xanonymx Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har lastet ned Microsoft Virtual PC, har fått til å installere windows på den, men får ikke til å koble meg til internett. Så lurer på om det er noen som vet hvordan jeg kan få internett på den virtuale pcen også? Noe dere trenger å vite så gi beskjed. Er XP på begge. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Må du ikke åpne porter i VPC? Eller til de ip adressene de forskjellige XP versjonene benytter. Mulig jeg er litt på jordet... Er leeenge siden jeg så på det. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Sjekk følgende. Virtual pc konsoll - velg den maskinen det gjelder - trykk på settings - trykk på networking. Har du satt opp korrekt nettverkskort her?? Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Har prøvd å velge det nettverkskortet som blir brukt til vanglig, men da mister jeg internettet og så får jeg heller ikke internett i den virtuale. Har og prøvd Shared Networking (NAT), men det funket heller ikke. Jeg tror det er Shared Networking (NAT) jeg skal velge, men som sakt så funket ikke det, så er det noen innstillinger jeg må gjøre før dette? Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Er det ingen som vett? Noen som vett hvor jeg muligens kan finne ut av det? Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) La in VPC nå. La inn XP. Valgte nettverkskortet mitt før jeg startet opp, startet IE og nå sitter jeg her og skriver dette fra IE i VPC. Legger jeg ned VPC fungerer også nettverk/internett helt fint på maskinen jeg la inn VPC på. Skal ikke være noe hokuspokus å få VPC til å virke. Det ser ut til at det virker mye bedre nå enn første gang jeg så på det for mange år siden. Her hos meg virker det i alle fall uten noen form for problemer. Kan det være begrensninger i routeren din som gjør det? Du har ikke på mac filter eller lign? Har ikke satt meg så veldig inn i hvordan VPC fungerer, men jeg vil tro at den må få en ip adresse fra en DHCP "server" eller at den må settes opp manuelt.....sjekke...sjekke... Ser i alle fall at VPC/XP som jeg bruker nå har fått ip fra dhcp serveren i routeren her. Så da har jeg egentlig ikke så mange gode tips. Men sjekk routeren din i forhold til det jeg nevnte over, eller prøv å sett opp fast ip i xp (eller hva du skal bruke) Syns dette fungerte så bra at nå skal jeg laste ned alle oppdateringer til XP, legge inn alt annet som jeg alltid legger inn, og ta en kopi av imaget til senere bruk. Den som gir seg har tapt, Lykke til! :-) Endret 26. januar 2008 av Tropetor Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Det som er at det står at jeg er Tilkoblet på "Lokal tilkobling" det står det på XP og VPC, men når jeg gå inn på IE så står den bare å jobber, så kommer til den fram til "Dette webområdet kan ikke vises i Internet Explorer". Har skrevet inn Adressene selv og latt DHCP gjøre det, men det blir det samme resultatet. Det som også er litt dritt er at etter jeg har prøvd med VPC, så når jeg har slått den av, så er problemet fortsatt på XPen. Har prøvd å deaktivere og aktivere koblingen igjen, men uten hell. Jeg er nødt til å restarte selve maskinen for at skal få internetten tilbake. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Har du sjekket det jeg nevnte ang. routeren? Har du prøvd å pinge routeren? Både fra Vanlig OS og VPC? Du kan jo også sjekke ip adressen på begge to for å se om de får samme ip eller hva det er for noe rart som skjer.... (Start - kjør - cmd - ipconfig) Regner med du har det samme som meg på bildet under. Men med navnet på ditt eget kort. Oppdatering: Har nå kjørt opp to stk på en gang bare for å teste det også. Tok bare en kopi av imaget fra den første, renamet filene, og la de i en egen mappe. Startet så opp VPC,og la til det nye imaget der. Måtte da selvfølgelig inn og endre navn o.s.v. i VPC og endre maskin navn i XP for at det ikke skulle bli to maskiner med samme navn på nettverket. Nå har jeg nett/internett på min pc, vpc1 og vpc2. alle har egen ip adresse. De kan også se hverandre i nettverket og fungerer akkurat som to maskiner når det gjelder nettverk. I tillegg kan jeg selvfølgelig bruke min egen pc som vanlig selv om VPC kjører og begge XP versjonene står å går. Endret 27. januar 2008 av Tropetor Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Fant ikke noe spesielt i routeren om mac filter. Når jeg gikk på egenskaper for Lokal tilkobling på xpen og inn på avansert, så huket jeg av "Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til..." Men det hjalp heller ikke. Men det står jo at jeg er koble til når jeg går inn på ipconfig /all: XP: VPC: Og det verste av alt er etter hver gang jeg tester ut noe og vil komme på nettet igjen, så er jeg nødt til å restarte maskinen. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Da har jeg ikke noen flere gode forslag.... Er ingen ekspert på VPC, og la det kun inn for å se om jeg fikk samme problem som deg. Det gjorde jeg ikke. Du burde finne en del info rundt VPC hos Microsoft og på Google. Edit Du kan kanskje starte med å ta en titt på denne: http://blogs.msdn.com/virtual_pc_guy/archi...networking.aspx Om ikke den hjelper, så er du i alle fall et sted hvor det virker som folk kan en del om dette. Endret 28. januar 2008 av Tropetor Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) OK,et forslag her men jeg har ikke testet Virtual PC selv men en måte å koble sammen to nettverkskort som sitter i en virkelig PC på er å gå under nettverkstilkoblinger og markere begge nettverkskortene,høyreklikke nettverksortene og velge sette i bridge eller opprette bro på norsk.Dett gjør at man bruke 2 nettverkskort til å dele Internet med en annen maskin uten bruk av en ruter ved å koble en nettverkskabel fra nettverkskort 2 til PC2. Så hvis du får opp det virituelle kortet sammen med det virkelige nettverkskortet under nettversktilkoblinger kan du prøve å sette de i bridge slik at Internet blir delt til begge nettverkskortene. Endret 30. januar 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå