toffyrn Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har installert cron-apt på ubuntu-server, men hver gang den kjører gir den feilmelding: /usr/sbin/cron-apt: 602: mail: not found Hvor ligger problemet? Må noe endres i config fila? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg klarte å kjøre det uten noen feil, grunnen til at det kommer tror jeg er fordi programmet ikke klarer å sende mail til system administrator når den finner feil eller noe å rapportere. Om hensikten din er å bare laste ned pakker innimellom så kan du legge til "apt-get upgrade -d -y" i en cron. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Har hatt samme problemet uten å ha brukt tid på å fikse det. Men ble nå lei av å få mail om jobb som ikke ble gjort.. Så igjennom scriptet at den ønsket å gjøre `mail`, og at jeg manglet den på maskina. Løst vha `apt-get install mailutils"`. (Eventuelt `sudo apt-get install mailutils`) Scriptet ble nå kjørt uten feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå