Plecto Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hei. Sliter litt med å få i gang en sata dvd brenner på en gammel pc her. Pcen har et Asus A7V8X socket A og er da av den litt eldre typen. Tenkte kanskje at den trengte en s-ata driver ellerno, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få puttet dette inn :S Så også etter noen instillinger i BIOS, men etter flere grundige søk finner jeg ingenting som ligner på det jeg ser etter :S Hva må gjøres her for at BIOS skal finne dvd brenneren? Endret 21. januar 2008 av Plecto Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Bra med respons her i alle fall Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Finner BIOS dvd-brenneren i det hele tatt? edit: Leste ikke posten godt nok så du kan se bort fra spørsmålet mitt Er du på tur til å installere win? Omså kan du koble til et drev med p-ata for så å legge inn windows. Når du er ferdig med installen så setter du inn sata-brenneren Endret 22. januar 2008 av Xander^ Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Det jeg gjør på mitt kort(Samme som du har, bare Deluxe-versjon), er å legge inn sata-driver fra diskett, når jeg installerer operativsystemet. Den fant jeg hos fabrikanten av harddiskene mine. Prøv å se på fabrikanten sine sider, om der ikke ligger en driver der til spilleren din Uten en slik driver, funker ikke sata på det kortet....veldig knotete det der Mvh Endret 22. januar 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Windows er installert ja, finner den ikke i BIOS eller Windows. Hvordan legger jeg inn driveren til brenneren? blir vel knotete å sette i gang installasjonen på nytt for dette Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Tja, det var et godt spørsmål det.... Eneste jeg kan tenke meg er å laste ned til hdd fra nettet, gå på "installere ny maskinvare" og browse der til driveren, eller søke på nettet fra samme plassen....prøv det EDIT: Har du sjekka på asus.com, om det finnes sata driver der til kortet ditt? EDIT 2: Prøv her:Asus Download page for A7V8X Endret 22. januar 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Jo, men dvd brenneren er jo ikke å finne noested :S Den kommer jo ikke opp i enhestbehandlinga Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei. Hvis du har prøvd "Legg til ny maskinvare" og de andre forslagene mine, så vet jeg ikke annen råd, enn å formatere c: og legge inn driveren ved installasjon av os.... Husk å holde nede F6 når install starter...bruk diskett hvis du kan, det er lettest, synes JEG Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Hei. Hvis du har prøvd "Legg til ny maskinvare" og de andre forslagene mine, så vet jeg ikke annen råd, enn å formatere c: og legge inn driveren ved installasjon av os.... Husk å holde nede F6 når install starter...bruk diskett hvis du kan, det er lettest, synes JEG Hvorfor ikke installere driveren under windows? Går ut fra han har prøvd dette (?) Uansett.. Har du oppdatert BIOS? Er du sikker på at sata er enablet? Har du prøvd andre sata-kontakter? Synes det er uhyre merkelig at ikke windows finner drevet automatisk når du koblet det til.. Når jeg tenker meg om har jeg faktisk eid akkurat det hovedkortet..for leeenge siden edit: Må du på død og liv bruke sata? Har du ikke en gammel pata-brenner? Endret 23. januar 2008 av Xander^ Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Kjedelig å kjøpe ny brenner fordi jeg ikke finner ut av dette da :S Kjøpte nettopp denne brenneren fordi han som skulle ha pcen trengte en dvd brenner, gir ikke opp kampen så lett Som jeg sa tidligere, det står ingenting i bios om s-ata i det hele tatt så får da ikke enablet hvis det er det som trengs :S Skal det virkelig være nødvendig å reinstallere xp? I så fall blir jo det knotete å ha i to rommer hvor jeg da installerer fra den ene og skal i slengen få i driveren til den andre, det må finnes andre alternativer Bios flash skal jeg teste Rart jeg ikke kom på dette Skal også teste en annen s-ata kontakt. Hvordan installerer jeg driveren fra windows? Skal ikke uansett bios finne brenneren uavhengig av windows og harddisk koblet til i det hele tatt? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Vet du om sata fungerer i det hele tatt? Har du en sata-disk tilkoblet? glem den linken, det var til pata-raid Lagt inn Via 4in1? Endret 23. januar 2008 av Xander^ Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Jeg har en sata disk koplet på mitt kort, og kan bare si med en gang....det er UMULIG å få kontakt med denne, hvis jeg ikke legger inn sata-driver under installasjon av os....husk at dette er sata v.1, og da disse kortene kom på markedet var dette helt nytt...husker jeg hadde et H....for å finne ut av hvorfor hdd ikke var tilstede når jeg skulle installre. Var t.o.m en uttalelse fra en pc-butikk om at det ikke var mulig å istallere bare en av disse diskene, men minimum 2 om gangen...som viste seg å være feil seff.... Endret 23. januar 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Flytt jumperen på hovedkortet og able sata kontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå