tinsley Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hallais! Jeg har en 20mbit linje fra Fullrate, (bor I København), sammen med et Zyxel bredbåndsmodem. Etter som jeg har forstått er det ikke alle utbydere som støtter at man kjører trådløst internett, noe med at man ikke kan ha statisk ip adresse fra access point til modemet, eller noe i den duren der :-) Jeg har da også et access point fra d-link. Noen som vet hvordan man setter innstillinger for å få dette til å funke trådløst? Har en Dell XPS 1330 med a/b/g wlan kort som skal brukes. Takker Endret 21. januar 2008 av tinsley Lenke til kommentar
gammelerik Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 få ap til å klone mac adressen til nettkortet ditt. I mac adressen ligger det info om produsent og hva slags hardware det dreier seg om. kloner du mac adressen fra lappisen finner de ikke ut av det Bare logg deg inn på webinterfacet til ap`et og finn det der et sted. Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 få ap til å klone mac adressen til nettkortet ditt. I mac adressen ligger det info om produsent og hva slags hardware det dreier seg om. kloner du mac adressen fra lappisen finner de ikke ut av detBare logg deg inn på webinterfacet til ap`et og finn det der et sted. Det burde jo gå ja :-) Takker! Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Det var ikke så lett alikevel det der... Kloning av mac'en går an gjennom å konfigurere ap. For å konfigurere ap'en må jeg sette statisk ip adresse. Da jeg prøver på det klikker tilkoblingen. Den går da i "frys" og sier limited connectivity. Får heller ingen kontakt på ip'en til ap... Da er det kjørt da? Endret 26. januar 2008 av tinsley Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Da er alt i boks tror jeg. Var innpå ap'en og clonet mac, satte ip til dynamisk igjen og satt på mac filtering som sikkerhet. Men...er det en måte å sjekke om mac filtreringen funker uten å bruke en annen laptop eller gå inn på ap igjen? Vil det alltid så "unsecured network" på tilkoblingen selv om jeg har mac på? Takker Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Mac filtrering kan ikke kalles for sikkring av trådløse nettverk. Det hindrer kun uatoriserte klienter tilgang til nettverket ditt. Alle med litt data kunnskap kan lett snappe om mac adressen din og clone den igjen. Når det gjelder sikkring så snakker vi om type WPA/WPA2 med PSK og AES. Stikk gjerne innom min hjemmeside for å se mer om sikkring av trådløse nettverk. Direkte link her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå