Aak1 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg er klar over at bildet ikke er særlig originalt, men har nettopp startet å eksperimentere med studiofoto, så jeg starter med det klassiske. Bildet er tatt i studio på MK. En studieblits med softbox (hovedlys), en studieblits reflektert i paraply (fyll-lys) og en studieblits med et slags lysfilter på. (for å lyse opp håret) bildet er tatt med D70 og Sigma 17-70mm f/2.8 (hadde dessverre ikke D80-en og 50mm-en tilgjengelig. jaja, fyr løs. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har du/kan lage en versjon med mer på venstre side og mindre på høyre side? Ansiktet ser for lyst ut på venstre side, men jeg har jo ikke den beste skjermen. Syns dette var kjempebra til å være første altså! Tipsene fra Ole Martin ga utteling! Lenke til kommentar
izek_mendez Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Fint lyssatt, skyggen til høyre for nesa er etter min mening noe hard, men det kan alltids lettes opp med en reflektor om du ønsker det. Irriterer meg dessverre grenseløst over bluringen av ansiktet, ser unaturlig ut. Er forøvrig enig med Mr. Olsens forslag til ny versjon. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 måtte redigere det på nytt for å få til ny crop, så det er litt anderledes. Bedre? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Litt hardt lys ja, og du kan ta mer i bunn, eller bra Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Lyset forfra er helt ok, men skulle hatt noe lys bakfra og fått litt tegning der? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Lyset forfra er helt ok, men skulle hatt noe lys bakfra og fått litt tegning der? Ja, du har nok rett i det. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det er viktig å ha kontraster mellom person og bakgrunn. her kunne hun for eksempel hatt hvit trøye. siden håret hennes er brunt foreslår jeg en lysere bakgrunn. hvis du vil ha et litt mystisk bilde og gjøre at hun glir inn med mørket, syns jeg i alle fall du skal kutte en del under hodet. det ble bare et svart tomrom under hodet vet du. hvis du liker studio-bilder og har 5000 liggende her og der, syns jeg du kan investere i makro-ringblits. det gir en kul ring med refleksjon på øynene:) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 macro ringblitzen har jo latterlig lavt ledetall.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 macro ringblitzen har jo latterlig lavt ledetall.. Er vel for syns skyld, men da kan man like så godt bruke ps... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 evt bruke en ekte ringblitz som faktisk gir noe ringblitz lys på resten av personen også. evt. mulig å lage lignende lys med 4 stk softboxer Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 evt bruke en ekte ringblitz som faktisk gir noe ringblitz lys på resten av personen også.evt. mulig å lage lignende lys med 4 stk softboxer Får det sikkert ferdiglaget på....ebay :!: Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, lett :=) 4 softboxer som er lodda sammen til en ringblitz, koster ca 2$ + frakt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, lett :=)4 softboxer som er lodda sammen til en ringblitz, koster ca 2$ + frakt. Nei på grunn av at det er lodda er det 5$ for loddmetallet som er brukt... altså prisen bli 6$. Heavy shit! No more OT. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Shit, da må jeg spare penger, håper ikke larry kommer meg i forkjøpet.. :/ Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) hey! aner jeg mobbing i alle tråder her nå ? hvorfor kjøpe på ebay når man kan mekke selv ? eks: http://blog.dennisonbertram.com/hackmaster...-ring-flash.htm den satt! Forresten - flott bilde. Modellen din virket litt stiv i utrykket. prøv prompetrikset til cruel neste gang ;-) Endret 22. januar 2008 av PlaCBo Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Utrolig hvordan det trikset funket... :!: Tar lenger tid å lage den der, enn det gjør å jobbe inn casha for å kjøpe. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Synes det var veldig bra for å være første forsøk. Jeg synes annsiktet hennes bærer litt for mye preg av å ha blitt retusjert, ser på en måte litt ut som det er malt. Men ellers fint. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Synes det var veldig bra for å være første forsøk. Jeg synes annsiktet hennes bærer litt for mye preg av å ha blitt retusjert, ser på en måte litt ut som det er malt. Men ellers fint. Jeg har ikke dratt så veldig hardt i spakene, har ikke gjort noe med ansiktet hennes bortsett fra litt lett softing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå