Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) LiDL selger i disse dager en sattelittmottager. I annonsen står det at den ikke støtter Viasat og Canal Digital, men at den kan ta inn gratiskanaler. Hvilke kanaler kan den ta inn, og fra hvilke satellitter? Jeg får kanskje ikke dekning med det digitale bakkenettet på hytta. Er dette et alternativ? Forutsatt at jeg finner en parabolantenne på skrot'ern, vil dette fungere? NRK er ikke et must, men det er fint om i hvert fall NOEN av gratiskanalene er på norsk. Som abbonnement på kabel-TV hjemme, er det uholdbart å betale mer enn engangssummen for selve utstyret, for å ha det i hytta. Det er til hytta. At merkevarene er bedre er irrelevant, hvis de også er mye dyrere. Poenget er å slippe å betale 2 ganger for en helt enkel pakke. Les her ---> http://www.lidl.no/no/home.nsf/pages/i.home Endret 21. januar 2008 av Gurin Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Min mor ser mye på den kanalen, så hun blir nok overlykkelig. Men hva annet får den inn? Og fra hvilke satellitter? Lenke til kommentar
tevgyrt Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Min mor ser mye på den kanalen, så hun blir nok overlykkelig.Men hva annet får den inn? Og fra hvilke satellitter? Den kan ta inn ukrypterte kanaler som sender med MPEG2. Se http://www.lyngsat.com/freetv/Europe.html Selv har jeg antenna pekt mot Astra på 19,2 grader øst. Der ligger de store nyhetskanalene på engelsk(BBCworld, SKY, CNN, AlJazeera osv), og en haug med tyske kanaler. Noen av disse er faktisk greie, som f.eks. Eurosport, ARD og ZDF med mye sport og 3sat, arte og ZDF doku med dokumentarer og faktaprogram. Brukbar tyskforståelse kreves. Resten, som RTL og ProSieben, er stort sett TV3/TVN/FEM dubbet til tysk, og for veldig spesielt interesserte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå