Gå til innhold

Raskere Data, Hvordan?

Atlesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør få deg en defragmenterer utenom den som kommer med windows. Jeg anbefaler O&O defrag(gratis demo finnes på download.com) eller defraggler(google) som er gratis og er laget av Piriform(gutten bak CrapCleaner).

Hvis du har Vista så anbefaler jeg deg å sjekke ut Yamicsoft Vista Manager demo(download.com). Den har massevis av forskjellige mer eller mindre effektive tweaks. Du blir nok holdende på en stund hvis du skal gå gjennom alle mulighetene som finnes i det programmet. :!: Ja og så blir jo ikke disse nye instillingene slettet selvom du avinstallerer programmet.

Ellers, litt mer utradisjonelt, så kan du jo sjekke at du kjører en skikkelig partisjon på pcn som fungerer med operativsystemet. Her er NTFS best på søkehastigheter og sikkerhet.

Og ja: Skaff deg Revo uninstaller så passer du på at pcn holder seg i god form...

Endret av Tallyho
Lenke til kommentar

1:

start>kjør> skriv "msconfig"

2:

Velg oppstart, la det være merke på det du TRENGER.

3:

Rydd systemdisken din. flytt evt filmer, musikk ol til en annen harddisk

4: defragmenter maskina di

5: Virusscan og gutta

MERK: hvis du har en inten celeron prosessor kan du glemme rask pc:P

Lenke til kommentar

Bare husk å ta en backup, eller ihvertfall lag et systemgjennoprettings punkt, FØR du tester ut alle disse programmene som tukler med systemfilene dine... Så slipper du å måtte installere xp på ny hvis noe går galt.

Også anbefaler jeg deg å ikke tukle med msconfig ol. med mindre du vet hva som er hva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...