Dr.Gonzo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er det mulighet for SHDSL på utjevningskabel? Ikke hvis kabelen er retningstyrt den andre veien, dvs kabel er satt til å frakte adsl/shdsl samband motsatt vei. Hvis kapaks sier det går, er da kabelen riktig for det? Har pr dags dato ALDRI blitt nektet å kjøre SHDSL i utjevningskabler, og jeg har koblet opp MAAAAANGE av de, akkurat pga problemet du beskriver. Hvis det ikke hadde vært mulig hadde du vel heller ikke mottatt noen ordre på å koble den opp Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis det ikke hadde vært mulig hadde du vel heller ikke mottatt noen ordre på å koble den opp Det var vel ment som ett svar om at SHDSL også går på utjevningskabler, noe som andre her mente at ikke gikk. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har problemer med å finne noen som faktisk vil tilby SHDSL til meg som privatperson.. Eneste jeg har funnet er ventelo, som ikke hadde utbygd sentral i området. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Leverer de ikke SHDSL via Telenor sitt utstyr? Prisen på disse linjene er helt latterlig høye, på grensa til svindel. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 https://tjenestetorget.no/bredband/ prøv den Lenke til kommentar
steveak Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 SHDSL kan leveres via utjevningskabel. Hvis jeg var deg ville jeg sjekket følgende: 1. Sjekk med Telenor. Legg inn bestilling og se hva som skjer. Kundeservice har lite peil, men med masse tjas går det an å få snakket med Jara. Det kan hende de kan trikse det til, spesielt hvis det er mange boliger i området. 2. Bestill SHDSL. Jeg fikk min fra Direct Connect (www.directconnect.no). Det koster noen lapper mer, men du får altså synkron hastighet. Lykke til. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Leverer de ikke SHDSL via Telenor sitt utstyr?Prisen på disse linjene er helt latterlig høye, på grensa til svindel. De fleste leverandørene som leverer SHDSL leverer det via eget utstyr. I Aust-Agder er dette f.eks noe Telag gjør, www.telag.no De er endel dyrere enn f.eks Telenor, men de leverer jo tross alt overalt da. Lenke til kommentar
kekle Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Anbefaller deg å se på http://www.telepriser.no/ for en oversikt over de leverandører som leverer SHDSL i ditt fylke. Legg til merke at det på et senere tidspunkt kan bli frigjort telefonlinjer ved oppsigelse/flytting i nærmiljøet som åpner mulighet for ADSL til deg. Endret 3. februar 2008 av kekle Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Jeg sitter i samme situasjon som Zevs, men Telenor insisterte i det lengste på at det manglet kapasitet i bredbåndsnettet. Heldigvis har de konkurrenter som gjerne vil ha kunder, så jeg har funnet ut eksakt hva problemet er - og det er sikkert det samme som ditt. Det er fullt i første boks etter sentral, så det er montert digitalt filter slik at de kjører to analoge telefonlinjer på samme trådpar som jeg bruker. Det er jo veldig fint å finne ut når jeg jo nettopp har vært ekstra påpasselig med å sjekke nettopp at jeg kunne få ADSL i husjakten. Jeg hadde simpelthen ikke kjøpt dette huset om jeg hadde hatt minste grunn til å tro at det ville blitt et problem. Før visning sjekket jeg nummeret hos Telenor og Nextgentel, på andre visning testet jeg innlagt og fungerende ADSL inne i huset, jeg fikk ordrebekreftelse på ADSL til dette huset og så etter at gammel eier flytter ut og tar med seg abonnementet får vi avslag fra Telenor. Så i det siste har jeg utforsket alt man ikke kan gjøre når man ikke har nett-tilkobling; som f.eks å bestille nytt skattekort (20 min i kø på telefon), bruke nettbank, selge leilighet... og så klart ekstra festlig når både jeg og min kone har yrke hvor nett-tilgang er helt essensielt. Til de som sitter i samme felle - jeg fikk skriftlig avslag som viser til manglende kapasitet i bredbåndsnettet, lenge etter at jeg fant ut at det slett ikke er på bredbåndssiden men derimot på kobber det butter. Jeg er nok ikke den eneste som har fått dette standardbrevet. Det er jo som kundeservice har sagt noen ganger nå ikke leveranseplikt på ADSL... Mitt råd er å snakke med en plankonsulent på 80088500 innvalg 1-1-4. Alle jeg har snakket med der har vært hyggelige og hjelpsomme folk, men det er jo grenser for hva selv de klarer å få til. Sukk. Endret 4. februar 2008 av Espenevo Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Har akkurat funnet ut at det ser ut som Nextgentel sitt langdistanse tilbud fungerer på utjevningskabel, da det blir brukt sdsl teknologi til å gi lengre rekkevidde. Ringte til nextgentel kundeservice, som ikke hadde peiling. Snakket med bredbåndsguiden og de bekreftet at langdistanse ofte kan leveres på utjevningskabel. Så lenge linjedistansen er god får man her 1800/350 kbps opp/ned til 350 kroner måneden. Går selv over fra ICE til dette. Ps: Tror det hjalp litt å bestille gjennom bredbåndsguiden, da jeg kun er 1.2km fra sentralen og folkene på nextgentel kundeservice så jeg ikke var kvalisert. Bredbåndsguiden sender ordren rett til nextgentel sitt leveranseteam som har litt mer peiling så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg har et annet inntrykk. Nextgentel var på hugget med en gang og saksbehandler på kundeservice undersøkte med leveranse og ringte meg tilbake neste dag med tilbakemeldingen fra dem. Leveranse tror jeg må ha tatt min sak som en utfordring, for de har jammen fått gjort mye denne uken. Egentlig synes jeg det er pussig at kundeservicene til Telenor og NGT har henholdsvis godt og dårlig rykte. Mens Telenor var raske til å svare og høflige, synes jeg innvalgsmaskinen deres er veldig irriterende og de maste de fælt om andre ting de ville jeg skulle kjøpe. Og de kom jo aldri noen vei med selve leveransen... til gjengjeld var det kjapt og greit å avbestille og sende tilbake alt sammen. NGT hadde helt annen fokus, burde vel ikke nevne navn men det var en jente som hjalp meg og hun begynte med å sørge for at leveranse virkelig kunne levere. Vi får se. Om de leverer linjen, er jeg nok et lett offer for både IP-telefoni, TV og ADSL2... smart taktikk, hehe. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Mitt råd er å snakke med en plankonsulent på 80088500 innvalg 1-1-4. Alle jeg har snakket med der har vært hyggelige og hjelpsomme folk, men det er jo grenser for hva selv de klarer å få til. Sukk. Kunder skal IKKE ringe det nummeret du oppgir. Kunder skal henvende seg til kundeservice. Jeg står lenge nok i kø som det er i forb. med jobb, om jeg nå ikke skal stå i kø med en masse kunder som tror de skal få lure til seg ting! Dette nr er beregnet til montører og ikke til kunder... Det rette nr for slike henvendelser er 80033122. Endret 10. februar 2008 av godonnet Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Mitt råd er å snakke med en plankonsulent på 80088500 innvalg 1-1-4. Alle jeg har snakket med der har vært hyggelige og hjelpsomme folk, men det er jo grenser for hva selv de klarer å få til. Sukk. Kunder skal IKKE ringe det nummeret du oppgir. Kunder skal henvende seg til kundeservice. Jeg står lenge nok i kø som det er i forb. med jobb, om jeg nå ikke skal stå i kø med en masse kunder som tror de skal få lure til seg ting! Dette nr er beregnet til montører og ikke til kunder... Det rette nr for slike henvendelser er 80033122. Skal tro hvilken luring som har gitt dette nr'et ut til kunder, ikke rart det har vært sinnsyk ventetid på enkelte innvalg i senere tid...... Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) "Tror de skal lure til seg ting"? Forklar. Det er jo bare å ringe sentralbordet og be om en plankonsulent. Endret 11. februar 2008 av Espenevo Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Nextgentel holdt ord og leverte på oppgitt dato. Har nå stabil ADSL2 linje i heimen. Som tidligere nevnt ble jeg et lett offer for IP-telefoni, og kommer til å bytte ut Canal Digital på TV når bindingstiden går ut. I mitt tilfelle har Nextgentels kundeservice og evne til å levere vært som natt og dag i forhold til Telenor. Synes også Nextgentel er mye flinkere med dialogen - de oppgir mye mer info i hver epost, slik at du kan se at de har fått riktig kundenummer, adresse og telefonnummer, riktig abonnement og så videre. Det var heller ikke noe som helst problem å få saksnummer hos montør, slik at jeg kunne avtale tidpunkt direkte med montoren god tid i forbveien. Da slapp jeg å sette av en hel dag, og brukte bare en time midt på dagen til montør. Jeg hadde ikke nølt med å anbefale Nextgentel til venner og kjente etter denne saken. Endret 15. mars 2008 av Espenevo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå