Øl_Mariachi Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Da var tiden kommet for å gå til innkjøp av en ny skjerm til mitt pc-oppsett. Fra før har jeg en NEC 2180UX, og den nye skjermen skal stå i dual oppsett mot denne. Krav: Skal brukes til fotoeditering, grafisk design, programmering + noe spilling Må matche 2180UX ca. i størrelse (Høyde: 32,4 cm indre (viktigst), 45,7 ytre),(bredde ikke så viktig) Må ha 1200 pixler i høyden. (Dvs 1600x1200, el 1920x1200) Må være sort. Bør ha to dvi innganger, da denne skal brukes som hovedskjerm for både stasjonær og bærbar pc. Skal være av høy kvalitet, og minst mache 2180UX på dette området. Foreløpige alternativer: NEC MultiSync LCD2190UXp (7758,- hos Amentio) NEC MultiSync LCD2190UXp PhotoEdition ((-) finner ikke sort utgave) Eizo FlexScan S2100 Eizo FlexScan S2431W ( (-) bare en dvi, (+) billig) Eizo ColorEdge CG241W (sikle sikle, fullt Adobe RGB spekter, hw kalibrering, +++ / (DYR )) Har mest lyst på en større skjerm enn 21", så i så måte er de to siste her de høyest aktuelle. Det skal sies at det er jobben min å sitte fremfor en slik skjerm, så kvalitet er viktig. At det koster sjorta kan det derfor hende jeg må bite i meg. (Betalte 13k for NEC skjermen jeg har nå...) Innspill til hva en bør velge mottas med takk! Endret 22. januar 2008 av Øl_Mariachi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå