nikotin Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) god dag, godtfolk! jeg lurer litt på dette om forskjellige tennplugger... varmerverdier og sånt noen som kan si litt om dette? har mekka ganske mye fra før på motorer og sånt, men tennplugger har jeg aldri ordentig forstått... noen som kan gi meg en liten innføring?? Endret 23. januar 2008 av nikotin Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 god dag, godtfolk!jeg lurer litt på dette om forskjellige tennplugger... varmerverdier og sånt noen som kan si litt om dette? har mekka ganske mye fra før på motorer og sånt, men tennplugger har jeg aldri ordentig forstått... noen som kan gi meg en liten innføring?? Tennpluggen gjør så bensinen anntennes, som skaper energi til stempelet som igjen gir energien til kjøretøyet pluggnummerene er forskjellig varmenivå, husker ikke hva som er varmest og kaldest tror det er varemere jo høyre nummer og motsatt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 For kald plugg og pluggen vil sote da olje/sotavleiringer ikke vil bli brent bort. For varm plugg og pluggen vil begynne å gløde, noe osm kan gi feiltenning/for tidlig tenning som igjen kan føre til hull i stempel og/eller ødelagte veivlagre/stempellagre. Hva som er varmt og kaldt kommer an på merket på tennpluggen. På NGK er høyere tall kaldere. Lenke til kommentar
nikotin Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 For kald plugg og pluggen vil sote da olje/sotavleiringer ikke vil bli brent bort. For varm plugg og pluggen vil begynne å gløde, noe osm kan gi feiltenning/for tidlig tenning som igjen kan føre til hull i stempel og/eller ødelagte veivlagre/stempellagre. Hva som er varmt og kaldt kommer an på merket på tennpluggen. På NGK er høyere tall kaldere. tusen takk var en tur på snellingen på lørdag og spurte litt, så nå har jeg litt bedre peiling:P Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) For kald plugg og pluggen vil sote da olje/sotavleiringer ikke vil bli brent bort. For varm plugg og pluggen vil begynne å gløde, noe osm kan gi feiltenning/for tidlig tenning som igjen kan føre til hull i stempel og/eller ødelagte veivlagre/stempellagre. Hva som er varmt og kaldt kommer an på merket på tennpluggen. På NGK er høyere tall kaldere. Mao: Kalde plugger er for motorer med høy motor ytelse som utvikler høye temperaturer og trykk, derfor er de på basis kalde, for eks. en 9 for en crosser. Plugger med lav tall er for motorer med mindre turtall og mindre motoreffekt. Endret 6. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå