Gå til innhold

***LØST VI FIKK NY PC ***OPPDATERING! Elkjøp/infocare skal ha 700 kr TIL for 2. rep på kun 3 måneder, nå kommet til 3 reperasjon.


Anbefalte innlegg

Jeg mener at siden saken har vært, og kunden kun har fått regninger for en ikke fikset pc, og de forsatt nekter å heve kjøpet. Det er dårlig behandling.

 

En butikk er ansvarlig for varene som selges. Om de sliter med å erstatte produktet pga dårlig økonomi, så bør de heller sette opp prisene et hakk.

Og mange kunder er villige til å betale litt ekstra for trygghet og god service.

Husk at butikken også er en kunde. De er kunde av HP, som igjen er kunde av Infocare. I bunn og grunn er det HP som bestemmer alt, og de venter på Inforcare som i bunn og grunn betyr at Elkjøp og kunden må bare sitte å vente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det fritar ikke Elkjøp for sine forpliktelse ovenfor sine egne kunder...

Hvis tjenesteveien er så lang som du beskriver her så er det allikevel Elkjøp som må ta konsekvensene av å selge HP produkter ovenfor kundene sine.

Helt enig. Selv om Alastor har et poeng med at butikkene må stole på verkstedets vurderinger (det er tross alt de som har kompetansen, ikke brukeren eller den butikkansatte), så skal ikke en kunde uten videre godta å vente månedsvis på at en datamaskin, som man stort sett har mye bruk for, skal gå ut og inn av verksted fordi verkstedet ikke finner den riktige feilen.

 

Der jeg jobber (ikke en el-kjede), hadde vi et tilfelle der en kunde opplevde små dropouts i lyden på videokameraet. Vi forsøkte kameraet i butikken, etter å ha renset med rensetape. Vi brukte helt nye taper og nye opptak, og opplevde samme feilen så vi sendte det inn. Verkstedet fant ingen feil etter "grundig testing", og mente det kunne ha vært smuss på videohodet som var falt av under transport eller når de åpnet kameraet. Kunden fikk tilbake kameraet, men feilen var ikke borte, noe vi konstaterte også i butikken. Vi ba verkstedet om å teste grundig, og nevnte samtidig at vi i butikken hadde opplevd samme feil. Da verkstedet etter å ha renset videohodet litt mer nøye mente at feilen var fikset (de hadde ikke merket den på verkstedet verken før eller etter rens), så tok kunden sjansen på at kameraet var i orden. Det var det ikke. Så tredje gangen kunden kom innom, fikk hun pengene tilbake, øyeblikkelig og uten diskusjon. I følge Elkjøp kan visst ikke kunden kreve tilbake pengene, men de har full rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake.

 

Om verkstedet fortsatt ikke finner noen feil, så er det vi som butikk som lider hele tapet ettersom vi ikke kan selge et kamera vi selv har opplevd feil på, selv som demomodell. Men vi kan ikke be en kunde fly frem og tilbake med samme kameraet gang på gang, bare fordi verkstedet ikke klarer å fremkalle feilen. De har betalt noen tusenlapper for å få en vare de kan bruke... men er det på verksted hele tiden, så kan de jo ikke det.

Lenke til kommentar
Det fritar ikke Elkjøp for sine forpliktelse ovenfor sine egne kunder...

Hvis tjenesteveien er så lang som du beskriver her så er det allikevel Elkjøp som må ta konsekvensene av å selge HP produkter ovenfor kundene sine.

Helt enig. Selv om Alastor har et poeng med at butikkene må stole på verkstedets vurderinger (det er tross alt de som har kompetansen, ikke brukeren eller den butikkansatte), så skal ikke en kunde uten videre godta å vente månedsvis på at en datamaskin, som man stort sett har mye bruk for, skal gå ut og inn av verksted fordi verkstedet ikke finner den riktige feilen.

 

Der jeg jobber (ikke en el-kjede), hadde vi et tilfelle der en kunde opplevde små dropouts i lyden på videokameraet. Vi forsøkte kameraet i butikken, etter å ha renset med rensetape. Vi brukte helt nye taper og nye opptak, og opplevde samme feilen så vi sendte det inn. Verkstedet fant ingen feil etter "grundig testing", og mente det kunne ha vært smuss på videohodet som var falt av under transport eller når de åpnet kameraet. Kunden fikk tilbake kameraet, men feilen var ikke borte, noe vi konstaterte også i butikken. Vi ba verkstedet om å teste grundig, og nevnte samtidig at vi i butikken hadde opplevd samme feil. Da verkstedet etter å ha renset videohodet litt mer nøye mente at feilen var fikset (de hadde ikke merket den på verkstedet verken før eller etter rens), så tok kunden sjansen på at kameraet var i orden. Det var det ikke. Så tredje gangen kunden kom innom, fikk hun pengene tilbake, øyeblikkelig og uten diskusjon. I følge Elkjøp kan visst ikke kunden kreve tilbake pengene, men de har full rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake.

 

Om verkstedet fortsatt ikke finner noen feil, så er det vi som butikk som lider hele tapet ettersom vi ikke kan selge et kamera vi selv har opplevd feil på, selv som demomodell. Men vi kan ikke be en kunde fly frem og tilbake med samme kameraet gang på gang, bare fordi verkstedet ikke klarer å fremkalle feilen. De har betalt noen tusenlapper for å få en vare de kan bruke... men er det på verksted hele tiden, så kan de jo ikke det.

Men grunnen til trådstarter er jo at Infocare kun mente at støv var årsaken. Og det måtte Elkjøp forholde seg til. Dette var ikke dems feil. Men til slutt ble det bevist at støv ikke var årsaken. Da har samme feil blitt forsøkt reparert 2 ganger, og den var forsatt defekt da den ble tilbakelevert. Dette mener jeg er en stor nok grunn til å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Det er litt andre krav som gjelder mellom forbrukerkjøp, og kjøp mellom bedrifter. Derfor burde og skulle elkjøp ha ryddet opp i dette lenge før. Det spiller null rolle om elkjøp får det igjen av HP og Infocare eller ei. Den diskusjonen må Elkjøp ta i etterkant, og kan ikke la kunden vente på sånt. Om leverandøren er så treg, så burde man vurdere andre merker.

Lenke til kommentar

Det virker også som om at kundebehandling er litt bingo i mange butikker. Snakker du med en person får man ett svar, og så ett annet svar hos en annen person. Men vi håper virkelig Elkjøp får dette igjennom! Vi ønsker selvfølgelig å heve kjøpet slik at vi heller kan få en nyere pc.

Lenke til kommentar
Men grunnen til trådstarter er jo at Infocare kun mente at støv var årsaken. Og det måtte Elkjøp forholde seg til. Dette var ikke dems feil. Men til slutt ble det bevist at støv ikke var årsaken. Da har samme feil blitt forsøkt reparert 2 ganger, og den var forsatt defekt da den ble tilbakelevert. Dette mener jeg er en stor nok grunn til å heve kjøpet.
Hvis du leser innlegget mitt en gang til, så ser du kanskje at du skriver akkurat det jeg mener :) Mulig jeg formulerte meg klomsete, men i tilfellet jeg beskriver, så fikk kunden pengene tilbake da den ble levert inn tredje gang. Vi ventet ikke på at verkstedet nok en gang skulle konstatere at de ikke fant noen feil. Det er en kostnad vi som butikk tar, og lar ikke kunden lide av den grunn.

 

I UrgeLOL sitt tilfelle, så burde han for det første ikke behøve å vente så lenge nå den tredje gangen, han burde fått ny vare eller aller helst pengene tilbake det øyeblikket han leverte inn PC'n for tredje gang og Elkjøp fikk bevis for at PC'n ikke fungerte.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Det virker også som om at kundebehandling er litt bingo i mange butikker. Snakker du med en person får man ett svar, og så ett annet svar hos en annen person. Men vi håper virkelig Elkjøp får dette igjennom! Vi ønsker selvfølgelig å heve kjøpet slik at vi heller kan få en nyere pc.

 

 

Heisann... Kunne du vært snill å sendt meg serienummeret på maskinen din til meg på mail?

[email protected]

 

Skal jeg sjekke noe rapt for deg! ;)

Lenke til kommentar
Det virker også som om at kundebehandling er litt bingo i mange butikker. Snakker du med en person får man ett svar, og så ett annet svar hos en annen person. Men vi håper virkelig Elkjøp får dette igjennom! Vi ønsker selvfølgelig å heve kjøpet slik at vi heller kan få en nyere pc.

 

 

Heisann... Kunne du vært snill å sendt meg serienummeret på maskinen din til meg på mail?

[email protected]

 

Skal jeg sjekke noe rapt for deg! ;)

 

Ringe elkjøp i morgen for å høre status. Skal få serienr på den da! Okey ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er påsken over, og vi venter i spenning på telefon fra elkjøp. Sist jeg snakket med dem fikk jeg beskjed om at det ikke var noen vits å ringe så ofte. De kommer til å ringe når de får informasjon fra rep verksted. Men de bekreftet at nå var PC-en mottatt, vistnok reparert. Men de ønsker fremdeles å få PC-en kreditert.

 

Synes det verste med denne saken er de dårlige tilbakemeldingene, og tiden dette nå har tatt. Det er en stund siden første feil oppsto i oktober. 5 fulle måneder.

Lenke til kommentar
Da er påsken over, og vi venter i spenning på telefon fra elkjøp. Sist jeg snakket med dem fikk jeg beskjed om at det ikke var noen vits å ringe så ofte. De kommer til å ringe når de får informasjon fra rep verksted. Men de bekreftet at nå var PC-en mottatt, vistnok reparert. Men de ønsker fremdeles å få PC-en kreditert.

 

Synes det verste med denne saken er de dårlige tilbakemeldingene, og tiden dette nå har tatt. Det er en stund siden første feil oppsto i oktober. 5 fulle måneder.

Hvis jeg var deg, ville jeg nå kontaktet Elkjøp og forlangt kjøpet hevet. Du har nå to hevingsgrunner, begge med grunnlag i Forbrukerkjøpsloven. Den ene er at dette er tredje gangen den er inne for samme feil, og den andre er at det har tatt urimelig lang tid.

 

Elkjøp som er din selger, plikter å godta heving uavhenging av Infocare, så er det opp til Elkjøp å få dekket dette av Infocare senere, men det er ikke deg vedkommende.

Lenke til kommentar

Dette her var da vanvittig treigt. I dag så krever dere ny pc eller penga igjen der og da, inkludert rep. gebyrene.

 

Som han over sa, dere har to svært gode grunner for å heve kjøpet nå. Elkjøp sitt ansvar å rydde opp uavhengig av hvilke de er avhengig av. Siste reperasjonen har uansett tatt urimelig lang tid. Låne pc har dere vel heller ikke fått?

 

Nok et bevis på elkjips fantastiske og hurtige kundebehandling dette :thumbdown:

Lenke til kommentar

Mamma snakket i dag lenge med butikksjefen på elkjøp. De kan kun gi oss pengene for reperasjonene (1400kr) samt at vi får tilbake den reperarert PC-en.

 

Hun diskuterte lenge med butikksjefen(15 minutter) og forsøkte seg med alle argumentene jeg har gitt henne. Ingenting bet på butikksjefen som sa at det var ingenting de kunne gjøre så lenge leverandøren eller infocare vil kredittere PC-en. Noe som er bullshit. Selvfølgelig kan butikken ta tapet selv, og heller vinne ett par fornøyde kunder. Hun prøvde seg også med å forklare at det å måtte sitte uten ett produkt i 5 måneder uten noen form for kompensasjon er latterlig dårlig. Vi hadde jo hatt ett låneprodukt med samme spesifikasjonene påstod butikksjefen.

 

Tok og sjekket påstanden hans..

 

Cpu på låne pc er en enkelkjerne amd semperon på 1.8 ghz, i "vår" pc er det en core 2 duo dobbelt kjerne med høyrere hastighet.

 

minne på lånepc er 1 gb, og på vår orginale pc 1 gb.

 

Det er også ett geforce 7600 256mb skjermkort på "vår" pc, og på låne pc er det e integritert piss skjermkort.

 

En ting er at han ikke har hatt mulighet å spille de siste 5 månedene, en annen ting er at låne PC-en ikke har vært tilstrekkelig til bruk på skolen en gang. Neste uke skulle de begynne med videoredigering. Og en treg enkeltkjerne cpu pc, med 1 gb ram og integritert skjermkort sammen med vista er ikke akkurat lykken når man driver med slikt.

 

 

Så planen er nå følgende.

 

Dra på elkjøp i morgen.

 

Få ut den reparerte PC-en(byttet hovedkort).

Få tilbake reperasjonsgebyr pengene (1400kr).

 

Bestille mobiltelefon til Jonas, alle andre plasser enn elkjøp narvik selvfølgelig.

 

Vi skal samtidig be om å få skrevet ut alle service historikk o.l.

 

Vi har ikke tenkt å gi oss med dette, og kommer til å lage ett brev med all dokumentsjon som skal sendes til følgende personer.

 

Forbrukerombudet, butikksjefen på elkjøp narvik og hp.

 

Skal også ta meg en telefon til HP support i morgen når jeg får fatt på seriernr på den helsikkens PC-en.

Lenke til kommentar
Mamma snakket i dag lenge med butikksjefen på elkjøp. De kan kun gi oss pengene for reperasjonene (1400kr) samt at vi får tilbake den reperarert PC-en.

 

Hun diskuterte lenge med butikksjefen(15 minutter) og forsøkte seg med alle argumentene jeg har gitt henne. Ingenting bet på butikksjefen som sa at det var ingenting de kunne gjøre så lenge leverandøren eller infocare vil kredittere PC-en. Noe som er bullshit. Selvfølgelig kan butikken ta tapet selv, og heller vinne ett par fornøyde kunder. Hun prøvde seg også med å forklare at det å måtte sitte uten ett produkt i 5 måneder uten noen form for kompensasjon er latterlig dårlig. Vi hadde jo hatt ett låneprodukt med samme spesifikasjonene påstod butikksjefen.

 

Tok og sjekket påstanden hans..

 

Cpu på låne pc er en enkelkjerne amd semperon på 1.8 ghz, i "vår" pc er det en core 2 duo dobbelt kjerne med høyrere hastighet.

 

minne på lånepc er 1 gb, og på vår orginale pc 1 gb.

 

Det er også ett geforce 7600 256mb skjermkort på "vår" pc, og på låne pc er det e integritert piss skjermkort.

 

En ting er at han ikke har hatt mulighet å spille de siste 5 månedene, en annen ting er at låne PC-en ikke har vært tilstrekkelig til bruk på skolen en gang. Neste uke skulle de begynne med videoredigering. Og en treg enkeltkjerne cpu pc, med 1 gb ram og integritert skjermkort sammen med vista er ikke akkurat lykken når man driver med slikt.

 

 

Så planen er nå følgende.

 

Dra på elkjøp i morgen.

 

Få ut den reparerte PC-en(byttet hovedkort).

Få tilbake reperasjonsgebyr pengene (1400kr).

 

Bestille mobiltelefon til Jonas, alle andre plasser enn elkjøp narvik selvfølgelig.

 

Vi skal samtidig be om å få skrevet ut alle service historikk o.l.

 

Vi har ikke tenkt å gi oss med dette, og kommer til å lage ett brev med all dokumentsjon som skal sendes til følgende personer.

 

Forbrukerombudet, butikksjefen på elkjøp narvik og hp.

