Gå til innhold

Blits til eos 40D

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg blits til mitt kamera (canon eos 40d). Har lite kunnskap om hva som kjennetegner en bra blits, men ut fra de bildene jeg har tatt med kameraets orginale blits ser jeg at resultatet ikke blir helt bra (det er sikkert andre faktorer som instillinger på kameraet som kunne vært bedre også), så nå tenker jeg å kjøpe ekstern blits.

Har sett litt på canon speedlite 580 II. Ut fra det jeg har lest om den virker det som den har mange spennende muligheter. Bestiller jeg den fra USA kommer den på mellom 2,5-3000 inkludert moms og frakt. Er det andre blitser i denne prisklassen som kan være spennende eller er dette blitsen å gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat begynt å snuse på belysning selv, og det er spennende greier.

Nå vet jeg ikke hva du primært skal bruke blitzen til, om det bare er for å få tatt et bilde når det ellers er for mørkt holder det nok i lange baner med en 580EX II.

Har du flere får du litt mer å leke med når det gjelder kreativ belysning.

Du får to 580EX II og et trådløs sende (ST-E2) til 899$ hos BHPhotovideo.

Det er uten tvil en veldig bra blitz, så du gjør ikke noe galt i å kjøpe den.

Lillebroren 430EX er også et godt kjøp, og har de fleste funksjonene, men er litt svakere.

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ash-Review.aspx

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ash-Review.aspx

Lenke til kommentar
Du kan også vurdere Sigma og Metz sine blitzer.

Du får mer blitz for pengene, men kvaliteten?.

Metz var i alle fall tidligere regnet som RollsRoyce blant blitzer.

En jeg var sammen med i militæret (1988) hadde et beist av en Metz-stavblitz til sin Nikon F2. Lyste som en sol, og solid som en Maglite.

Lenke til kommentar

hehe. har du ikke troen på den blitsen?

jeg har liten/ingen kjennskap til hva som gjelder når det kommer til blitser, er helt fersk med kamera, men det virket som tilbakemeldingene på den blitsen var ganske bra. noen som hadde fått feilproduserte eksemplarer som var negative til den, men ellers ganske gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
hehe. har du ikke troen på den blitsen?

jeg har liten/ingen kjennskap til hva som gjelder når det kommer til blitser, er helt fersk med kamera, men det virket som tilbakemeldingene på den blitsen var ganske bra. noen som hadde fått feilproduserte eksemplarer som var negative til den, men ellers ganske gode tilbakemeldinger.

Et topp valg :-) Den beste blitzen til Canon. Solid, kraftig og ganske enkel å bruke. Fungerer i tillegg som master hvis du skulle kjøpe flere blitzer senere. Ville satset på noen kraftig oppladbare batterier, f.eks Sanyo 2700 - dette holder til maaaaange bilder

Lenke til kommentar
Et topp valg :-) Den beste blitzen til Canon. Solid, kraftig og ganske enkel å bruke. Fungerer i tillegg som master hvis du skulle kjøpe flere blitzer senere. Ville satset på noen kraftig oppladbare batterier, f.eks Sanyo 2700 - dette holder til maaaaange bilder

Har du noen norsk butikk som selger disse batteriene? Evt pris?

Mvh

Tor J.

Lenke til kommentar
Vet ikke disse, men Clas Ohlson selger Varta-batterier (2500mAh) med lader til 398, det er også meget gode batterier. Sanyo-batteriene er nok meget gode de også, men vær klar over at det ikke bestandig er en fordel med høy kapasitet på oppladbare batterier til blits, bl.a. bruker noen av de lenger tid på å lade opp blitsen fordi de ofte leverer mindre strøm. Er det viktig å ta mage bilder etter hverandre, bør du være klar over det (selv om de fleste kan ta noen bilder på én opplading, fordi man sjelden bruker blitsen på full styrke).
Lenke til kommentar

Mvh

Tor J.

Vet ikke om de selges i Norge - fikk mine sammen med en blitz jeg kjøpe i Hong Kong. Varta-batteriene som K-ryeng nevner, er sikket like bra

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...