L O G I M A N Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ta å film det. Pcen går da til service for 3 gang på samme feil, og du har da i prinsipp rett til å heve kjøpet. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Jepp, får han til å filme alle forsøk på å slå på pc. SÅ får vi se hva de på elkjøp sier. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Nå er PC-en igjen innlevert på elkjøp, og denne gangen fikk de sett video opptaket av at vi prøver å slå på PC-en ikke fungerer. PC-en fungerte heller ikke når de testet den i butikken. Teknikeren på elkjøp skulle denne gangen ta en titt på pcen før å se om han finner feilen, før at han eventuelt skal sende den inn igjen. Mamma skal nå fra hjem for så å lese i kjøpsloven før at hun skal skrive ett brev der hun forklarer saken, og ber elkjøp ordne opp umiddelbart. Viss ikke kommer vi til å bestille en ny pc fra alle andre butikker enn elkjøp, for så å stå på vårt krav om å heve kjøpet å få pengene igjen. Dette er tydeligvis en periodisk feil, og skjønner at dette er vanskelig for alle parter. Men kunden som har betalt 12000 kr skal ikke bli skadelidende. Vi kunne heller ikke få låne pc siden de ikke hadde noen tilgjengelig. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Vi kunne heller ikke få låne pc siden de ikke hadde noen tilgjengelig. De har vel plenty av maskiner, bare ikke noen de bruker som lånemaskiner. Dette er ikke noe som skal gå utover forbrukeren... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Får håpe dette nå er en periodisk feil som rett og slett har gått over til en "fast" feil, så de finner den. Enten blir den nå reparert, og dere kan kreve tilbake de 2 gebyrene for reparasjon, eller få ny vare. I prinsipp er det kunden som velger reperasjon eller omlevering (nu vare), med mindre det gir urimelige kostnader for selger, og det gjør sjelden det som regnes som hyllevarer. Siden den også er inne til reperasjon for 3 gang med samme feil, har du også muligheter for å heve kjøpet. Du har krav på låne produkt om du velger å la butikken reparere (eller at butikken har krav på å få reparere) og dette tar mer enn 1 uke. Blir det kjent allerede ved innlevering at reperasjonen tar mer enn 1 uke, kan du allerede da ha krav på låne pc. At en butikk ikke har det inne når du har krav på det, er ikke ditt problem, men butikkens. Hva du kan kreve som kompensasjon for det er jeg usikker på. Poenget er at en som kjøper seg noe ikke skal måtte gå til innkjøp av et annet produkt i mellomtiden fordi produktet man kjøpte ikke holder mål. Å lese forbrukerkjøpsloven burde de fleste gjøre. Både selgere og kjøpere. Det syndes mye, og kundene blir snytt for mye de har krav på. Noen snylter bevisst på kunders uvitenhet. Andre butikker aner ikke hva man har som plikter og rettigheter som kunde og selger. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Ja, va skal man gjøre. True dem på livet? Sa på telefon til mamma at hun skulle ha tatt med seg en ny pc fra glasskapet å bare gått. Det værste er at det var utrolig viktig for eieren av pcen at han hadde pc den neste måneden da de skulle programmere ett eller annet innenfor elektro. Poenget er at det ikke er noe guttepc som bare brukes til lek, men ett viktig verktøy. Mamma skulle ringe læreren før å høre hvilke konsekvenser dette får for han. Og som sagt så er vi så desperate at nå kjøper vi ny pc. Men pengene skal vi ha igjen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Måtte bare legge til at jeg er meget takknemlig for tips og tilbakemelding angående denne saken. Det er både lærerikt og det hjelper på frusterasjonen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nei, det er klart, viser butikken liten vilje, så er det ikke så mange muligheter, selv om det kan være fristene å gitt de en en omgang med balltreet. Uansett, synd å måtte gå til innkjøp av en ny, men siden den er så viktig er det vel ingen annen mulighet. Siden det er det dere nå gjør, så er det bare å kreve å få igjen pengene for maskinen og gebyrene fra "reperasjonene". Ettersom jeg ser det har dere full rett til det, men det gjenstår å se hvordan elkjøp er villige til å faktisk følge det dere har krav på. Selv sluttet jeg å handle på elkjøp for langt over 10 år siden. Man trenger ikke å lege igjen pengene sine på steder med "svindlere" i mine øyne. Billige er de heller ikke. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg orker ikke lese igjennom hele tråden, så det er mulig noen har sagt dette før. HP har selv innrømmet at 9000-serien har sykt mye problemer. De fleste kunder med problemer med disse maskinene. Hvis jeg ikke husker helt feil, så vil HP gi kunder med problemer på disse maskinene tilbud om ny maskin. Ta opp dette med selger! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 ja men dette burde jo såfall selger vite om. Er på telefon med HP nu, for å se om det er noe de kan gjøre. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Har nå snakket med med tekniker på hp, og han syntes også at infocare's første forklaring med støv ikke holder mål i det hele tatt. Og han burde vite hva han snakker om. Han var meget forståelsesfull og skjønte at vi var leie av hele greia. Han hadde dessverre ikke noe fullmakt til å gi ny pc eller noe slik så han satte meg over til ei på klageavdelingen. Hun var meget hyggelig å imøtekommende. Forklarte igjen hele historien og la inn noen hulk og tårer . Hun skal nå ringe elkjøp for å få data på PC-en, service nr og lignende. Så ringer hun infocare for å prate med dem. Håper nå at HP klarer å få i orden en ordning som vi alle blir fornøyde med. Det er greit at det koster penger å erstatte produkter, og at elkjøp/hp ikke kan gjøre dette i alle tilfeller. Men når vi som kunde påpeker at det er feil på feil på feil med produktet så må de skjønne det at det faktisk ER feil på produktet. Vi synes ikke det er særlig morsomt å måtte dra å levere inn pc til rep, for så å betale 750 kr for hver gang. Men det er ett kortsiktig tap å erstatte dette produktet, noe som vil koste elkjøp/hp mindre penger enn om at hele familien kommer til å boikotte elkjøp og hp i mange mange mange år. Samt den negative omtalene som slike saker får, ikke bare gjennom forumet her. Men også de tilbake meldingene vi gir til venner, slekt og familie. Jeg kommer i allefall til å spre negativ omtale om det ikke blir en ordning på dette. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 ja men dette burde jo såfall selger vite om. Er på telefon med HP nu, for å se om det er noe de kan gjøre. De fleste på Elkjøp vil selge deg en TV eller en vaskemaskin. De har ingen kjennskap til kjente problemer på forskjellige laptops, dette er Infocare sitt ansvar. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Alle som selger en type vare får skriftlig beskjed fra leverandør om det er en kjent feil ved produktet. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 er bra HP tar tak i saken, noe som sannsynligvis løser problemet for broren din. Men dette burde være fikset mye før, ikke av Elkjøp, men InfoCare. Elkjøp sender bare varen, til en ekspert, i dette tilfelle InfoCare. Det er deres oppgave å feilsøke tilstrekkelig, såfremt beskrivelsen av feilen er tilstrekkelig. hold oss oppdatert Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har nå snakket med med tekniker på hp, og han syntes også at infocare's første forklaring med støv ikke holder mål i det hele tatt. Og han burde vite hva han snakker om. Han var meget forståelsesfull og skjønte at vi var leie av hele greia. Han hadde dessverre ikke noe fullmakt til å gi ny pc eller noe slik så han satte meg over til ei på klageavdelingen. Hun var meget hyggelig å imøtekommende. Forklarte igjen hele historien og la inn noen hulk og tårer . Hun skal nå ringe elkjøp for å få data på PC-en, service nr og lignende. Så ringer hun infocare for å prate med dem. Håper nå at HP klarer å få i orden en ordning som vi alle blir fornøyde med. Det er greit at det koster penger å erstatte produkter, og at elkjøp/hp ikke kan gjøre dette i alle tilfeller. Men når vi som kunde påpeker at det er feil på feil på feil med produktet så må de skjønne det at det faktisk ER feil på produktet. Vi synes ikke det er særlig morsomt å måtte dra å levere inn pc til rep, for så å betale 750 kr for hver gang. Men det er ett kortsiktig tap å erstatte dette produktet, noe som vil koste elkjøp/hp mindre penger enn om at hele familien kommer til å boikotte elkjøp og hp i mange mange mange år. Samt den negative omtalene som slike saker får, ikke bare gjennom forumet her. Men også de tilbake meldingene vi gir til venner, slekt og familie. Jeg kommer i allefall til å spre negativ omtale om det ikke blir en ordning på dette. Ja, alle vet det koster å erstatte produkter, men så lenge det ikke fungerer som det skal, uansett om det er første gangen med feil, så må de bare ta konstnadene uansett, med mindre det er brukerfeil. Men da ser det ut som det kan løse seg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg orker ikke lese igjennom hele tråden, så det er mulig noen har sagt dette før. HP har selv innrømmet at 9000-serien har sykt mye problemer. De fleste kunder med problemer med disse maskinene. Hvis jeg ikke husker helt feil, så vil HP gi kunder med problemer på disse maskinene tilbud om ny maskin. Ta opp dette med selger! Neineinei! Det er kun 2 serier fra HP som Hp har innrømmet at de vet noe om. Og tro meg - dette kjenner pc-teknikere og servicemedarbeidere i elkjøp til! Seriene det gjelder er 60xx-serien og 63xx-serien. 93xx-serien som det er snakk om her har INGEN kjent seriefeil. ja men dette burde jo såfall selger vite om. Er på telefon med HP nu, for å se om det er noe de kan gjøre. De fleste på Elkjøp vil selge deg en TV eller en vaskemaskin. De har ingen kjennskap til kjente problemer på forskjellige laptops, dette er Infocare sitt ansvar. Jeg har egentlig lite å si her, bortsett fra at du uttaler deg om ting du ikke har greie på. Og uttaler deg så til de grader feil . Har nå snakket med med tekniker på hp, og han syntes også at infocare's første forklaring med støv ikke holder mål i det hele tatt. Og han burde vite hva han snakker om. Han var meget forståelsesfull og skjønte at vi var leie av hele greia. Han hadde dessverre ikke noe fullmakt til å gi ny pc eller noe slik så han satte meg over til ei på klageavdelingen. Hun var meget hyggelig å imøtekommende. Forklarte igjen hele historien og la inn noen hulk og tårer . Hun skal nå ringe elkjøp for å få data på PC-en, service nr og lignende. Så ringer hun infocare for å prate med dem. Håper nå at HP klarer å få i orden en ordning som vi alle blir fornøyde med. Det er greit at det koster penger å erstatte produkter, og at elkjøp/hp ikke kan gjøre dette i alle tilfeller. Men når vi som kunde påpeker at det er feil på feil på feil med produktet så må de skjønne det at det faktisk ER feil på produktet. Vi synes ikke det er særlig morsomt å måtte dra å levere inn pc til rep, for så å betale 750 kr for hver gang. Men det er ett kortsiktig tap å erstatte dette produktet, noe som vil koste elkjøp/hp mindre penger enn om at hele familien kommer til å boikotte elkjøp og hp i mange mange mange år. Samt den negative omtalene som slike saker får, ikke bare gjennom forumet her. Men også de tilbake meldingene vi gir til venner, slekt og familie. Jeg kommer i allefall til å spre negativ omtale om det ikke blir en ordning på dette. Bra! Fint at HP viser ansvar her. Husk at InfoCare som oftest forholder seg til retningslinjene de har fått fra produsent ang reparasjon og hva som går under reklamasjon og ei. Håper dere ikke vil sitte igjen med intrykket av at det er Elkjøp som er synderen her iallefall...? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det er elkjøp som er synderen. Der er maskinen kjøpt, og det er kun de kunden skal behøve å forholde seg til ved feil. Elkjøp har ikke løst dette på sin måte, selv om de bare videresender. Det er fortsatt elkjøps ansvar å gi kunden en feilfri maskin tilbake. Som nå måtte kunden ta kontakt med HP direkte selv, for at han skal slippe mer tull. Sånt burde være unødvendig. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Nei, vil ikke si at hverken hp/infocare eller elkjøp har "skylden", men synes at noen må ta ansvar for at dette skal bli fikset. Og der er det vel elkjøp som bør ta ansvar, siden produktet er kjøpt og betalt der. Vi som forbruker skal slippe å bruke timesvis på reinstallering og testing. Samt at vi har kjørt ens ærend de 90 km det er å kjøre fram og tilbake for å levere PC-en. Bare for å kunne betale 700 kr for at PC-en har vært på ferie hos infocare. Kanskje elkjøp burde ha tatt denne PC-en, og sagt til oss at dette skal de prøve å fikse. DE burde ha ringt HP å snakket med dem kanskje? Ikke vet jeg, men infocare/elkjøp burde jo tro på oss når vi sier at det er feil på produktet. At dem ikke klarer å finne feilen er det jo lite vi kan gjøre med. Blir spennende om HP ringe som avtalt i morgen med en løsning på problemet. Men skulle virkelig ønske at Elkjøp Narvik hadde nok låne PC-er til kundene deres. Endret 6. februar 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nå vet jeg ikke helt hvordan det ligger an der oppe, men hos oss er det ca 20-30 lånepcer - og de fleste er faktisk utlånt mer eller mindre konstant. Er ganske villt å tenke på, hvor mye pcservice det egentlig er. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Nei, gudene vet. Men er det ikke slik at kunden har krav på låne pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå