefen min Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hey, hvis sjefen betaler syntes jeg du burde pushe for 3.0ghz og 32gb ram ;p (Og ja, før du spør, 4gb ram er faktisk litt lite til det oppsettet. Blir litt som å kjøpe høyttalere til 200.000 og bruke forsterker fra Elkjøp til 995,-) Lenke til kommentar
lasus Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Hey, hvis sjefen betaler syntes jeg du burde pushe for 3.0ghz og 32gb ram ;p (Og ja, før du spør, 4gb ram er faktisk litt lite til det oppsettet. Blir litt som å kjøpe høyttalere til 200.000 og bruke forsterker fra Elkjøp til 995,-) Hehe, pcen til sjefen er den samme (tror eg) Å den funker topp Usikker på om han har 2 gange Quadcore eller bare 1. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Fin maskin det der! Som sagt før, hvis sjefen fixer regninga, gå for 3GHz maskina. I bruk vil du ikke merke forskjell på disse 2 maskinene. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 2,8 GHz-modellen er en nyere revisjon og er produsert på 45 nm-teknologi og har mer cache. Strømforbruket er nok vesentlig mindre, og den ekstra cachen vil hjelpe på ytelsen. Jeg ville helt klart valgt 2,8 GHz-modellen, sjøl om det ikke er du som skal betale. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 AFAIK er alle CPUene i de nåværende MPene Harpertown. Lenke til kommentar
maxell Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Vet du hvor sjefen har hentet inn prisene fra? Synes det der var ganske "rimelig", selv om man velger å kjøpe minnet fra et annet sted enn hos apple, så kommer man ut litt høyere hos apple store. Vårt firma har en avtale med Eplehuset som gir oss 5% rabatt på prisene som er fra apple store, og nå når vi skal kjøpe 3 stk MacPro, så synes jeg godt de kunne presset litt mere enn 5%, men det er selvsagt min subjektive mening. AppleCare kan være verdt å ta med om det ikke allerede ligger inne til vurdering, greit om uhellet skulle være ute. Og om dere kjøper minne fra Eplehuset, så er det litt å spare på å kjøpe det fra nærmest hvilken som helst nettbutikk. Bestill maskinen med 2GB minne, kjøp 4GB minnne fra f.eks komplett, så vil du sitte med 6GB minne, og mest sannsynlig komme billigere ut av det enn i deres tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå