Gå til innhold

PC i deler fra komplett VS ferdigbygget Dell

Anbefalte innlegg

Er litt lei av hele gamerlaptop-ideen her nå, er jo ikke mulig å oppgradere når det skjer noe nytt rundt omkring. Derfor pensjonerer jeg laptopen og kikker litt på denne pakken fra komplett.no. Jeg leiter etter en pc jeg kan bruke til å spille, og når det begynner å få litt seigt i svingene så bør jeg kunne oppgradere litt for en billig penge.

Hva tror dere? Leiter etter en pakke jeg kan skru sammen selv, for å spare noen kroner, og jeg må ha den så billig som mulig. Prisen som trekker meg litt mot pakken til komplett.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er litt lei av hele gamerlaptop-ideen her nå, er jo ikke mulig å oppgradere når det skjer noe nytt rundt omkring. Derfor pensjonerer jeg laptopen og kikker litt på denne pakken fra komplett.no. Jeg leiter etter en pc jeg kan bruke til å spille, og når det begynner å få litt seigt i svingene så bør jeg kunne oppgradere litt for en billig penge.

Hva tror dere? Leiter etter en pakke jeg kan skru sammen selv, for å spare noen kroner, og jeg må ha den så billig som mulig. Prisen som trekker meg litt mot pakken til komplett.

Synes den pakka ser bra ut jeg, Gts koret er ikke det, det beste du får akkurat nå? Den skal nok dra de fleste spillene :p

Lenke til kommentar

Det ser faktisk ut til at Dell kanskje kan gi meg en like grei pc til en ikke så altfor dyr penge:

Dell Dimension XPS 420

CPU: Intel® Core 2 Quad-Core Q6600-prosessor (2,40 GHz, 8 MB, 1066 MHz)

RAM: 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

HDD: 500 GB (7200 rpm) seriell ATA/100-harddisk med 16 MB DataBurst™-buffer

GPU: 512MB NVIDIA GeForce 8800GT

Det + integrert 7.1 lydkort, gratis frakt mm.

Pris: kr 8082,50

Da slenger de med tastatur og mus (søppel) og greier. Det er lissom 500 kr (minus frakt) mer enn komplett skal ha for byggesettet uten OS. Da veit jeg ikke lenger gitt..

EDIT:

Hvilken CPU gir mest krutt av disse?

Intel® Core 2 Quad-Core Q6600-prosessor (2,40 GHz, 8 MB, 1066 MHz)

Intel® Core 2 Duo E6850-prosessor (3,00 GHz, 4 MB, 1333 MHz)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Dæven, det er mulig å få ganske billig pc å spille med også:

Dell Inspiron 530

CPU: Intel® Core 2 Quad-Core Q6600-prosessor (2,40 GHz, 8 MB, 1066 MHz)

RAM: 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

HDD: 500 GB (7200 rpm) seriell ATA/100-harddisk med 16 MB DataBurst™-buffer

GPU: 256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT

Det + integrert 7.1 lydkort, gratis frakt mm.

Pris: kr 5877,50

Altså snakk om 256MB ATI Radeon HD2600XT istedenfor 512MB nVidia GeForce 8800GT og så er det Inspiron istedenfor XPS. Er det noen grunn til å gå for en XPS istedenfor? Hvordan er HD2600XT-kortet? Det kan jo tross alt nappes og og byttes etter et års tid er min tanke..

EDIT:

Det er vel ikke fare for at HD2600XT-kortet her er et AGP-kort eller? Ser man får det i PCi-E og AGP.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...