Gå til innhold

[Løst]Får ikke kopiert/flyttet filer fra ekstern disk ("Enheten er ikke klar")

Qumad

Anbefalte innlegg

Har problemer når det kommer til ett par filer som jeg nå skal flytte fra en ekstern disk til en annen. Når jeg prøver og flytte de så får jeg følgende feilmelding:

Feil ved kopiering av fil eller mappe. Kan ikke kopiere *: Enheten er ikke klar.

(har også prøvd og kopiere med samme resultat)

Har noen vært borti dette før og har en løsning?

Endret av Qumad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kopiere fra en Maxtor One touch (Den første typen? Grå chassi med grå knapp/blått lys)

Er koblet opp via USB (gjennom en USB hub)

Det går helt fint og kopiere/flytte fra/til disken, men ett par filer har satt seg på bakbeina.

Skal dobbelsjekke infoen når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Jeg tok feil, det var min Lacie Design by F-A-Porsche (grå) 250GB Lacie_Porsche_fw_03.jpg

Feil ved kopiering av fil eller mappe.
Kan ikke kopiere *: Enheten er ikke klar.

Tok og koblet den direkte i datamaskinen og fikk samme error.

Det går fint og kopiere andre filer til og fra disken.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

I Explorer så høyreklikket jeg på disken det gjalt og valgte 'Propperties' under skillearket 'Tools' så finner man 'Error-Checking' klikket på [Check Now...] huket av begge check boksene 'Automatically fix file system errors' og ' Scan for and attempt recovery of bad sectors'

Prøvde først uten og huke av chek boksene men merket ingen forskjeld.

Etter at den var ferdig med fase 2 når chek boksene var krysset av så var problemet fikset.

Usikker på hvilke av chek boskene som gjorde susen da jeg som sagt krysset av for begge to.

Savnet en raport når sjekken var ferdig som sa hva den hadde gjort eller prøvd på osv. dette kom det ikke, kun en dialog box som sa den var ferdig med en [OK] knapp.

Men nå kan jeg flytte filene vekk fra disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...