Gå til innhold

iTunes som standard "musikkprogram"

Anbefalte innlegg

Vet ikke om emnet hører hjemme her. Men jeg har tidligere alltid hatt itunes som standard program som åpnes når jeg setter inn musikk-CD'r eller lydbok CD. Jeg har "avmerket" for det "alle mulige steder". Men nå har filene fra en CD jeg setter inn begynt å vise seg i Windows vindu. Jeg må selv åpne iTunes og finner selvsagt CD-en der. Litt irritasjonsmoment, og bortkastet tid, når jeg skal ha inn en hel del Lydbøker. Noen som har et tips?

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er iTunes satt som standard mediaplayer da?

start->control panel->set program access and defaults->custom->så velger du iTunes under mediaplayer.

Du kan også høyreklikke på CDen og velge "åpne i", så huker du av i "bruk alltid dette programmet" eller noe.

ps. Har engelsk OS, så mulig det ble litt klundrete forklart.

Lenke til kommentar

Nei, nytter ikke. Vært inne der "Legg til fjerne programmer", krysset av for angi programtilgang og standardprogrammer. Ser ut til at det er noe der som jeg har feilet på. Har også brukt "aktiver tilgang til" og krysset av for iTunes. På konfigurasjon har jeg "Egendefinert" . Har også prøvd med de to andre alternativene "Microsoft Windows" "ikke Microsoft Windows", vet ikke hvilken jeg skal bruke, men tror det har stått på Egendefinert før da alt stemte i 2 år. (Prøvd mange muligheter slik at til og med Nettleseren min endret seg til Netscape :hmm: forstår ikke helt hva disse innstillingene skal stå på ) Jeg kan ikke høyreklikke CD-en i stasjonen og få frem Åpne i..., det kommer bare Åpne der. Så det ser ut til at jeg er låst fast til å åpne itunes selv, CD-en ligger jo i den, så det er OK.

Andre tips, mottas med takk.

PS. Nå tok jeg frem min laptop og prøvde der. Her åpnes iTunes når jeg setter inn en lyd CD, og jeg har sjekket at jeg har samme innstillingene på mine to PC. Men altså, på den stasjonære åpnes sporene i Windows utforsker, og ikke umiddelbart i iTunes.

Edit: Tror jeg har iTunes satt som standard medieprogram jeg, det er bare en innstillingen som får CD'er til å åpnes i utforsker først. Får ikke bort det.

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...