Spinner109 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Er det mulig å overføre 5.1 lyd fra en xbox 360 til en PC via TosLink til Creative IO modul? Bruker da lyden fra VGA kabelen til xboxen. Har et Audigy 4 lydkort og jeg mister all lyd fra xboxen når jeg velger 5.1 lyd. Fungerer fint på stereo. Har et billig 5.1 høyttalersett så har ingen flere innganger på det og hadde ikke lyst til å kjøpe et nytt. Endret 21. januar 2008 av Spinner109 Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 jeg har ikke prøvd med den der IO modulen, men på mitt audigy 2 platinum har jeg optisk inngang og det fungerte, så vil tippe den modulen fungerer. Problemet var bare at det kom lagg på lyden, så mye at det ikke var spillbart for min del (spesielt i guitar hero ble det håpløst). Kortet klarte tydeligvis ikke å dekode i sanntid.. Men mulig audigy 4 er bedre på dette punktet, eller at det er noen raskere drivere/codecer som kan benyttes. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Fikk ikke lagg ved stereo i alle fall. Er mulig det har sammenheng med problemene jeg har nå med kortet. Får ikke satt det i 5.1 modus (stiller seg automatisk tilbake til 2.1). Har prøvd reinstallasjon av drivere og fjerning av kort i enhetsbehandleren, men alt uten hell. Jeg trodde at det i alle fall skulle komme noe lyd ut når jeg satt xboxen i 5.1, men det ble helt stille (utenom litt støy akkurat i det jeg skiftet). Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg fikk heller ikke lagg i stereo, bare i 5.1 Men her høres det ut som det er noe annet galt hvis du ikke klarer å sette kortet i 5.1modus. For å få lyd når du setter xboxen til 5.1 så må du kanskje inn i audioHQ og stille på dekoding av sp/dif-signalet der. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Har ikke audioHQ da jeg kjører Vista og finner ikke mye software til dette på hjemmesidene til Creative. Hadde bare Creative Audio Console og denne hadde begrensese instillingsmuligheter. Var denne som satt tilbake til 2.1 når jeg valgte 5.1. Hadde 5.1 før, så regner med det blir reinstallasjon til helga... Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Har nå reinstallert maskinen og fått 5.1 lyd opp og kjøre med Audigy 4 kortet. Problemet med 5.1 fra xboxen er der fremdeles. Jeg får lyd når jeg velger stereo på xboxen, men hvis jeg velger 5.1 blir det stille. Skal ikke Creative sin digitale IO modul takle 5.1 lyd inn? Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Ingen som vet noe om dette? Beklager bumping, men er litt lysten på å finne ut av problemet... Lenke til kommentar
DRK Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har planer om å få til det samme, slik at jeg så kan kjøre lyden videre ut gjennom mine analoge høytalere. Har funnet dette lydkortet, som har digital inngang og støtter Dolby Digital. Hva tror du om det? Kanskje det vil funke... Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg har sett litt på det kortet og det ser bra ut. Jeg har nå et Audigy 4 og det skal i følge spesifikasjoner støtte Dolby Digital. Men noe jeg også la merke til var den litte fotnoten som hevder dette kun gjelder WinXP, så dette må undersøkes nærmere. Jeg skulle gjerne ha prøvd ut det kortet der, men fikk uventede utgifter (bilproblemer, drivknute ), så det må nok vente litt for min del. Håper du gjør et forsøk på det kortet der og lar meg høre hvordan det går. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg har funnet ut at driverne til Vista ikke støtter Dolby Digital og dette er noe som undrer meg litt ettersom det ikke virker som om Creative ikke har planer om å fikse dette. Er det andre lydkort (eventuelt overnevnte) som har Dolby Digital driverstøtte i Vista med optisk inngang? Lenke til kommentar
DRK Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg har btw bestilt det terratec-kortet for å sjekke om det støtter optiske xbox360 signaler inn, kan poste resultatene når jeg får det. Om det funker i Vista derimot vet jeg ikke, og kommer ikke til å få vite, siden jeg trives med XP. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Fått testet kortet? Lenke til kommentar
DRK Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Glemte vist denne threaden. Ja, og det kom en fin liten BSOD (bluescreen atlså) hver gang jeg prøvde å fyre opp litt musikk. Fungerte ikke med nyere drivere heller. Søplekort. Veit ikke om det ville fungert, men fikk et seint svar fra TeraTecs kundesupport som sa det ikke gjorde det. Vurderer å heller kjøpe logitech Z-5500 som har optisk inn og Dolby Digital støtte^^ Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 My thoughts exactly... Hadde jeg bare hatt penger hadde jeg ikke nølt med å gå til innkjøp av et slikt sett. Spare seg for masse trøbbel. Lenke til kommentar
DRK Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Bare for å gni det inn Spinner109, så bestilte jeg nettop et stykk z-5500 og et creative XtremeMusic. WEEAWEEE! (Nå er det bare å krysse fingra for at creativekortet ikke skurrer og logitechhøytalerne ikke klikker med pixelfeil og full pakke). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå