Alastor Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Og utlånsproduktet fikk man hvorfra? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nettbutikkene sender deg låne produkt de. Dessuten er de mye raskere til å bare gi deg et nytt produkt. Henter du, kan du også levere til service der og da. Har jeg kjøpt noe på ekspert eller elkjøp, så må jeg bare levere det. Det kan gå lenge før du i det hele tatt får noe svar på hva som skjer. Når jeg har levert noe til en nettbutikk, så sender jeg det av gårde, og innen ei uke har gått er som regel produktet fiksa eller det er nytt (som regel det siste). Forrige gang jeg hadde en feil leverte jeg over disk, venta til service der tok en sjekk (tok 10 min), og fikk nytt med en gang. Dere kan godt forsvare butikkene deres så mye dere vil, men jeg som kunde gidder ikke å legge igjen noe mer av mine penger på sånne steder. Så fort det er noe annet enn å betale i kassa er det null service å oppdrive. Det er ikke sagt at det finnes på nett også, men jeg opplever personlig langt mere service når det skjer noe enn i en butikk. Netthandelen øker også kraftig fra år til og, og jeg tviler på det er fordi kundene synes det er værre enn å fly i butikker. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Butikksjefen var i møter i hele går. Så ringe på mandag for å løse dette. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvor mye taper en butikk på låne ut en "ny" maskin? 500 kroner? 200? 1000? Dette er over hodet ikke urlimelig. Hvilket grunnlag har du for å si at 1000,- ikke er urimelig? Det er din MENING - du har ikkenoe annet grunnlag for å si dette. Og du har vitterlig nok ikke bedre grunnlag for å si annet heller. Det må jo sees i sammenheng, og jeg vil faktisk støtte Osse-Mon. Om dette hadde vært Siba, Computercity eller Elkjøp som svarte meg at de ikke har noen lånepc-er, og de livnærer seg av salg av denne type ustyr så vil jeg neppe si det er urimelig. Det er en vektgang i forhold til forbrukers behov og kostandene for forhandler. Korrekt. Jeg har jobbet på den andre siden av servicedisken i så mange år, og det er INGEN stor utgift. VELDIG mange butikker har gjerne en eller flere returnerte maskiner liggende. Det er som Christian86 sier, det er INGEN grunn til at butikker av denne typen ikke skal ha maskiner tilgjengelig. Om butikkene tror de taper så mye på dette, kan de f.eks. heller selge én modell i butikken 100 kroner dyrere, og dekke det inn på den måten... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Butikksjefen var i møter i hele går. Så ringe på mandag for å løse dette. Lykke til! Hold oss oppdatert i saken, her har det vært mye rar saksbehandling Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Nettbutikkene sender deg låne produkt de. Dessuten er de mye raskere til å bare gi deg et nytt produkt. Henter du, kan du også levere til service der og da. Det er nok av tråder her på forumet der folk ikke får låneprodukter. Hovedsaklig er det fordi mange nettbutikker tolker det slik at når de må betale for frakten av låneproduktet frem og tilbake så blir det urmielig for de. Har jeg kjøpt noe på ekspert eller elkjøp, så må jeg bare levere det. Det kan gå lenge før du i det hele tatt får noe svar på hva som skjer. Når jeg har levert noe til en nettbutikk, så sender jeg det av gårde, og innen ei uke har gått er som regel produktet fiksa eller det er nytt (som regel det siste). Forrige gang jeg hadde en feil leverte jeg over disk, venta til service der tok en sjekk (tok 10 min), og fikk nytt med en gang. Det du snakker om nå er utbyttesprodukter. Der jeg selv jobber, og mange andre steder jeg kjenner til, er det vanlig at vi gir kunden ett nytt produkt straks vi finner en mangel. Vi venter ikke på at leverandør skal sende oss et nytt produkt slik at vi kan gi det til kunden. Det er da vanlig at kunden får f.eks. et nytt hovedkort på stedet, og så får heller vi vente på at vi får erstatning fra leverandør. Dere kan godt forsvare butikkene deres så mye dere vil, men jeg som kunde gidder ikke å legge igjen noe mer av mine penger på sånne steder. Så fort det er noe annet enn å betale i kassa er det null service å oppdrive. Det er synd du føler det slik, men det er sikkert tilsvarende mange som har positive erfariger med butikker og tilsvarende negative erfaringer med nettbutikker. Det er ikke sagt at det finnes på nett også, men jeg opplever personlig langt mere service når det skjer noe enn i en butikk. Netthandelen øker også kraftig fra år til og, og jeg tviler på det er fordi kundene synes det er værre enn å fly i butikker. Søker man på nettbutikker som NetShop, SHG og Amentio her i forumet så er det mildt sagt lett å finne mange frustrerte kunder. Det dreier seg om alt fra at man må vente ukesvis på svar på mail, egne tolkninger av forbrukerkjøpsloven, lange leveringstider og ansvarsfraskrivelse. Du får gjerne handle der du syntes det er best, men jeg ønsker bare å vise at det ikke alltid er fryd og gammen når det kommer til handling over nett. Endret 9. februar 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Som jeg skrev, så er det ikke alltid nettbutikkene er like seriøse. Uansett, de nettbutikkene jeg har nå som mine "faste", kan jeg overhode ikke finne noen butikk med tilsvarende service nivå, utvalg og priser. Som du ser hva denne kunden her opplever på elkjøp, er den servicen jeg opplever. Hele tiden utsettelser og bla bla bla selv hvor mye man gjør selv for å få saken ut av verden. Selv den enkle ting tar laaaaaaannnnng tid. Folk må gjerne handle der de vil, og de som synes de får bra service på elkjøp, så er jo det bra for deres del. Elkjøp brukte opp min tolmodighets kvote for mange mange år siden. Jeg er en som ikke gidder å gi en butikk/nettbutikk spesielt mange sjanser, da det finnes nok av konkurrenter. Hvordan kan dere skaffe kunden nye vare på dagen? Som du ser her, så virker det som om det er bare butikksjefen som har lov til å kreditere. I dette tilfelle der de skulle fått saken ut av verden for lenge siden, må han fortsatt vente flere dager ekstra fordi butikksjefen var i møter? Nei, mitt råd i denne saken nå er å bare få igjen pengene, og bruk de et annet sted. Det her blir bare for dumt. Endret 9. februar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Hvordan kan dere skaffe kunden nye vare på dagen? Som du ser her, så virker det som om det er bare butikksjefen som har lov til å kreditere. I dette tilfelle der de skulle fått saken ut av verden for lenge siden, må han fortsatt vente flere dager ekstra fordi butikksjefen var i møter? Det er kun ubyttesprodukter som man bytter ut på stedet. Dette gjelder en laptop hvilket ikke er et utbyttesprodukt. Skal man kreditere en laptop må man ha en godkjennelse fra f.eks. butikksjef, serviceansvarlig, ass. butikksjef (med andre ord en leder) uansett om det er snakk om en fysisk butikk eller en nettbutikk. Da det foreligger servicerapporter som ikke gir kunden medhold må butikkens ledelse avgjøre om de vil kreditere maskinen. Av naturlige årsaker har ikke en vanlig servicemedarbeider denne muligheten. Han har kun mulighet til å bytte ut utbyttesprodukter der det foreligger en mangel. Det at de ikke ringer til avtalt tid, ikke er tilgjengelige, har stort arbeidspress o.l. er dog ikke kundes problem. Endret 9. februar 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Nå skal vi kjøre innover til elkjøp, så får dere høre resultatet senere! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Okey! Det ble ikke noen ny pc i dag. Men vi fikk i allefall en plan. PC-en sendes til infocare, med ett brev skrevet av pc teknikeren på Elkjøp. Her forklare situasjonen og at PC-en ønskes kreditert. Om dette går i orden vil vi få pengene kreditert og får lov til å velge ny pc i butikken, eller andre ting. Penger kunne dem ikke gi oss, noe som er forståelig. Om det skulle vise seg at det ikke blir godkjent kreditert vil elkjøp butikken selv se på løsninger. Om vi får pengene kreditert så vil vi selvfølgelig velge oss ut en ny pc, og slår oss til ro med dette og sier oss fornøyde med elkjøp. Selv om at dette har tatt lang tid og vi selv har måttet slite for å finne en løsning. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 BOMBE! Not.... Nei, dessverre, dette er dårlig. Den går først nå avgårde til infocare. At de ikke kan gi dere igjen pengene er rart, for du kan i grunn heve kjøpet da de har prøvd å rette feilen 2 ganger allerede. Må si dere er vanvittig tolmodige, og at dere vil være fornøyd med elkjøp om dere får en ny. Det er da minimu, å få en maskin som virker. To gebyrer, masse kjøring, tlf snakk og ingen løsning på en relativt liten filleting. Jeg hadde krevd penga igjen der og da, for pc og rep gebyrer. I allefall en ny maskin på dagen + rep gebyrer. Man skal ikke finne seg i hva som helst med en vare ikke som holder mål. Lykke til videre i alle fall :-) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Poenget er vel at de ikke finner noen reklamasjonsberettighetede mangler. Da er det heller ikke noe hevingsgrunnlag. Om dette er fordi det ikke er noen, eller om det er fordi IC/Elkjøp ikke gjør jobben sin er uvisst. Det er vel det de prøver å finne ut av. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 At pcen ikke vil slå seg på, er vel ingen reklamasjonsgrunn. Virker ikke som en feil som oppstår pga feil bruk heller. Det er en vesentlig mangel, som etter 2 verkskted besøk fortsatt sliter. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Slik jeg forstod det er det kun nå, siste gang, at PC-en ikke slår seg på. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Første gang de ikke fikk liv i den etter å vente, ta ut og inn batteriet ja. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvorfor vil elkjøp "forsøke seg"? Hva er egentlig "å forsøke seg"? Antyder du at Elkjøp forsøker å lure kunden her? Du har ikke fått med deg at det er verkstedet som roter i denne saken? Greit at du selv har hatt dårlige erfaringer med kjeden, men skaff deg nå ihvertfall fakta i saken før du starter på media-regla . Endret 13. februar 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvorfor vil elkjøp "forsøke seg"? Hva er egentlig "å forsøke seg"? Antyder du at Elkjøp forsøker å lure kunden her? Du har ikke fått med deg at det er verkstedet som roter i denne saken? Greit at du selv har hatt dårlige erfaringer med kjeden, men skaff deg nå ihvertfall fakta i saken før du starter på media-regla . Som kunde er det Elkjøp han skal forholde seg til og elkjøp har ansvaret å følge opp ang rep og garanti så lenge han leverte den inn der. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jo, men det har de jo GJORT. Greia er jo at HPs eneste godkjente verksted i norge sier "vi finner ingen feil på produktet". Hva skal man da gjøre? Når den eneste som har autorisasjon for å gjenkjenne feil på et produkt sier "her er det ingenting"? Det er jo ikke så mye man får gjort her, annet enn å forsøke å få verkstedet til å finne feilen. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) My 2 cents, har selv jobbet i elkjøps serviceavdeling, og enkelte av serviceerklæringene vi har mottatt fra mobil/pc servicesentrene har vært rimelig langt ute, og ofte i strid med det man kan kalle sunn fornuft. Dette har igjen har tvunget oss til å ta ansvar for oppfølging av enkelte kunders klagesaker selv, for å få bedriften til å virke noenlunde seriøs. Støvproblematikken trådstarter refererer til, er helt klart et tilfelle der det appelleres til at selger kan og burde bruke skjønn, ikke fortelle kunden at han har brukt 1400 kroner på unødvendige reperasjoner, og be kunden "avvente tilbakemelding fra infocare" Tror det er meget stor forskjell på teknisk kompetanse og "goodwill" innad i Elkjøp, og en lignende sak i avdelingen jeg jobbet ville med stor sannsynlighet føre til at kunden ville få tilbud om et annet produkt eller pengene tilbake direkte etter to formålsløse reperasjoner som kunden aksepterte kostnaden av, pluss dokumentasjon på at pcen ikke starter. I alle tilfeller ville servicesummen blitt refundert og eventuelt lagt til kjøpesum, slik at kunden kunne fått et dyrere produkt istedet. Jeg for min del hadde ikke akseptert å levere inn pcen for tilbakemelding tredje gang etter å ha gått til slike steg for å dokumentere problemstillingen, det er tydelig at butikken sliter økonomisk. Profittmargin er én ting, dårlig PR er en annen. Å si at hendene våre er toet fordi verkstedet ikke finner feil på et åpenbart defekt produkt tror jeg ikke er en argumentasjonslinje elkjøpkjeden stiller seg bak. Elkjøp har som formål å bli best i landet på kundebehandling, og det er trist at enkelte avdelinger blir rene byråkrater i jakten på å beskytte seg selv mot et marginalt økonomisk tap. Og til sist hva mobiltelefoner angår, jeg har ikke TALL på hvor mange mobiltelefoner som er blitt levert tilbake like defekte etter service, deriblant min egen. Endret 14. februar 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå