Gå til innhold

***LØST VI FIKK NY PC ***OPPDATERING! Elkjøp/infocare skal ha 700 kr TIL for 2. rep på kun 3 måneder, nå kommet til 3 reperasjon.


Anbefalte innlegg

hatt en lignene historie med elkjøp. vi hadde en defekt tv, og leverte den til reprasjon. verkstedet de benyttet seg av fant ikke feilen, og vi måtte betale den ut. dro hjem og plugget den i. men hva er det vi ser. JO samme feilen som sist. vi dro til elkjøp og ba dem om å koble en dvd spiller til tv'n. og joda. nå gotok de faktisk at det var noe galt med tv'n og var villig til å gi tilbake pengene tv'n kostet.

 

edit: trur den største tabben til elkjøp er at de ikke sjekker produktene selv før de sender det til reprasjon. hadde de gjort det hadde de part mange kunder for fler uker med venting.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit: trur den største tabben til elkjøp er at de ikke sjekker produktene selv før de sender det til reprasjon. hadde de gjort det hadde de part mange kunder for fler uker med venting.

Er feilbeskrivelsen som kunden gir når varen leveres inn god nok skal det ofte ikke være nødvendig med mye feilsøking. Problemet er vel heller at de ikke sjekker varen når den kommer tilbake fra reparasjon. Utfordringen her ligger ofte i at servicemengden ofte er så stor at det ikke lar seg gjøre, og man må heller velge ut "kritiske" servicer der man gjør dette. Tror heller ikke at det er et stort problem annet enn at det skjer fra tid eller annen. Dersom man opplever dette ofte fra et bestemt verksted så får man heller i en periode teste disse produktene før de leveres ut. Så får man lage en statistikk for dette som man overleverer til serviceansvarlig i bedriften. På denne måten kan det få direkte konsekvenser for servicepartneren. Om man har andre valg kan man velge andre verksteder, man kan ta det direkte opp med produsent som igjen tar det med verksted eller man kan begynne å fakturere verkstedet for kostnaden det innebærer.

 

Uansett, aldri hyggelig å få noe tilbake som fortsatt er defekt. Veldig fin service at dere fikk pengene tilbake på stedet. De kunne ha krevet å sende produktet inn på nytt, men de valgte i steden å vise god kundepolicy i mine øyne.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
bare så det er sagt så har jeg særdeles liten tro på at en laptop skal være så tett av støv etter 7 måneders bruk...

høres mildt sagt overdrevent ut. jobber på en skole med over 800 bærbare PC-er og ikke en av de har hatt det problemet over de 2 årene jeg har jobbet der. kontakt infocare og be om rapporter over begge reparasjoner, andre gangs feil høres da mer ut som en følgefeil, da fjerning av støv ikke har løst problemet.

 

my 2 cents...

 

Min søsters PC var TETT... det tok ikke 6 mnd en gang! Hun bruker jo PCen på senga, ligger på gulvet, på stuebordet og over alt. Den trekker luft inn bak og under og har "eksosen" på siden. Inntakene så greie ut, men utblåsningen var tett som en hyttevegg.

Se bilde her :

post-25820-1206475477_thumb.jpg

 

Vi forstod ikke hvorfor den slo seg av hele tiden, så vi tok PC-en med på Spaceworld Elverum hvor den ble kjøpt. Uttpå ettermiddagen fikk vi bilde over på MMS til oss. Kostet 200 kr for feilsøking og rens. Hentet PC dagen etter og nå, snart 2 mnd etter, virker den fint. .. søs bruker den fortsatt over alt da, også i senga. Mye varm midd i den PCen... Midd er heldivis ikke så farlig som virus ;)

 

Verksteder gir normalt 3 mnd garanti på utført service, så om det er oppfølging av sist service så bør det ikke koste noe, med mindre det er ny/annen feil.

 

Knut

Endret av tunkguru
Lenke til kommentar

Du generaliserer fryktelig nå, det er faktisk forskjeller på ulike butikker, da det er mennesker (som som regel er forskjellige) som jobber der :).

 

Et lite eksempel, vi hadde en case i dag som vi løste. Kunde har hatt pc inne totalt litt over 2 måneder etter uheldige omstendigheter - han fikk ny av oss, til tilsvarende pris. Kunde fikk altså en langt bedre pc 3kvart år etter kjøp, uten å betale noe. Vi får dessverre en ny bvare som vi må selge med noen tusen i tap, men sånn får det bare være.