 

Skal også ta meg en telefon til HP support i morgen når jeg får fatt på seriernr på den helsikkens PC-en.

Send til Forbrukerrådet istedenfor forbrukerombudet. forbrukerportal.no

Lenke til kommentar

Ja, det bare viser at de driter rett og slett i dere som kunder. Vært null problem å gitt dere en ny pc der og da.

 

I det hele tatt bruke så lang tid på å skifte et HK er latterlig.

 

Dessverre er jeg av den typen som ikke finner meg i sånn dritt, og hadde det gått så langt som dette hadde jeg antagelig knust noe med tilsvarende verdi i sinne og gått. Det får liksom være måte på hvor mye en skal måtte ringe, krangle og vente på noe som burde vært løst for leeeeeeennnnnngggggggge siden.

 

Som du har merka, er dette grunnen til at Elkjøp og elektro butikker generelt er steder jeg har holdt meg unna de siste ti årene. Sist nå skulle jeg ha en vaskemaskin. elkjøp hadde en på tilbud med ikke tale om den var oppdrive. Selv uke etterpå full annonse igjen på samme maskin, men fantes den noe sted? Neida. Ente med komplett, bestille og stod klar når du kom like etterpå. Jeg personlig synes det er en mafiabedrift undercover.

Lenke til kommentar

Det er riktig nok ikke sånn man skal oppføre seg, men når en ser hva elkjøp kan gjøre hva de vil med kundene sine, så ser jeg faktisk ikke noe galt i å vise de tilbake med samme mynt. Her har de betalt for en vare som ikke holder mål, og det er servicen de får som takk. Det her er bare gi faen service. Så hvorfor ikke gi faen sjøl da? Vise at du faktisk ikke behandler kunder på denne måten. Nå har jeg ikke for vane (dvs har ikke gjort dette) men jeg tror faktisk at om jeg var de her så hadde det kokt over for meg i dag. 5 måneder t/r pga en laptop?

 

Jeg fatter egentlig ikke hvorfor folk handler der jeg. Ikke har de servce, prisnivået er langt fra så bra som de skal ha de til (de har bare gjentatt det så mange ganger nå at folk tror det), varebeholdningen er ikke eksisterende på visse produkter, og vi ser hva sevice en får. Hva sitter en egentlig igjen med som kunde der?

 

Det er dumt å betale for mye, men dumt å legge penga igjen på feil sted og (les der du ikke få service).

Lenke til kommentar
Det er riktig nok ikke sånn man skal oppføre seg, men når en ser hva elkjøp kan gjøre hva de vil med kundene sine, så ser jeg faktisk ikke noe galt i å vise de tilbake med samme mynt. Her har de betalt for en vare som ikke holder mål, og det er servicen de får som takk. Det her er bare gi faen service. Så hvorfor ikke gi faen sjøl da? Vise at du faktisk ikke behandler kunder på denne måten. Nå har jeg ikke for vane (dvs har ikke gjort dette) men jeg tror faktisk at om jeg var de her så hadde det kokt over for meg i dag. 5 måneder t/r pga en laptop?

 

Jeg fatter egentlig ikke hvorfor folk handler der jeg. Ikke har de servce, prisnivået er langt fra så bra som de skal ha de til (de har bare gjentatt det så mange ganger nå at folk tror det), varebeholdningen er ikke eksisterende på visse produkter, og vi ser hva sevice en får. Hva sitter en egentlig igjen med som kunde der?

 

Det er dumt å betale for mye, men dumt å legge penga igjen på feil sted og (les der du ikke få service).

Hmm, rart at de klarer å ekspandere når de er så dårlige som du sier. Vil tippe at det tross alt er en eller annen fornøyd Elkjøp-kunde der ute. Siden de gjør det så bra mener jeg.

 

Dette til tross virker det som om trådstarter har fått noe dårlig service her. Ut i fra det vi har fått vite her burde maskinen vært kreditert kunde for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...