Obi von Knobi Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) På torsdag skulle vi(halve klassen)dele ut kalendre. Men jeg glemte å komme. Dermed må jeg betale 300,- selv. Er det lovlig (å få meg til å betale selv)? Noen som kan litt skolejuss? EDIT:Jeg går i 10. og i løpet av fjoråret har jeg samlet inn ca 1000,- til klasseturen. Endret 1. februar 2008 av Ashol Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Vil tro dere har lov til det ja; hvorfor ikke? Har dere bestilt for mange kalendere, er det ingen andre enn deres feil. Noe misvisende emnetittel. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Det er ikke vi som har bestemt antallet, læreren og klassetkontaktene har gjort alt, vi skal bare selge dem. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Dersom dere ikke klarer å få solgt alle bør dere si fra til læreren/klassekontaktene. At du/dere ikke klarer det er ikke du/deres feil, og bør ikke gå økonomisk utover klasseturen. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Vel, de kan vel ikke tvinge deg, men da kan du heller ikke forvente å være med på klasseturen. Du kan få et alternativt læringsopplegg på skolen i stedet for turen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Klassekontakten representerer tross alt foreldrene deres, og klassekontaktene kan selvsagt arrangere en klassetur utenom skolens regi. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Bump Jeg har endret 1.post... Endret 1. februar 2008 av Ashol Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Om du ikke stiller opp til det som skal samle inn penger for klasseturen, må du nesten regne med å enten betale selv, eller ikke bli med på turen. Men om du har samlet inn masse penger til turen tidligere, så ta en prat med læreren å se om du kanskje slipper å betale de 300? Lenke til kommentar
Negil^ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Skolen kan ikke tvinge foreldre/elver til å betale, skole er gratis. Vis du må betale 300kr for å dra på tur, da må du enten betale eller droppe klasseturen. Men de kan fortsatt ikke si at du MÅ betale. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Vis dette er en velorganisert tur vil jeg anta at du enten ikke får være med eller må betale det du trenger for å være med. Vis du ikke betaler må du nok være igjen og gjøre lekser og undervisning. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Hvis jeg ikke blir med, har jeg vel rett til å få pengene mine tilbake? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ikke vis du har tjent disse pengene igjennom arrangement som skolen/klassekontaktene har satt igang. Lenke til kommentar
gczilla Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ble alle kalenderene solgt? Hvis ikke kan du ikke ta en tur og selge de de skulle ha solgt? Om alle kalenderene ble solgt, så er vel beløpet som trengs inntjent allerede; og da bør du ikke måtte betale noe utenom. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Seriøst? Dette kan de ikke!! Ring advokat. Med en gang. Synes klassekontaktene gjør alt for lite i denne saken. Når de først tar seg bryet med å få dere på klassetur skulle det bare mangle at de solgte kalendere for dere uten å blande dere inn. Skolenorge altså... Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Du får nok bare betale eller la være å bli med. Det er jo din feil at du "glemte" å være med å selge ... Tenk på alle de andre tullingene som måtte gå rundt med og selge mens du satt hjemme å stirra på tv'n.... er jo bare til pass at du skal betale, eller jobbe for å få inn de pengene! Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ble alle kalenderene solgt? Hvis ikke kan du ikke ta en tur og selge de de skulle ha solgt? Om alle kalenderene ble solgt, så er vel beløpet som trengs inntjent allerede; og da bør du ikke måtte betale noe utenom. Det er likevel "feigt". Når vi solgte toalettpapir (genialt å selge!) så var det noen som ikke var med. Vi som møtte opp fikk betalt ned beløpet og de som ikke gjorde en dritt fikk også være med. Det er jo veldig gøy å vite mens vi går rundt å selger, så sitter det noen på raua hjemme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå