brukerenerslettet Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jeg har Vista, og ville prøve ut dualbooting med XP Fulgte denne guiden http://www.hardware.no/artikler/guide_dualboot/43696/7 (og noen engelske guider som jeg fant på google) under Installer XP Punkt 4. (Partisjonen formateres og XP installeres) har jeg et problem. Den formater på den nye delen, og alt går fint, helt til den restarter, og skal installere XP "Error Loading Operative system" Eller noe lignende. Prøvde å formatere igjen og ga tilslutt opp. Jeg ville starte pcn opp vanlig fikk jeg samma feilmeldingen. Putta inn Vista CD-en og valgte "Reparer denne datamaskinen" Repaere oppstartfilene, og det sto at den fant ingen problemer.. Fikk samme feilmelding, brukte vista CD-en, og prøvde systemgjennoppretting. "Fant ingen " med rød skilt. (jeg hadde laget en igår, så det burde vært noe der) Så jeg endte med å installere hele Vista på nytt + 4ukers mesterverk ble borte T_T Jeg kan godt prøve å dualboote igjen hvis dere vet hva som ble gjort feil Endret 21. januar 2008 av xninja92 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ikke bruk tiden for å finne hva som ble gjort feil. Men helst starte med å forstå hva må til for å få det som du vil. -få oversikt over disken din. Høyreklikk Min Datamaskin--velg Behandle--velg Diskbehandling. Hvordan er disken partitionert og hvilken type partitioner har du? Hva er hva? Hvor er systempartition, hvor er boot partition, er det bare primære, eller hva? Det er step nr 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå