Gå til innhold

Vanlig surfing tregt men nedlasting kjapt

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med oppsettet mitt hjemme. Har 5 mbit linje fra NGT som går gjennom en Speedtouch 516i router og så til en Belkin Wireless G Plus trådløs sak. Internettet fungerer, er ikke noe problem der, men surfing av vanlige websider går utrolig treigt. Hvis jeg laster ned fra Usenet eller med torrents så får jeg bra hastigheter, ikke noe problem der. Det linja klarer med usenet f.eks. Jeg ser på detaljene til "Local Area Connection" at jeg har to DNS servere, 10.0.0.1 og 192.168.2.1, så virker som om både router og trådløs enhet gir meg ip adresse. (ender opp med 192.168.2.2). I tillegg til nettverkskoblingen så har jeg også en "Internet Gateway" som ikke har noe informasjon når jeg dobbeltklikker på den utenom at den er connected. Skal sies at jeg er koblet til med ethernet kabel og ikke trådløst, så skal ikke være noe der.

Har også prøvd å port forwarde en port i utorrent uten hell, da oppsettet i speedtouch routeren er veldig knotete.

Noen som har en idè på hva som kan være feil, og hvordan jeg best burde sette opp navneserver med dette oppsettet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...