Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hva er greia med steroider?


ecko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kimstianp: Altså! det er ikke SUNDT men det er ikke så ferlig heller! noen gutter har jo mASSE hormoner fra før å de sliter ikke vel?!

Vel, om du ikke har noe imot at feks. ballene dine krymper og at du blir steril og utvikler damepupper, så er det ikke "ferlig" nei.

Lenke til kommentar

Som alt annet er det antakeligvis stor forskjell på bruk og misbruk og hvilke stereoider man tar. En kur som man tar "korrekt" er sikkert ikke så farlig, men misbruker du steroider i flere år vil du ende opp med alle bivirkningene og risikere å dø at hjerteinfarkt når du er 28.

 

Du må uansett lese mye om steroider før du bestemmer deg for noe, det er ikke bare å trykke i seg ting du ikke aner hvordan funker. På den annen side driter jeg egentlig i om Herjemannen, som virker som et opplyst individ som vil være god i å slåss og sånn, kjører kroppen og livet sitt til helvete. Good riddance.

Lenke til kommentar
Du må uansett lese mye om steroider før du bestemmer deg for noe, det er ikke bare å trykke i seg ting du ikke aner hvordan funker.

 

Eller bare la vær å bruke det siden det er ulovelig

Forbud mot å innta spesifikke molekyler har jeg lite til over for, dessverre. Folk kommer til å bole seg uansett, da er det best for alle parter at de gjør det riktig.

Lenke til kommentar

Steroider har bivirkninger, men sterilitet har jeg aldri hørt om noen som har blitt. (unntak: midlertidig, mens en går på enkelte kurer)

 

Hvis en voksen mann som er ferdig utviklet bruker anabole steroider og vet hva han gjør på både når det gjelder kosthold og trening, i tillegg til kunnskaper om hva for noe stoff en får i seg, er det en særdeles liten fare for alvorlige bivirkninger.

 

Det å få "damepupper", som blir kalt "gyno" (fra gynokomasti) og de fleste andre bivirkninger kan om ikke forhindres, men reduseres til ubetydelige bivirkninger.

 

Men det at 16-åringer og ungdom som ikke er fult utviklet tar det, kan ødelegge hormonbalansen i kroppen, da den er i en stadig utvikling.

 

Steroider er farlig, uansett hvordan du vinkler det, men det er mye feilinformasjon ute å går, både her på forumet og andre steder.

Lenke til kommentar
Steroider er farlig, uansett hvordan du vinkler det, men det er mye feilinformasjon ute å går, både her på forumet og andre steder.

Tja, har aldri hørt, sett eller lest at noe "døde" av en overdose med anabolisk steoride.

 

Nei, men det finnes en del alvorlige bivirkninger av steroidebruk som forekommer.

 

(jeg har ikke nevnt at folk har dødd av det, og i de tilfellene hvor media har villet vinkle det slik har det vært umulig å bevise at personen døde som følge av steroider)

Lenke til kommentar
skjer nåkk ikke på samme måte som en overdose heroin.

har en 2,5 menning som ødela nyrene sine pga boling.

fikk infeksjon i kroppen før jul og holdt på å dø av det.

må nå til dialyse bare pga boling

 

2,5 menning er altså søskenebarnet til min far :!:

Skittent nål og dårlig hygener, ga nok han, en kraftig nefritis.

 

Nei, men det finnes en del alvorlige bivirkninger av steroidebruk som forekommer.

Som hva da? Bare fra rent nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Nei, men det finnes en del alvorlige bivirkninger av steroidebruk som forekommer.

 

(det ble litt rot med quotes)

 

Da tenker jeg først og fremst på leveren. (leverkreft/svikt)

 

Kombinasjonen av høye doser av de fleste orale steroider, kan resultere i leversvikt.

 

Men igjen, dette kommer ann på hvordan en definerer alvorlige bivirkninger.

 

For noen er det å miste hår alvorlig, for andre kan gynokomasti være virkelig alvorlig.

 

Det står en del fornuftig her inne på Wikipedia - Anabolic Steroids (adverse effects).

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...