Gå til innhold

Er COOP (samarbeid) noe som ikke utvikles lenger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg er fullstendig enig i at co-op er en av de mest undervurderte spillmodus, og jeg krediterer flere av mine beste spillopplevelser (i multiplayer, i alle fall) til denne geniale spillmodusen. Helt siden Doom, Hexic og Quake over null-modemkabel har jeg syntes at co-op er langt morsommere enn konkurransebasert multiplayer, i hovedsak fordi det ofte blir en langt bedre stemning ved co-op enn hva det blir ved deathmatch, i alle fall om du spiller på nett. En annen grunn til at jeg foretrekker co-op er fordi du spillet spillene på en helt annen måte, og ofte utforsker og leker deg langt mer enn hva du normalt gjør i en single player campain.

 

Etter at Gears of War ga co-op en renessanse på konsoll i fjor, har heldigvis flere spill tatt etter (Halo 3, Rainbow Six: Vegas) og jeg håper dette er en trend som vil vedvare fremover.

 

På PC har det vel vært ganske tørke på denne fronten (i alle fall for FPS-spill), men det er fint at det finnes, som MrLee nevner, fans som lager co-op utvidelser selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så denne posten litt sent, men jeg er veldig enig med trådstarter her. Savner et skikkelig COOP spill der man spiller gjennom spillet sammen med en kompis og må samarbeide. Nå ser jeg at det kommer et nytt spill Conflict:Denied Ops til PC (Eneste jeg bruker til FPS spill) så jeg håper det er bra.

 

Og tenk om dem hadde hatt det i COD4.....!! Ville vært utrolig bra! Jeg håper at utviklerene tenker gjenneom dette og gir oss spill der man kan spille sammen også! Multiplayer er ikke det samme! Jeg vil ha et spill med skikkelig COOP Campaign!

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med det som har blitt sagt i denne tråden. Coop kicker ass i alle mulige retninger, har nettopp rundet Resistance sammen med en kompis, det er sykt mye mer artig enn single-modus og å spille mot hverandre. Håper det kommer noen gode coop-spill snart (GTA coop må jo være drømmen =D)

Lenke til kommentar
En grunn til at det er mindre COOP i nyere spill kan være at singleplayerdelen ofte er mer scriptet og historiedrevet, kan være vanskelig å integrere COOP i slike spill. Tenk feks. HL2 og CoD4.

 

Spill har ofte coop som egen multiplayerdel, men da spiller man ikke igjennom singleplayer campaignen.

 

Jeg mener og tru at Hl hadde vært utmerket med coop. Hvertfall episode 1 og 2. Den andre spilleren kunne spilt Alyx eller en vortugant :)

Angående coop i hl2 så er det en mod til gmod som gjør det. Link

Lenke til kommentar

Jeg synes det har bare blitt mer og mer COOP spill, men det er kanskje fordi at jeg stort sett er en konsoll gamer. På 360 fronten så er det ihvertfall ikke mangel på gode COOP spill. Til og med burnout serien har jo begynt med coop!

Når det gjelder PC så spiller jeg egentlig mest eldre spill coop med venner, som warcraft og slikt. Men alle mmoer og skytespill inneholder mye lagspill, selv om det ikke er mot computere.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Synes faktisk det er omvendt. Flere og flere spill som får ordentlig Co-op nå. Left4Dead, Army of Two, Smash Bros Brawl (adventure mode) osv. Tror left4dead blir veldig bra, håper vertfal.

 

Edit: for å ikke nevne Halo...De er vel de som har dratt Co-op lengst.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...