Gå til innhold

Gaming PC fra 10 - 13 k.(oppdatert 29.2)

Anbefalte innlegg

Heihei...

Det er på tide med ny pc nå som min gamle traver begynner å bli gammel. Jeg er ikke ute etter det aller aller beste som er å få men en pc som greier å dra det som er av spill nå til dags temmelig greit og som skal oppgraderes jevnlig i framtiden.

Dette er hva jeg har satt sammen så langt, vil gjerne høre deres forslag til forbedringer på alle områder egentlig, det jeg har lurt mest på er kabinettet.

takker for alle svar.

mvh Simen

Endret av smrt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen små forslag:

Ville sett på et 780i hovedkort om du SKAL kjøre SLi. Om du ikke har store planer om det ville jeg heller satset på et Intel P35 hovedkort. F.eks Abit IP35 eller Gigabyte DS3/DS4/DQ6 evt Intel X38

Kjøp E8400. 500 kroner billigere og yter bedre enn E6850. Lenke

Om du driver med overklokking så kan det være greit med litt bedre minne f.eks Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Ville personlig ikke brukt penger på en Raptor disk. En 750 GB disk yter ikke så fryktelig mye dårligere.

Ellers så synes jeg det ser greit ut.

Lenke til kommentar

Heisann, og takk for svar.

jeg har ingen planer om å kjøre SLI akkurat nå, men vil ha ett hovedkort som har gode fremtidsutsikter så jeg har gode muligheter til å begynne med det når det blir mer "vanlig". Så hvis det er noen som har noen gode erfaringer med noen hovedkort så tas det imot med takk.

de andre forslagene skal jeg tenke litt mer over, men hvis det stemmer at prosessoren du foreslår der så bytter jeg.

flere tilbakemeldinger ønskes.

mvh simen

Lenke til kommentar

jeg er ikke den som er mest opptatt av super grafikk, og de du nevner er jo noe av det seigeste du kan spille grafikk messig.

er det nødvendig med en firekjerners prosessor når jeg ikke gjør så veldig mye mer enn å spille og surfe? på enkle oppgaver som det yter en 4 kjernersprosessor mer?

Lenke til kommentar

du svarer jo ikke på det jeg spør om. jeg har lest at til mer enkle oppgaver så får man mer ut av en 2 kjerners prosessor enn en 4 kjerners.

jeg har bestemt meg for å kutte ut raptor disken som heisann sa, det var egentlig aldri helt nødvendig. jeg valgte en samsung 750 gb harddisk istedet men denne var noe jeg fant tilfeldig, kanskje det er noen som kan anbefale en annen harddisk?

jeg byttet også ut ramen med den snippsat anbefalte og tror jeg kommer til å kjøpe 2 skjerkort å kjøre SLI.

det hele ser nå slik ut: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=59711

noen andre anbefalinger da?

tas i mot med takk i tilfelle :)

mvh Simen

Lenke til kommentar
ser greit ut det! men kjøp et 780sli hk istedet for 680sli !!

også bytter du 750gig disken til 2*500 samsung spinpoint kjører i raid 0 .. koster 50 kr mere eller no og du får 250gig til:)

ja, takk :) tittet akkurat på det med hovedkortet.

så nå ser handlevognen slik ut

hvis noen kan anbefale ett annet bedre hovedkort hadde det tas det imot med takk.

takk for tipsene. hvis det ikke er noen som har noen gode forslag tror jeg det er slik det blir.

Endret av smrt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...