Gå til innhold

Bildene av kronprinsparet.

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes fotografen har hatt litt hastverk på disse bildene?

http://www.aftenposten.no/spesial/bildeser...icle2209082.ece

Spir som står ut av hodet osv?

Edit: Lagt ved link til artikkelen også

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelig...icle2209053.ece

Men det som skremmer meg enda mer er hvordan folk på aftenpostens forum sier at disse bildene er flotte...

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he. Satt nettopp og så på disse bildene. Dette er bilder jeg ikke ville hatt i eget album engang, og sende ut disse som offisielle bilder er tåpelig. Som nevnt i en artikkel i Aftenposten finnes det så mange dyktige fotografer i Norge at dette er ikke bilder kongefamilien burde vært kjent med.

"Fotografen" var visst der for å filme, og det ser ut som om noen lånte bort et dårlig kompaktkamera; "så kan du knipse litt når du allikevel er der"

Lenke til kommentar

På noen. Men jeg kjenner ikke saken, jeg vet bl.a. ikke hvor MANGE bilder det er snakk om, vi ser her enten alle bildene (og da virker det litt merkelig), eller bare noen få av dem. I tilfelle det siste kan man ikke akkurat se hvor god en fotograf er på bomskuddene; det ser man på blinkskuddene.

Det kan også hende at bildene er sendt ut av noen på hoffet som ikke bryr seg mye om foto?

Litt for mange ubesvarte spørsmål for meg. :)

Lenke til kommentar

Ikke mye proft nei. Men en ting skal de ha: ved å virke så uperfekte og lite arrangerte, fikk jeg en mye mer intim og nær følelse av dem, enn av blankpolerte bilder hvor alt er riktig. Det er første gang jeg ser bilder av noen kongefamilie som har hatt så mye bakkekontakt. Og det rimer med inntrykket mitt av Håkon og Mette-Marit. Sånn sett er effekten god.

Om det var dette fotografen prøvde seg på, det aner jeg ikke. Og kan ikke si jeg blir veldig engasjert av dette uansett; jeg er nå engang en se&hør-foraktende ikke-royalist. Men hvis det står mellom dette og uniformerte voksdukker, vet jeg hva jeg foretrekker.

Lenke til kommentar
Ikke mye proft nei. Men en ting skal de ha: ved å virke så uperfekte og lite arrangerte, fikk jeg en mye mer intim og nær følelse av dem, enn av blankpolerte bilder hvor alt er riktig. Det er første gang jeg ser bilder av noen kongefamilie som har hatt så mye bakkekontakt. Og det rimer med inntrykket mitt av Håkon og Mette-Marit. Sånn sett er effekten god.

Helt enig med deg her. Dette ble vel egentlig som ekte familiebilder.

Veldig naturlig og amatørmessig.

Men som du nevner... om dette faktisk er tilsiktet fra fotografen er uvisst.

Lenke til kommentar

Nå bryr jeg meg svært lite om kongefamilien, og om bildene blir mer intime eller ikke.

Men det jeg ville frem til at mange av de er fototeknisk helt på jordet.

Dette er tross alt offisielle bilder, hvor det er utrolig mange nybegynnerfeil på, hvis det ikke skal mer til for å bli fotograf for hoffet så skal jeg jaggu sende inn en søknad til neste gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...