Gå til innhold

Er COOP (samarbeid) noe som ikke utvikles lenger?


Anbefalte innlegg

hei

 

For en stund siden mener jeg at jeg leste en artikkel på gamer (tror det var det) om rollespill og vesten vs østen. Mens de i østen jobbet sammen mot oppgaver, dukket vestens ungdom opp hvor svindel og bedrag var essensen i spillet.

 

Har også merket dette på mange nettspill at man hele tiden skal konkurrere mot hverandre, fremfor å samarbeide. Kjøpte en PS3 i sommer og ALLE spillende går ut på at man skal konkurrere med medspillere....

 

Når jeg var ung (for herrens mange år siden) spilte vi Rainbow 6 serien og da Rouge Spear. Her gikk spillet ut på å samarbeide. Alle mine venner savner tiden hvor dette var essensen i spillet, men akk vår leten etter slike spill har resultert i nada foreløbig...

 

Er samarbeidsspill så lite interessant at spillutviklerne ikke gidde lage muligheter for dette? Fall of man kunne vært drit kult om to kunne spille med hverandre over nett...

 

 

Uansett så leter vi ennå. Noen som vet om det kommer noen COOP spill til PS3 i nærmeste fremtid? For vi er såpass voksne at vi syns det er morsommere å samarbeide, fremfor å bekjempe hverandre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må nesten slenge meg med på denne. Savner også de spillene hvor man satt oppe til langt på natt å planla hvordan man skulle overkomme et problem sammen. Fryktelig irriterende at rainbow six serien har kvittet seg med planleggings fasen av spillet, og ble mer mainstream.

Har ikke noen ideer til ps3 desværre, men hvis dere har tilgang på pcer så tror jeg left 4 dead kommer til å bli sinnsykt fett. Hvis du ikke har hørt noe om det så se for deg dawn of the dead, som spill, i co-op. 4 folk mot 4.000 zombier.. hvertfall dårlige odds.

Lenke til kommentar

Spill med Tom Clancy-lisens utgis da fortsatt, så har vel ikke skjedd noen stor forandring der.. Dere kan fint spille Las Vegas eller hva det nyeste heter på coop :)

 

Ellers kan du jo nevne Gears of War, Kane & Lynch, Army of Two som allerede er nevnt, og alle mmo-spillene som involverer samarbeid på et større plan enn det folk kunne tenke seg av et spill da jeg var yngre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Rainbow6-serien synes jeg har blitt dårligere for hvert år.

Med tanke på de lange planleggingsfasene som var før hvert oppdrag før i tiden.

Det var jo halve morroa!

Nå er det sånn Gears of "lean around the corner"-Wars.

Men jaja..

Lenke til kommentar

Enig med trådstarter. Det lages for få fengende coop-spill, og det irriterer rasshårene av meg da mulighetene er så til de grader til stede. Som regel er det kun løp-og-skyt-aliens uten et snev av planlegging som dominerer coopsjangeren. Army of Two ser ikke ut til å bli allverdens for min del, så ventetiden fortsetter å bli lang og lengre enn lang.

GTA IV kan bli et vanvittig bra coopspill, men tiden vil vise... :)

Lenke til kommentar

Co-op er badass, rett og slett. Savner flere slike spill, satt faktisk oppe hele natta med en kamerat og spilte gode gamle Doom i co-op på XBL for noen dager siden ^^ Det var stas det! Ellers har jeg gått gjennom Gears of War co-op også, men fant ut at det var et spill som bare tålte en enkelt gjennomspilling før det ble relativt kjedelig.

 

Ellers har vi som tidligere nevnt Left4Dead som er på vei mot PC og konsoller nå, utviklet av Turtle Rock og basert på Source. Der kan opptil fire mann gå sammen for å komme seg fra punkt A til B gjennom en by som renner over av zombier, og det er selvsagt også mulighet for å spille som zombiene (også de har forskjellige klasser, for øvrig). Underveis har man både bosser og minibosser, og så vidt jeg har skjønt er det også noen oppgaver som må løses. Spillet har også en funksjon kalt 'The Director' som hele tiden regulerer intensitetsnivået i gameplayet. Det kan begynne rolig, for så å gradvis øke spenningen ved å sende haugevis av zombier i din retning, for så å roe ned igjen, bygge opp mot en ny spenningstopp, osv. Dette gjør ikke bare spillet mer spennende og dynamisk, men sørger også for at ingen to spill blir like.

 

Jeg gleder meg iallfall som en unge, Google det hvis dere vil vite mer, ligger både screens, videoer og previews der ute :)

 

For øvrig har jeg også hørt at SWAT4 var veldig moro i multiplayer, iallfall var singleplayer-delen gull verdt, så det er kanskje en idé å sjekke ut.

Endret av Gutmongler
Lenke til kommentar

Spill som faktisk har COOP-modus er ting blitt kuttet ned. Før i tiden kunne man spille COOP i f.eks Rainbow Six. I tillegg til dette kunne resten av lagkameratene dine være styrt av AI. Det kan man f.eks ikke i RS: Vegas.

 

I Swat 4 blir det fort kjipt å spille COOP med bare 2 politimenn. I Swat 3 kunne resten av gjengen være styrt av PCen. Helt idiotisk at de har slutta med dette.

Lenke til kommentar

har dette sammenheng med at spillere for 10-15 år siden kom inn på banen og hele tiden skulle ødelegge. Har virkelig spillbransjen utelatt noe så viktig som det å kunne glede seg over at andre lykkes, eller at man lykkes i fellesskap?

 

Syns det er flaut at Gamle RS serien ennå fremstår som suverent overlegen de senere utgivelsene.

Lenke til kommentar

mulig at det begynner å bli gammelt, men hvis du leter etter et godt Coop spill for en liten gruppe spillere så er Swat 4 veldig bra. Har hatt utallige miniLan med gutta, og det er fullt mulig å spille Online også. Enkelt og kjapt å sette opp server så heller ikke dette er noen hindring.

 

Dette spillet mangler jo riktignok planleggingsbiten, men det kan jaggu være utfordrende nok dersom man skal få completed på alle mission

Lenke til kommentar
En grunn til at det er mindre COOP i nyere spill kan være at singleplayerdelen ofte er mer scriptet og historiedrevet, kan være vanskelig å integrere COOP i slike spill. Tenk feks. HL2 og CoD4.

 

Spill har ofte coop som egen multiplayerdel, men da spiller man ikke igjennom singleplayer campaignen.

 

Jeg mener og tru at Hl hadde vært utmerket med coop. Hvertfall episode 1 og 2. Den andre spilleren kunne spilt Alyx eller en vortugant :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...