Gå til innhold

***LØST VI FIKK NY PC ***OPPDATERING! Elkjøp/infocare skal ha 700 kr TIL for 2. rep på kun 3 måneder, nå kommet til 3 reperasjon.


Anbefalte innlegg

Orket ikke lese alle innlegg, men det høres ut som første gang ble tatt i "Pc-klinikken" hos Elkjøp. Andre gangen gikk den til InfoCare. Brukerfeil er det betegnet som dersom de åpner den for å feilsøke, oppdager at maskinen er KLIN full av støv, og tester dette først.

 

Det jeg ikke skjønner er at du ikke skriver her hva som stod i arbeidsrapporten fra IC. Den skal dere jo ha fått når PC-en ble hentet.

 

Jeg tror nok, om du med POSITIV innstilling bare forklarer for han i PC-klinkken at det er litt "dumt" å betale dobbelt for en rep. Han forstår nok helt sikkert. En reprasjon er vel ikke gjort godt nok om feilen ikke er rettet...

 

MEN, først og fremst må du finne ut hva IC har gjort i 2. perioden PC-en var inne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Irriterer meg at det er kunden som må gjøre jobben med feil diagnosering, skaffe bevis osv osv. HP burde ha sagt: "Verkstedet klarte dessverre ikke finne feilen, her er en ny pc." Men skjønner at dette kan bli utrolig dyrt i lengde, og for å det kunne jo hende at det faktisk ikke var noe feil med PC-en. Men hvorfor i allverden skulle en kunde gå gjennom denne sende inn runddansen flere ganger om det faktisk ikke var feil med produktet.

For å få en gratis oppgradering? ;)

 

Som kunde er det selvsagt irriterende hver gang en produsent ikke går med på å tape penger uten videre, men dersom en skulle gitt nytt produkt hver eneste gang noen klager på et eller annet hadde det ikke gått å drive bedriften så lenge :)

 

Edit: For å sjekke nøyaktig hva som er gjort kan man jo enten ringe HP support eller InfoCare direkte. De kan ordne fulle servicelogger.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Liten oppdatering. Nå er lånepc'en returnert. PC-en er nyformatert og installert med vista, og Jonas, eieren skal bruke PC-en til stort sett skolebruk og heller bygge seg en stasjonær spillpc. Hadde den bærbare hjemme hos meg, stilte varmepumpen til 26 grader og lot PC-en kose seg med 3dmark 2006 i ca 1 time. Men klarte ikke å få maskinen til å slå seg av. Om dette betyr at maskinen nå plutselig er i orden vet man ikke, eller om det ble gjort noe på infocare, selv om at de sa at dem ikke hadde gjort noe er ikke godt å vite. Vil oppdatere om det skulle skje noe igjen senere.

Lenke til kommentar
Liten oppdatering. Nå er lånepc'en returnert. PC-en er nyformatert og installert med vista, og Jonas, eieren skal bruke PC-en til stort sett skolebruk og heller bygge seg en stasjonær spillpc. Hadde den bærbare hjemme hos meg, stilte varmepumpen til 26 grader og lot PC-en kose seg med 3dmark 2006 i ca 1 time. Men klarte ikke å få maskinen til å slå seg av. Om dette betyr at maskinen nå plutselig er i orden vet man ikke, eller om det ble gjort noe på infocare, selv om at de sa at dem ikke hadde gjort noe er ikke godt å vite. Vil oppdatere om det skulle skje noe igjen senere.

Kanskje din bror har innstallert noe spill som gir pckrasj o.l? At det var årsaken til problemene? Om problemet er løst nå, så ser det jo faktisk ut som om det var "brukerfeil" all along.

 

Man kan si mye ang verksted, men at de skulle lyve, og si "ingen feil funnet", og belaste for testing osv når de egentlig har brukt penger på å reparere er helt feil - de får nemlig ikke dobbeltfakturert både kunde og produsent :).

Lenke til kommentar

En sw feil gjør ikke slik at PC-en slår seg av for så å nekte å slå seg på igjen. Men vil slå seg på igjen og samtidig kjøre stabilt om den eksponeres for kaldere omgivelser ;)

 

Så den kan altså ha vært støvet. Men om en bærbar blir så full av støv i løpet av bruk i 6-7 måneder i relativt rene omgivelser, så tør jeg ikke tenke på hvor mange PC-er som vil får problemer opp gjennom dens levetider. Men HP skaffer i allefall verkstedene rundt om arbeid på denne måten.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Koster det 700 kr. og få den ureparert tilbake eller har InfoCare renset den?

Hvis det er slik at pcen er full av støv og garantireparasjon avvises (evt. reklamasjon) så kan du som kunde få tilsendt et bevis; som oftest er det snakk om et bilde.

695,- er standard testgebyr for kunde via InfoCare. Kunde, så vidt jeg vet i denne saken, betalte 695,- første og nå andre gang, men første gang renset infocare den, denne gangen er det "ingen feil funnet".

Lenke til kommentar

Nei, fordi første gangen trodde de det var støv. Dette ble renset, men feil kom igjen svært fort, og da kan ikke støvet være skylden.

 

2 gangen påstår de å ikke finne noen feil.

 

Det er egentlig ingenting som tyder på brukerfeil her, og at infocare krever gebyr for slapp feilsøking. Når feilen også oppstår etter støvfjerningen så var jo ikke det problemet, og de kan ikke ta betalt for en jobb når feilen fortsatt er der, selv om de kanskje sliter med å reprodusere den.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken stand den pcen er i. Jeg sa bare at om det skjer igjen.

 

Skjer den feilen innen relativt kort tid igjen nå, så har jo ikke feilen blitt rettet, evnt. så er det en følgefeil pga. feil i en annen komponent.

 

Jeg tviler på kunden leverer en maskin 2 ganger for morroskyld, spesielt når han vet han må betale 695kr når de ikke finner noen feil.

 

Førstegangen, sa de støv og tok gebyr. Pcen fortsatte og feile og var til rep igjen, nok et gebyr (det kan umulig være støv denne gang), men de klarte ikke å finne feilen nå. Det er ikke kundens ansvar annet enn å beskrive symptomene, at feilen ikke blir funnet er butikken sitt problem, ikke kunden. Noen feil er feil som kommer og går og kan være vanskelige å finne. Uansett så skal ikke kunden lide for det.

 

Om feilen igjen oppstår, og infocare klarer å lokalisere feilen, så har i alle fall kunden rett til å få refundert gebyret for feil som ikke har blitt rettet.

 

Er det derimot brukerfeil og skade pga for mye støv, så er det klart kunden må ta det på sin egen kappe, men det virker jo ikke sånn det blir framstilt her.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Kan umulig har vært støv, jeg har en hp bærbar pc som er snart 2 år og den har jeg aldri åpnet eller renset for støv og den er like fin. Alt morderne nå om dagen er laget for at det ikke skal holde så fryktelig lenge. Bruk og kast.

Jeg har sett fire år gamle bærbare med plenty av støv, jeg har sett to år gamle bærbare med nesten ikke noe støv og vis versa. Det kommer an på bruken.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Kan umulig har vært støv, jeg har en hp bærbar pc som er snart 2 år og den har jeg aldri åpnet eller renset for støv og den er like fin. Alt morderne nå om dagen er laget for at det ikke skal holde så fryktelig lenge. Bruk og kast.

Jeg har sett fire år gamle bærbare med plenty av støv, jeg har sett to år gamle bærbare med nesten ikke noe støv og vis versa. Det kommer an på bruken.

Jeg har sett en 7 måneder gammel dvd-spiller som var helt GUL inni. Enkelte røyker tydeligvis inni dvd-spilleren sin...

Kommer som sagt mye an på miljøet den blir brukt i og hvor ofte man har den på fanget og slike underlag med mye støv.

Lenke til kommentar

Der tok den bærbare kveld igjen! Nå nekter den å slå seg på selv om man prøver alt det vanlige. Inn og ut med batteri. Strømforsyning koblet til eller ikke.. Stå ute på verandaen i 1-2 pluss grader. Ingenting fungerer.

 

Snakket med foreldrene mine som er fortvilet fordi dette går ut over eierens skolegang der han har vært noen dager uten pc på skolen. Selv om at elkjøp har vært ganske så kjappe med å fikse lånepc. Ba foreldrene mine og lillebror(eieren) om å filme alle forsøk på å slå på pc. For så å ta med dette inn til elkjøp i morgen. Merker at de virkelig begynner å miste tålmodigheten nå.

 

Forbruker er jo hjelpesløs i slike tilfeller der feilen er periodisk. Det hjelper ikke oss at PC-en fungere når den kommer på verksted for så å fungere i en liten stund. Denne PC-en blir brukt som ett verktøy i skolegang og det hjelper ikke på at dette skjer. HP, verksted, elkjøp MÅ jo skjønne at en forbruker ikke klager/sender inn ett produkt gang på gang på gang for ingenting. De burde faktisk bytte ut PC-en med samme eller bedre produkt som kompensasjon for en elendig mandagsprodukt. Støv teorien deres kan reise til helvete spør du meg. Kan garantere at de har sett 1000 ganger verre inne på infocare.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Når den leveres inn nå, ta med et brev hvor dere krever 695,- x2 tilbakebetalt, og mangelen utbedret snarest. Evt krev omlevering av pc, da verksted igjen ikke gjør dere særlig fornøyd.

 

Forsøk feks å appellere til selger om at dere er ønsker å gi elkjøp en sjanse til å gjøre dere fornøyd eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...