Swafty Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Noen ganger når jeg leser en tekst, så leser jeg ikke sant. Men så kommer det ett ord opp i tanken min som vekker min oppmerksomhet og da begynner jeg å lete etter hvor dette ordet er skrevet i teksten, og vil lese mer derfra. Og alltid finner jeg ordet i teksten :O Noen ganger sånn med dere og? At dere får ett ord i hjernen, som er utenom det vanlige og du leter etter ordet og finner det i teksten..? Endret 21. januar 2008 av Overdox Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har skjedd med meg mange ganger, selv om jeg scroller nedover en nettside kjapt. O.o Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 men hva slags ord er det du tenker på feks? har du ett eksempel? Lenke til kommentar
someOen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Nei, du har ikke "super abilities". Det er helt vanlig, faktisk. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 men hva slags ord er det du tenker på feks? har du ett eksempel? Det kan være hva som helst! F. eks leste en blogg her om dagen, plutselig fikk jeg jomfru i hodet og så fant jeg ordet "jomfrublogg"! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jepp, får ofte det om jeg bare tar et kjapt overblikk, eller scroller fort nedover. Henger meg helt opp i det ordet og må bare finne det igjen. Endret 21. januar 2008 av Atald Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Nei, du har ikke "super abilities". Det er helt vanlig, faktisk. Misunnelig på mine abilites kanskje ??! Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) njaa.. Det der gjør jeg flere ganger daglig.. Men da er spørsmålet; Har jeg super abilities? Jeg var på vei ut rommet, tar på meg skoene og synes der er noe rart. "Det ligger et glassbrudd (det ordet bruker jeg særs skjelden.. Kan noen forklare meg hvordan man faktisk skriver det? :S ) bak meg. Jeg bøyer meg ned, og tar det opp med tommelen og pekefingeren min, uten å vite hvor det lå hen. Dette ble bevitnet av en kompis av meg. En stund før det, så var jeg på vei opp til en kompis av meg. Vi bor i en dal.. En veldig stor også. Så hører jeg noen folk på andre siden av dalen (der gikk et par og snakket, ikke særlig høyt.), men ikke nok med det, en annen kompis gikk ved siden av meg, og jeg snudde meg og spurte ham: "Hører du det?", så svarer han "hva for noe?", han hadde ikke peiling på hva jeg snakket om, men joda, det første jeg så når jeg snudde meg og så ut mot veien, var 2 skikkelser, bak et stort buskas.. Noe av det sykeste jeg har opplevd egentlig. Før jeg hadde tenkt meg om pekte jeg mot dem. Det er litt spesielt synes jeg da.. Særlig det med glasset, som kanskje var en kvart/halv kvadratcentimeter Endret 21. januar 2008 av Petersk91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Underbevistheten din kan memorere fortere enn man kan lese. Probleme er å lære seg å utnytte det Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 *snip* A witch! Burn her! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jeg må si at Nesnomis er inne på det som er min teori også.. Underbevisstheten er en underlig ting, skjulte beskjeder snapper vi opp hele tiden, og vi blir overrasket over at vi visste en ting før man faktisk fikk det bekreftet eller andre episoder som vi setter spørsmål ved... Dette gjelder jo selvsagt mest innenfor reklame som påvirker osds mye inefor produker vi kjøper osv, men jeg tror også at man snapper opp mer enn man er klar over i dagliglivet også. Jeg har selv opplevd å ha tenkt på noe minutter før det har skjedd, feks plutselig tenkt på en film, sang, eller en person, og plutselig minutter etterpå Men jeg kan ikke si noe for helt sikkert da selvsagt Endret 21. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Dette gjør jeg og ofte... Det er slik at jeg på en måte ser over alt plutselig husker jeg noe som står der, og leser meg fram til jeg finner det. Så det er nokk overblikket først som gjør at jeg plutselig tenker på ord som står i teksten som jeg ikke har lest... Off vansklig og forklare. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Nei, du har ikke "super abilities". Det er helt vanlig, faktisk. Misunnelig på mine abilites kanskje ??! tydligvis. Jeg kan fly Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hehe, det samme skjer med meg å. Søker alltid etter ordet etterpå! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Men for å vere ærlig. Når du først har fått en superkraft, så må jeg si de var en litt kjip en. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Sånn er det da vel med alle? Når jeg snur meg rundt i byen feks, kan jeg plutselig få et ord i hodet, som da kan være navnet på en butikk i nærheten, dette skjer da uten å tenke noe spesielt over det. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Noen ganger hender det at jeg plutselig tenker på et ord, og lurer på hva det betyr. Så i løpet av dagen/neste dagene så pleier det å f.eks bli forklart på tv, eller at vi lærer om det på skolen eller at jeg leser det på nettet. Jeg vet ikke hvor jeg får vite det bare at når et ord kommer opp vet jeg at jeg kommert til å finne det ut snart. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Noen ganger hender det at jeg plutselig tenker på et ord, og lurer på hva det betyr. Så i løpet av dagen/neste dagene så pleier det å f.eks bli forklart på tv, eller at vi lærer om det på skolen eller at jeg leser det på nettet. Jeg vet ikke hvor jeg får vite det bare at når et ord kommer opp vet jeg at jeg kommert til å finne det ut snart. Slikt har hendt med meg også, utrolig merkelig. Husker feks jeg og min mor spilte Scrabble når jeg var en del mindre, så brukte hun ordet IQ, noe som jeg ikke helt skjønte hva var. Samme dag, hørte jeg det ordet masse på tv osv. Wierd shitzz Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Heelt vanlig. Øynene dine fokuserer på noe nytt i synsfeltet ditt hvert 20 - 200. mikrosekund. Selv om du ikke er klar over det så er det mulig en av disse sakkadene plukker opp et ord et eller annet sted på skjermen. Tror jeg da Lenke til kommentar
binko Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Er vel ikke kanskje heller sånn at du tenker på et ord og tilfeldighetene tar over da? Hvor mange ganger har det IKKE skjedd lixom? *iskrem, iskrem, iskrem, iskrem* "Sjokolade!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå