Gå til innhold

Øke hastighet på MSN-overføring - eller annen løsning?

Anbefalte innlegg

Heisann,

har redigert noen filmer som jeg ønsker å sende over på MSN. Men det tar jo som kjent litt tid. Filene er såpass store at det beste pr i dag er å brenne de på dvd og sende i posten. Dvs; det er flere filer, ikke én eller to store.

Men det ville vært fint å kunne fått til en løsning slik at det gikk kjapt å sende over MSN. Eller en annen måte å gjøre det på? Fra pc-til-pc.

Torrent eller andre file-upload-sider er ikke et alternativ.

Ei venninne fra Stavanger sendte "24"-episoder til en annen i nærområdet og det gikk visst svinfort. Hun hadde bredbånd fra Lyse, er det noe spesielt med de eller? Jeg mener hun sa at en fil på ca 300MB ble sendt over på bare noen få minutter.

Takk for hjelp! :thumbup:

Her er hastigheten på linjen min - mottaker har ca halvparten.

34935692qf1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Men hvis jeg får ordna det slik at 100% av upload, eller så mye som teknisk mulig, går til denne operasjonen, er det en mulighet?

Da skal det iallfall gå mye raskere, for slik det er nå så går det ikke med over 500kb/s iallfall :)

Etter den målingen din, så er din teoretiske maksimale grense på upload 73,5Kb/s. For å få litt fart på overføringene på msn må du åpne noen porter i ruteren, spesifikk til MSN Messenger. Jeg har ikke gjort det selv, men mulig noen som har det husker hvilke porter det gjelder

De med Lyse kan nok ikke sammenlignes med resten av adsl Norge, da de ligger, bokstavelig talt, et lysår foran..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Etter den målingen din, så er din teoretiske maksimale grense på upload 73,5Kb/s.

75,3 Kb/s er det langt ifra. 75,3 KB/s var det nok heller du mente.

Men, riktig hastighet blir 62,5 KB/s. (8 bit i en Byte)

Men, cheeba, skaff deg et webhotel (FTP-server) som du laster opp til.

Du vil da ha mulighet til å fortsette hvis du blir avbrutt, du vil klare å utnytte opplastningshastigheten, og den personen som skal ha filen(e) vil få vesentlig mye bedre nedlastningshastighet. ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Jeg så bare for meg at det kanskje var en måte å "åpne" min pc på, slik at vedkommende kunne laste ned med god fart. Men nettverk er ikke min sterke side :D

Utenom uTorrent da :p

Har du noen gode forslag på webhotel da? Priser osv?

Men det er bare en FTP-server til opp-/nedlasting altså? Jeg orker ikke lage noen hjemmeside eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Etter den målingen din, så er din teoretiske maksimale grense på upload 73,5Kb/s.

75,3 Kb/s er det langt ifra. 75,3 KB/s var det nok heller du mente.

Men, riktig hastighet blir 62,5 KB/s. (8 bit i en Byte)

Men, cheeba, skaff deg et webhotel (FTP-server) som du laster opp til.

Du vil da ha mulighet til å fortsette hvis du blir avbrutt, du vil klare å utnytte opplastningshastigheten, og den personen som skal ha filen(e) vil få vesentlig mye bedre nedlastningshastighet. ;)

pirk,pirk.. jeg skrev faktisk feil, var 73,5KB/s jeg mente ja. men hvor får du 62,5 fra..min kalkulator gir 588/8 = 73,5 ? (siden jeg følte for å pirke litt tilbake igjen)

Men jeg synes kanskje webhotell for å dele et par videoer med kjente er noe "overkill". Jeg ville nok heller bare pakket ned filmene og splittet de i flere deler ala. winrar (i tilfelle msn blir avbrutt), funker nå greitt for begrenset bruk spør du meg..

Uten at jeg har undersøkt det nærmere, så regner jeg med det må finnes noen helt enkle "dele-filer-og-bilder-med-venner" programmer rundt om, eller en gratis ftp server eller noe slikt

(hvordan kan slike helt elementære ting bli vanskelig i dag ?.. :p)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
men hvor får du 62,5 fra..min kalkulator gir 588/8 = 73,5 ?

Hmm, jeg leste faktisk 500, men når du sier det, så står det vel heller 588 ja. :p

Men jeg synes kanskje webhotell for å dele et par videoer med kjente er noe "overkill".

Overkill? Noe enklere enn FTP?

FTP er da vel den beste, og mest brukte metoden for slike oppgaver.

Med FTP protokollen så vil du ikke bli stoppet av noen brannmur, og du vil få utnyttet både opp og nedlastningshastigheten din.

Du vil jo også som sagt, ville ha mulighet til å fortsette hvis du mister tilkoblingen.

Samtidig så vil du slippe å laste opp de samme filene flere ganger, om flere personer skal ha filene.

Men skjønner hva du mener, når jeg tenker meg om.. Hvis man ikke har et domene i tillegg, slik at man kan browse igjennom filene på FTP-serveren uten ha en client, så kanskje det ikke er den beste løsningen. Men du får jo flere gratise webhotel med domener, som f.eks. home.no

Nå spørs det hvor mye plass man trenger såklart. Home.no har nokså begrenset med plass.

Men du har jo også en del andre gode nettjenester som lar deg laste opp en fil.

Megaupload.com/

Rapidshare

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...