lasus Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 På jobben så skal eg få ny mac. Av selger så har vi fått 2 priser. Begge med samme spesifikasjoner, men med forskjellige prosessorer. Apple MacPro 4gb ram ATI radeon HD 2600 XT 256mb GDDR3 320 GB One 16x superdrive Airport Extremecard Apple Mighty Mouse Apple Keyboard ++ Prisene: Med to 2.8ghz Quad Core Intel Xeon 19 950 Med to 3.0ghz Quad Core Intel Xeon 24 950 Er det noe vits i å betale 5000 mer for å få 800 mhz mer? Jobber som Mediegrafiker så maskinen står med Indesign å photoshop osv, oppe hele tiden. Takker for alle svar =) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 jeg syns i alle fall ikke det... ville heller spart dem og fått ny litt før du ville fått det om du går for den dyreste Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Er det noe vits i å betale 5000 mer for å få 800 mhz mer? Forskjellen er ikke 800Mhz, men 200Mhz. Forskjellen i ytelse er minimal og absolutt ikke verdt kr. 5000,- ekstra. Legg heller de pengene i f.eks. skjerm av god kvalitet. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg tror trådstarter mener at det blir 800MHz fordi det er snakk om quad-core (200MHz x 4). Men siden det er 2 x quad-core så blir det faktisk 1.6GHz forskjell Jeg synes ikke der er verdt prisen, selv om det hadde vært utrolig fett og kunne skryte av 2 x 4 x 3.0GHz Lenke til kommentar
lasus Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Nå har det jo seg slik at sjefen min har streket under på at han skal kjøoe den dyreste der... Men så sa eg visst de vil spare penger så hadde dette vert kjekkt å funnet ut av:) God skjerm får eg uansett så det frykter eg ikkje .. Takker for svar=) Nå er det bare opp til sjefen min Lenke til kommentar