Gå til innhold

Bildekritikk: Klassisk portrett


Aak1

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at bildet ikke er særlig originalt, men har nettopp startet å eksperimentere med studiofoto, så jeg starter med det klassiske.

 

ida_web.jpg

 

Bildet er tatt i studio på MK. En studieblits med softbox (hovedlys), en studieblits reflektert i paraply (fyll-lys) og en studieblits med et slags lysfilter på. (for å lyse opp håret)

 

bildet er tatt med D70 og Sigma 17-70mm f/2.8 (hadde dessverre ikke D80-en og 50mm-en tilgjengelig.

 

jaja, fyr løs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig å ha kontraster mellom person og bakgrunn. her kunne hun for eksempel hatt hvit trøye. siden håret hennes er brunt foreslår jeg en lysere bakgrunn. hvis du vil ha et litt mystisk bilde og gjøre at hun glir inn med mørket, syns jeg i alle fall du skal kutte en del under hodet. det ble bare et svart tomrom under hodet vet du. hvis du liker studio-bilder og har 5000 liggende her og der, syns jeg du kan investere i makro-ringblits. det gir en kul ring med refleksjon på øynene:)

Lenke til kommentar
Synes det var veldig bra for å være første forsøk. Jeg synes annsiktet hennes bærer litt for mye preg av å ha blitt retusjert, ser på en måte litt ut som det er malt. Men ellers fint. :)

 

Jeg har ikke dratt så veldig hardt i spakene, har ikke gjort noe med ansiktet hennes bortsett fra litt lett softing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...