Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Død pc, høyfrekvent lyd fra PSU, og noe svidd lukt.

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra skolen, første jeg ser er at pcn er død. Altså ikke på, og ikke noe lys inne i kabinettet. Vil jo alltid være noe lys inni selvom pcn er av. Så hører jeg en høyfrekvent lyd, lokaliserer den til å være ifra PSU. Slår av bryteren og lyden blir sakte lavere, og borte etter ca 1 sek. Høres ut som "vanlig" spolestøy, men krafigere. Så skrudde jeg på igjen lyden er den samme. Prøver å starte pcn med power bryteren. Ikke noe liv. Lukter på PSU, tegn til svidd lukt, men allikevel mindre enn det lukter av nye ram brikker. (alle crucial brikker jeg har hatt har lukta "svidd").

Skrudde rett og slett PSU ut med en gang. Kan ikke tenke meg det er noe annet som er gåent. Skal prøve å jumpstarte psu og sjekke om det er spenning i den. Forhåpentlighvis er det ikke noe annet som har tatt kvelden.

Hvordan får jeg "starta" PSU uten hovedkort?

Har et gammelt ATX hovedkort fra begynnelsen av ATX sin tid. kan prøve med det hvis ikke jeg finner noen måte å teste det på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er i orden nå, Leverte PSU til "så lett data" i sandefjord, der jeg kjøpte den. Fikk ny på dagen pga det var så overbevisende at den var død i tillegg til at de ikke fikk jumpstarta den mens jeg var der. Pcn er helt fin, og ikke noe annet gikk med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...