 

Det fine med denne kunden var at han var ekstremt saklig og veldig hyggelig som person - da er det alltid en mye greiere følelse man sitter igjen med til slutt :).

Lenke til kommentar
Er feilbeskrivelsen som kunden gir når varen leveres inn god nok skal det ofte ikke være nødvendig med mye feilsøking. Problemet er vel heller at de ikke sjekker varen når den kommer tilbake fra reparasjon.

Nå ja. Det skjer relativt ofte, fra samtlige større kjedebutikker over hele landet, at man sender inn maskiner som garanti/reklamasjon med feilbeskrivelser som "virker ikke" uten noen mer informasjon. Verkstedet starter maskinen, finner ikke noe problem etter et par timers testing, og får huden full av kjeft fordi de aldri prøvde å koble til en USB-penn, siden jo måtte være tydelig at det var høyre USB-port på baksiden som ga blåskjermer hele tiden.

 

"Helt død" er også en veldig vanlig feilbeskrivelse på produkter som starter opp uten noen synlige problemer. Når produktet kommer tilbake krever så butikken kreditering fordi det er jo helt uholdbart at kunden ikke fikk fikset problemet.

 

Det er som oftest i slike saker at butikken "må vente på svar" fordi de får blankt avslag fra produsent på noen kreditt etter sånne servicer.

 

I den saken her, dersom feilene er reelle, og etter det tidsaspektet som trådstarter har forklart, burde denne saken vært løst for en god stund siden, uten noen kostnader for Elkjøp.

Lenke til kommentar
Du generaliserer fryktelig nå, det er faktisk forskjeller på ulike butikker, da det er mennesker (som som regel er forskjellige) som jobber der :).

 

Et lite eksempel, vi hadde en case i dag som vi løste. Kunde har hatt pc inne totalt litt over 2 måneder etter uheldige omstendigheter - han fikk ny av oss, til tilsvarende pris. Kunde fikk altså en langt bedre pc 3kvart år etter kjøp, uten å betale noe. Vi får dessverre en ny bvare som vi må selge med noen tusen i tap, men sånn får det bare være.

 

Det fine med denne kunden var at han var ekstremt saklig og veldig hyggelig som person - da er det alltid en mye greiere følelse man sitter igjen med til slutt :).

 

OM bare noen av disse elkjøp ansatte jobbet ved avdeling narvik. Vi har ikke vært noe annet enn saklige, tålmodige osv osv. Men hva faen har vi igjen for det?

Lenke til kommentar

Det virker i alle fall som om dere har gjort alt dere kan, ringt, videofilmet, oppsøkt butikken, kontakten hp osv osv. Saklig og god fremgangsmåte, til tross for stadige returer og feil som oppstår igjen.

 

Hva gjør elkjøp, forholder seg så å si passive, tar OVERHODE ingen ansvar på sin egen kappe, men skyver alt på sine leverandører/verksteder, noe som er likegyldig for dere som er kunde. De kan umulig vise overhode noe som helst vilje til å løse saken. Elkjøp får ta saken med verkstedet senere. Du har uansett krav på å fått pcen ferdig reparert for lenge siden. Var det mulig å hente den i butikken i dag? Med hensyn til tiden som nå har gått, må de bare foreta seg noe, og det svært så raskt, da de er på svært tynn is etter norsk kjøpslov.

 

1. Gi dere pcen igjen ferdig reparert og verkstedgebyrene (minimum)

 

2. Gi dere ny PC i tilsvarende verdi + verkstedgebyrer.

 

3. Gi dere igjen pengene for pc + verkstedgenyrer.

 

Kompensasjon/renter kan også komme inn i bilde her nå. Kostnader som direkte følger med tapet/tiden pcen ikke har vært brukt (må dokumenteres og kan være vanskelig) kan også være aktuelt, da det har gått urimelig lang tid.

 

Jeg tror dere får endre taktikk, og faktisk vise elkjip at nok er nok.

 

Uansett, ta å kontakt med det lokale forbrukerrådet.

 

Nuffern: Du sier at kunden her har fått noe dårlig service. Er den bare noe dårlig? Den er vel gjennområtten? De klarer ikke engang å holde at de skal ringe som avtalt. Eller er det slik at du som elkjøp ansatt (som det virker som du er) synes dette er bare lit dårlig service. Da lurer jeg på hva du synes er elendig service? Ekspanderer, jeg kan ikke si jeg har sett mye til nye elkjøp butikker. Problemet i Norge er vel at det er 3 Kjeder som står for meste parten av elektronikk i butikker, så folk har vel ikke så mye valg? Det er noen mindre litt histen og pisten, men det er ikke store markedsandelen enda. Jeg har i alle fall til gode høre en eneste en som har vært fornøyd med elkjøp. Stadigvekk varer annonsert som ikke finnes på lager, håpløs service om det skjer noe. Den eneste gangen folk er passelig fornøyde er når de får en vare som fungerer som den skal til en pris (som etter dems standard er superduper) men som egentlig er et helt ok snitt. Med prisguider på nett er det svært lett å finne steder som har samme vare billigere (med mindre modellnr endringstrikset, der butikken får egen modellnr på en vaskemaskin f.eks).

Lenke til kommentar

Mamma skulle ta eieren av PC-en(lillebror 17år) inn til elkjøp i dag.

Hun har ringte forbrukerrådet i dag, og fikk medhold på det meste.

 

Butikken har rett til å forsøke å reperare 2 ganger. Ved tredje feil kan hun kreve nytt produkt. Vi har også rett på låneprodukt med tilsvarende spesifikasjoner, noe lånepc'en vi har hatt ikke er. Kanskje halvparten av specsene. Han mente at vi hadde en MEGET sterk sak, og ba oss om å sende dem ett brev straks, om vi ikke skulle klare å løse saken.

 

Oppdaterer senere om resultatet av nok ett butikkbesøk.

 

Elkjøp Narvik har i allefall klart å miste en haug med gode kunder i denne saken.

Lenke til kommentar

Forbrukerrådet hadde nesten rett :)

 

Ved tredje gang med samme type feil har man krav på heving. Ikke tredje gang uansett feil. Det er heller ikke slik at man kan kreve samme spesifikasjoner på låneprodukt.

 

At dere har en meget sterk sak mot Elkjøp er det dog ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Forbrukerrådet hadde nesten rett :)

 

Ved tredje gang med samme type feil har man krav på heving. Ikke tredje gang uansett feil. Det er heller ikke slik at man kan kreve samme spesifikasjoner på låneprodukt.

 

At dere har en meget sterk sak mot Elkjøp er det dog ingen tvil om.

 

Dette er 3 gangen PC-en har fått samme feil. Butikken innrømmer dette, men sliter vel med å få infocare med på dette. De mente jo at første gangen var det støv. Andre gangen var det ingen feil, og tredje gangen byttet de hovedkort. Men all sunn fornuft tilsier jo at det selvfølgelig var samme feilen hver gang.

Lenke til kommentar

Det behøver ikke å være samme fysiske feil, så lenge symptomene er de samme. Om en skjerm blir helt svart 3 ganger, men 2 av gangene er det skjermkort, 3 gangen en deffekt skjerm, så er det fortsatt å anse som 3 like feil.

 

Låne pc skal ha tilsvarende grunnleggende funksjoner. Dessverre kan man ikke kreve helt eller nesten spec :-(

 

Får håpe dere nå får en endelig løsning. Jeg synes dere har en tålmodighet jeg langt i fra har :innocent:

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er det slik at Infocare mente at du skulle betale for 2. gangs rep innenfor 3 mnd?

 

I Norge har man 3 mnds garanti på reperasjon så rep nummer 2 skulle du fått på deres regning (orker ikke lese igjennom 10 sider for å se om du fikk dette)

 

Nå har jeg hørt MYE dritt om Infocare, bestefaren min har blant annet problemer med sin TV der lyden kommer og går, den er nå inne på service for tredje gang på Infocare og han får den igjen med samme feil hver gang. Han har til og med forklar de problemet over telefonen og de har gjennskapt problemet på serviceverkstedet, alikevel klarer de ikke fikse det.

 

Han kjøpte TVen før jul og den har vært mer på service enn hjemme i stua hans :(

Lenke til kommentar

Nå ringte akkurat eieren av PC-en for å diskutere pc specs, siden det er jeg som har peiling i familien. Han får ny pc fra Elkjøp. Med bedre specs. Raskere Core 2 duo cpu, og 8600 skjermkort (gamle var 7600). I tillegg skal vi få tilbake reperasjonspengene.. Snakket bare raskt over telefonen. Men de skulle komme innom meg, når de kom fra elkjøp. Så da vil jeg oppdatere med informasjon om hva som faktisk ble sagt.

 

Hvorfor i helvete kunne ikke elkjøp bare gjort dette med en gang? Det økonomiske tapet hadde blitt like stort, men de hadde fått noen lojale kunder som hadde vært meget fornøyd med servicen. Nå føler de egentlig bare at de har fått det de hadde krav på, og fremtidige kjøp vil nok ikke bli gjort på elkjøp.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er det slik at Infocare mente at du skulle betale for 2. gangs rep innenfor 3 mnd?

 

I Norge har man 3 mnds garanti på reperasjon så rep nummer 2 skulle du fått på deres regning (orker ikke lese igjennom 10 sider for å se om du fikk dette)

 

Nå har jeg hørt MYE dritt om Infocare, bestefaren min har blant annet problemer med sin TV der lyden kommer og går, den er nå inne på service for tredje gang på Infocare og han får den igjen med samme feil hver gang. Han har til og med forklar de problemet over telefonen og de har gjennskapt problemet på serviceverkstedet, alikevel klarer de ikke fikse det.

 

Han kjøpte TVen før jul og den har vært mer på service enn hjemme i stua hans :(

 

Første gangen skyldte inforcare på oss. Vi hadde fylt PC-en med støv og derfor virket den ikke. Vi godtok i tvil dette og betalt. Samme feil oppstod dagen etter eller samme dag. Ble sendt inn til infocare igjen, og de fant ikke feilen. Vi mottok pc og det gikk hele 6-7 dager igjen før at samme feil oppstod. Vi sendte den inn igjen og denne gangen byttet infocare hovedkortet. Dette har altså tatt over 5 måneder. Utrolig men sant.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er det slik at Infocare mente at du skulle betale for 2. gangs rep innenfor 3 mnd?

 

I Norge har man 3 mnds garanti på reperasjon så rep nummer 2 skulle du fått på deres regning (orker ikke lese igjennom 10 sider for å se om du fikk dette)

Skulle veldig gjerne likt å se noen dokumentasjon på den påstanden der.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er det slik at Infocare mente at du skulle betale for 2. gangs rep innenfor 3 mnd?

 

I Norge har man 3 mnds garanti på reperasjon så rep nummer 2 skulle du fått på deres regning (orker ikke lese igjennom 10 sider for å se om du fikk dette)

Skulle veldig gjerne likt å se noen dokumentasjon på den påstanden der.

 

Jeg leter etter kilde, men finner den ikke igjen.

Kan eventuelt ta en telefon til forbrukerrådet. Det kalles servicegaranti og er en kort garanti på utført arbeid. Det forhindret at tjenesteleverandører tar seg dobbelt betalt for en dårlig jobb de har gjort. Garantien gjelder da på delene som ble byttet og feilen som ble rettet, ikke andre feil ved samme vare.

 

Det er no vi fulgte i praksis når jeg jobber som tekniker på mobiltelefoner, om en kunde betalte for en service og samme feil oppsto etter en uke (inntil 3mnd) så rettet vi feilen gratis da det var vi som gjorde en dårlig jobb første gang.

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
Jeg leter etter kilde, men finner den ikke igjen.

Kan eventuelt ta en telefon til forbrukerrådet. Det kalles servicegaranti og er en kort garanti på utført arbeid. Det forhindret at tjenesteleverandører tar seg dobbelt betalt for en dårlig jobb de har gjort. Garantien gjelder da på delene som ble byttet og feilen som ble rettet, ikke andre feil ved samme vare.

 

Det er no vi fulgte i praksis når jeg jobber som tekniker på mobiltelefoner, om en kunde betalte for en service og samme feil oppsto etter en uke (inntil 3mnd) så rettet vi feilen gratis da det var vi som gjorde en dårlig jobb første gang.

Det er veldig vanlig at det gis en servicegaranti. Jeg vet at InfoCare bruker 3 måneder. Men jeg tviler meget sterkt på at du vil finne noen lov som sier at det skal være sånn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...