Winston Wolf Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Stil til i morgen, og sliter litt med å finne hva jeg kan skrive om når det gjelder dagens ungdom. De av dere som vil, kan gi meg hjelpende stikkord eller ideer om hva jeg kan skrive om : ) Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Dagens ungdom sliter med skolen bla. ikke alle men veldig mange, det er et økende antall ungdommer som sliter med skolen hvert år, det er også fler og fler i dag som går bort i fra yrkesfag eller håndverkers fag og velger heller mer faglig utdanning(fortsatt ikke alle, men et økende antall, bare sånn at folk ikke missforstår her:), det er noe hvertfall:) Endret 21. januar 2008 av Karnesh Lenke til kommentar
fox Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Karnesh, kilder? Sist jeg har sjekket var det faktisk omvendt. I prosent sett har det økt med smarte ungdommer idag Og flere aktive ungdommer i politikk. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Karnesh, kilder? Sist jeg har sjekket var det faktisk omvendt. I prosent sett har det økt med smarte ungdommer idag Og flere aktive ungdommer i politikk. hmm, nja, siste jeg hørte var at elever på ungdomskole nivå går nedover i karakterer, videregående er jeg ikke sikker på, det har jeg ikke lest...kilden min var en lokal avis jeg ikke husker hva het, men de hadde en artikkel om det for noen mnd tilbake Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Kultur og miljø er alltid en morsom ting å snakke om.. Også kan du dra inn sosiale vaner, rollesett osv Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Karnesh, kilder? Sist jeg har sjekket var det faktisk omvendt. I prosent sett har det økt med smarte ungdommer idag Og flere aktive ungdommer i politikk. Politikk og intelligens trenger vel ikke henge sammen? kjenner en del ungdomspolitikere, og samtlige sliter med ungdomsskolematematikk. Det er vel og godt dokumentert at vi blir dummere og dummere. Trolig en konsekvens av hvor godt vi har det. Lenke til kommentar
Elij Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tja, forskjellene fra det vi opplever og det de som er voksne nå opplevde? Virker som en del av dem ikke har noen anelse om hvordan vi har det. Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Karnesh, kilder? Sist jeg har sjekket var det faktisk omvendt. I prosent sett har det økt med smarte ungdommer idag Og flere aktive ungdommer i politikk. Politikk og intelligens trenger vel ikke henge sammen? kjenner en del ungdomspolitikere, og samtlige sliter med ungdomsskolematematikk. Det er vel og godt dokumentert at vi blir dummere og dummere. Trolig en konsekvens av hvor godt vi har det. Da jeg gikk i tiende, sleit klassen min med matematikk bortsett fra meg. Mattelæreren vår måtte være borte dermed tok halvår pensjon, vikaren vår kunne ikke matematikk. Etter møte med vikaren og læreren, ble jeg mattelærer for klassen vår. Det ble stor forbedring, jeg og læreren min fant ut at det var fordi jeg snakket «samme språk» som dem og hadde stor forståelse hvordan logikk funket for oss unge. Det var ikke samme som de eldre. Så jeg tror at ungdommer er ikke mindre smarte, men lærere ER det og ødelegger våre muligheter. Endret 22. januar 2008 av Fox Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Den støtter jeg Fox. Merker forskjell fra ungdomsskolen til VGS i faget geografi ihvertfall.. Læreren vår der er helt forferdelig. Han kan bare ikke å lære fra seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå