Gå til innhold

Eizo Flexscan S2201W - noen tester eller erfaringer?


CAT-scan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker spesielt prisen godt. Kjøpte en NEC 22" WS til lillebror til omtrent samme prisen, og den var helt horribel. Så ut som et 6bits panel, med helt forferdelige farger og overganger mellom farger. Hvis bildekvaliteten på Flexscan S2201W klarer å måle seg med panelene som sitter i f.eks. Flexscam L578 og de andre lignende skjermene fra noen år tilbake, så kjøper jeg lett denne. Da snakker vi mye bildekvalitet for pengene. Ser de har det normale fra Eizo, 10-bits register etc. Hadde vært særdeles kjekt med en test.

Lenke til kommentar

Jepp, burde kanskje ha linka til den i første innlegget.

 

Har begynt å sikle mer på S2231 i det siste, virker som en særdeles bra skjerm til prisen, men som vanlig tar norske nettbutikker bare inn skrotskjermer med ZOMGZ0RS-LAV MS!!11 og i det hele tatt spesifikasjoner de fleste bør være likegyldige ovenfor, fremfor å nærme seg kvalitet overhodet. Folk vil som kjent bedras, og kjøper heller møkk til noen hundre kroner billigere så lenge noen ganske tilfeldige tall er enten høye eller lave, eller produktet er lite eller stort.

 

Virker som en må kjøpe dyrt direkte fra Eizo om man skal få noe i segmentet over bajs, og under profesjonell. Kjipt.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg ikke 2201 og 2401 er dårlige skjermer, i hvert fall ikke tatt i betraktning det som er vanlig i markedet slik som Samsung 226Bw osv.

 

2201 og 2401 henvender seg til kontorbruk i stor grad, men jeg skulle likt å sett EN test uansett.

 

2231 har et s-PVA panel, og den tror jeg er meget bra... -men jeg har lett etter den i alle nettbutikkene for å finne den men jeg finner den kun på Eizo's sider til 3812- kr. Er den verdt det i forhold til 2201? -tja, den vil ikke grille skjermkortet samtidig som den har et skikkelig panel.

 

Ellers, fikk jeg en e-post i dag fra Eizo, om 2231, som vil komme med EzUp-foten i mars. Det er jeg glad for :thumbup:

Lenke til kommentar

Var i kontakt med komplett.no og Amentio i dag angående S2231WSE.

 

Amentio vil ta den inn så snart distributørene i Norge har den inne. Komplett ba meg holde utkikk med nettsidene deres, de ønsker å ta den inn så snart den er tilgjengelig.

 

-anbefaler forresten alle her å ringe for å mase på dem angående den skjermen. Kan hende de får opp farta i systemet.

 

Jeg er ganske sikker på at S2231WSE er den skjermen jeg vil ha. s-PVA vs. TN... -det sier seg selv :thumbup:

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Samme skulle jeg likt å vite.. Feks åssen den er på bilderedigering..

 

Jeg tror denne skjermen er bra, Eizo har gode skjermer er mitt inntrykk.

Men har den liten kontrast? 1:1000... Jeg har ikke peiling, men har lest at produsentene måler dette litt forskjellig.. Men en kompis av meg har en LG med kontrast 1:5000.

Lenke til kommentar

LG er en av de produsentene som ljuger om kontrast, 5000:1 kan du bare glemme. Tipper den har under 1000:1.

 

1000:1 er bra kontrast. Typisk kontrast i dag er 700:1. Eizo Flexscan S2231 har faktisk kontrast på 1500:1, det er det høyeste jeg har sett. Har også sett tester av skjermen hvor de faktisk måler denne kontrasten (veldig mange produsenter overdriver noe veeeldig i diverse tall, Eizo er ikke en av disse). I tillegg har skjermen veldig lav lysstyrke, så jeg har en anelse om at svart er veldig svart på denne skjermen. Flott.

 

I tillegg er det som du sier veldig mange måter å måle kontrast på. Måten skjermprodusenter måler det på (og da glemmer vi dynamisk kontrast, som er regelrett møl, og burde vært forbudt) er f.eks. forskjellig fra hvordan man jobber med kontrast under opptak (og sammenligning mellom ulike formater film/video f.eks.)

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser at 2231 har S-PVA panel, som gir bedre kontrast men lavere responstid... Orker uansett ikke å vente så jeg bestilte 2 stykk S2101WSEK. Skal bytte ut 3x19" 4:3 LCD'er. Får litt mindre pixler tilgjengelig, men blir bra likevel. Kan si noen ord om dem når dem kommer. :)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Jeg kommer uansett til å gå for 2231, men det er helt grenseløst irriterende at ingen nettsjapper tar den inn. Hva er i veien med dere Eizo-førende nettsjapper??!

 

Uhm, er ikke dette skjermen du snakker om?

 

Fyr jeg bor med som skulle kjøpe 2201, så jeg sjekket litt for han. Kom over tråden her og tenkte bare jeg skulle nevne det for deg. :)

Da har den kommet inn ganske nylig. Litt stiv pris.

Lenke til kommentar

Jøss, må ha kommet inn for bare noen dager siden. Flott. Den har riktignok korrekt produktnavn, men feil specs. Mulig de kommer til å legge til bilde og oppdatere til riktige tall etterhvert. Den ene av de er vel svart også regner jeg med («K»-versjonen). Tror også disse er med EzUp fot, er sikkert noen hundre kroner ekstra der. Ikke spesielt stiv pris, spør du meg, en tusenlapp billigere enn fra Eizo direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...