Gå til innhold

Kvifor er playstation 3 60 GB så populær?

balder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke faen om jeg hadde giddet og hatt dobbelt opp av bilde/lyd og kontrollerkabler i stuen Tommy. Tror ikke ps2 kablene er lange nok til å nå bort i sofaen min engang. Foretrekker min 60gb anytime fremfor 40gb + ps2...

Tar vel rett i underkant av 40 sekunder og pakke den bort i en skuff... Det har jeg tid til for å spare 5000 spenn.. pluss at jeg sparer laseren...(Ikke at ps2 spill sliter mer enn vanlig, men den blir jo mer slitt jo mer man bruker den..)

Edit: Jeg sammenligner selvsagt det å kjøpe 40 gb til 3000,- + ps2 til 1000,- kontra det å kjøpe en brukt 60 gb til 9000,-.. Ikke de som har kjøpt en ny 60 gb til 5-6000

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

5000spenn ? åååh ja du tenker på qxl. Ja i forhold til å betale 9000,- så er det jo liten tvil om at en gammel ps2 er og foretrekke for BC. Helt enig, ren og skjær galskap om man da ikke har alt for mye penger.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe en ps2 ved siden av til 1000 spenn?? sparer man laseren i ps3'en også...

Den slimme ps2 tar jo null plass...

er bare en myte at laseren blir dårlig av å kjøre ps2 spill!=)

Vet ikke nøyaktig hva som blir slitt, men maskinen får selvsagt ekstra påkjenning av å måtte spille PS2 og PS1 spill også. Før eller siden vil den fungere dårligere.

Jeg kan ikke se problemet med å kjøpe en PS2 til 1000 kroner som man kan ha i en skuff og spille gamle spill på. Samtidig virker den jo bedre - kjører alle spill, og PS1 spill får mye bedre grafikk (hvis man velger å glatte den ut).

Lenke til kommentar

Skal holde på min 60 GB evig. BC er så ufattelig viktig. Bare synd det er sånn rævva emulert BC på Europa PS3'ene. Manhunt funket faktisk ikke fordi de ikke hadde lagt det til på emulerings-listen sin, så det var rimelig skuffende. Men hvis de fremdeles har FULL BC på de amerikanske PS3'ene så blir det fort et nytt kjøp på meg. 2 PS3'er må man ha tilslutt. hehe

Lenke til kommentar

hmmm. lenge siden jeg leste dette. men synes å huske at forskjellen mellom den amerikanske og europeiske PS3 når det gjaldt BC var at den amerikanske faktisk også hadde en PS2 "inni" seg og ikke bare emulerte spill som de hadde lagt inn støtte for. det var vel slik i sin tid var det ikke? det var slike ting som fristet meg til å ville kjøpe en NTSC maskin =) he he

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe en ps2 ved siden av til 1000 spenn?? sparer man laseren i ps3'en også...

Den slimme ps2 tar jo null plass...

er bare en myte at laseren blir dårlig av å kjøre ps2 spill!=)

Vet ikke nøyaktig hva som blir slitt, men maskinen får selvsagt ekstra påkjenning av å måtte spille PS2 og PS1 spill også. Før eller siden vil den fungere dårligere.

Jeg kan ikke se problemet med å kjøpe en PS2 til 1000 kroner som man kan ha i en skuff og spille gamle spill på. Samtidig virker den jo bedre - kjører alle spill, og PS1 spill får mye bedre grafikk (hvis man velger å glatte den ut).

kan ikke se problemet at folk skal se et problem med at noen vil bare ha en enkel ps3 som fungerer som en ps2 og en ps1:p

Lenke til kommentar
hmmm. lenge siden jeg leste dette. men synes å huske at forskjellen mellom den amerikanske og europeiske PS3 når det gjaldt BC var at den amerikanske faktisk også hadde en PS2 "inni" seg og ikke bare emulerte spill som de hadde lagt inn støtte for. det var vel slik i sin tid var det ikke? det var slike ting som fristet meg til å ville kjøpe en NTSC maskin =) he he

Ifølge Wikipedia skal både 20Gb NTSC versjonen og 60Gb NTSC versjonen ha hardware støttet PS2 kompabilitet (synd ingen av dem er i produksjon lengre :thumbdown: )

Du har rett i at "de inneholder en PS2", de har bygd inn samme brikken som brukes i PS2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mener dere helt dønn seriøst at det er mulig å få opptil 9000 norske kroner for PS3? Det er jo ganske drøyt egentlig. Har en 60GB NTSC-maskin som jeg lett kunnet byttet mot en hvilken som helst annen PS3 med 5000 kroners mellomlegg ^^

edit: Kom på at NTSC-maskinen kanskje ikke er så attraktiv likevel siden det er soner på PS2-spillene. Eller er det noe håp på avkastning?

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

hadde aldri solgt min ps3 60gb selvom jeg spiller aldri ps2 spill siden 3 ut av de 10 vennene jeg kjenner har hatt problemer med BR drevet på 40 gb... og de 4-5 andre som jeg kjenner som har 60 GB har ikke hatt noe som helst problem inkludert meg.. skjer oftest problemer med BR drevet på 40GB... også er det valget å spille ps2 spill som er alltid der som gjør det verdt pengene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...