Opelduude Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Skulle prøve å komme meg inn på xbox live akkurat nå men det var visst lettere sagt en gjort. Først prøvde jeg fra min bærbare og inn på xbox, det funka helt til den skulle skjekke ip adressa, og på pc-en står det "begrenset eller ingen tilgang". Har en nettverkskabel på 12 meter ellerno så jeg prøve den, plugga den rett inn i det tråsløse adapteren ved siden av adsl modemet, men da fungerte ingen ting. Må man bruke den nettverkskabelen som fulgte med for at det skal funke? Skulle game live med en venn men det blir det visst ikkeno av Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Skulle prøve å komme meg inn på xbox live akkurat nå men det var visst lettere sagt en gjort. Først prøvde jeg fra min bærbare og inn på xbox, det funka helt til den skulle skjekke ip adressa, og på pc-en står det "begrenset eller ingen tilgang". Har en nettverkskabel på 12 meter ellerno så jeg prøve den, plugga den rett inn i det tråsløse adapteren ved siden av adsl modemet, men da fungerte ingen ting. Må man bruke den nettverkskabelen som fulgte med for at det skal funke? Skulle game live med en venn men det blir det visst ikkeno av Jeg regner med at du vet at nettet fungerer før du poster her. Jeg ville da testet å koble xbox rett i modemet dersom det er 2 forskjellige enheter, altså at du har både modem og router. Man må ikke bruke nettverkskabelen som fulgte med men jeg testet nettopp et nettverk her om dagen og fant ut at en av kablene var defekte. Så derfor kan det også være greit å sjekke med en annen kabel. Endret 21. januar 2008 av perkforr Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg regner med at du vet at nettet fungerer før du poster her. Jeg ville da testet å koble xbox rett i modemet dersom det er 2 forskjellige enheter, altså at du har både modem og router. Man må ikke bruke nettverkskabelen som fulgte med men jeg testet nettopp et nettverk her om dagen og fant ut at en av kablene var defekte. Så derfor kan det også være greit å sjekke med en annen kabel. Problemet er at jeg ikke har mer enn en nettverkskabel som er så lang, for det er ca 10 meter fra routern til xboxen. Jaja jeg klarer meg uten live og jeg, skulle bare prøve det siden det var gratis den første månden Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Når du sier at ingenting fungerte når du brukte nettverkskabel fra xbox til router mener du da at den ikke fikk ip? Når man kobler en enhet til en router så skal man alltid få ip. Jeg ville bare fort og enkelt bare testet med å koble rett fra xbox og til ADSL modem så finner du ut om det er feil på kabel/xbox eller router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå