Gå til innhold

AMD 5000+ & 5000+ Black Edition. Forskjeller?

roy_nor

Anbefalte innlegg

Av en "vanlig"

AMD Athlon 64 X2 5000+ CPU og en

AMD ATHLON 64 X2 5000+ 2.6GHZ BLACK Edition CPU, hvilken burde jeg velge?

Ser at den "vanlige" har 1mb L2 cache og "Black Edition" har 512kb cache.

Har det mye å si på ytelse? Det er jo ~20,- prisforskjell, så ser ikke helt sammenhengen.

Om noen kunne forklart så hadde jeg satt stor pris på det!

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok en skrivefeil hos nettbutikken. Ingen 65nm prosessorer fra AMD har 2*1mb L2 cache. Det er det bare Windsor (90nm) som har. Forskjellen er som Haalo sier ulåst multiplier på Black Edition, samt mulig bedre binning. X2 5000+ kommer for såvidt i flere forskjellige revisjoner. G1 og G2. L2 cachen på G1 revisjonen er tregere enn L2 cachen på G2 revisjonen som er like rask som Windsor L2 cachen.

Lenke til kommentar
Dette er nok en skrivefeil hos nettbutikken. Ingen 65nm prosessorer fra AMD har 2*1mb L2 cache. Det er det bare Windsor (90nm) som har. Forskjellen er som Haalo sier ulåst multiplier på Black Edition, samt mulig bedre binning. X2 5000+ kommer for såvidt i flere forskjellige revisjoner. G1 og G2. L2 cachen på G1 revisjonen er tregere enn L2 cachen på G2 revisjonen som er like rask som Windsor L2 cachen.

Jeg burde med andre ord forhøre meg hos nettbutikken om det er G1 eller G2 versionen de har før jeg kjøper?

Litt klokking blir det, så går nok for Black Ed.

takk for opplysende svar! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...