Hoppesagåsa Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Som vanlig er det alltid et eller annet man glemmer hvordan skulle gjøres når man gar reinstallert et OS. Hva er det jeg skal skrive i ~/.mplayer/config for at fimler man spiller i mplayer loopes? Jeg kommer bare ikke på det. Hverken google eller hjemmesidene til mplayer er særlig til hjelp. Hvorfor kan de ikke legge ut ei komplett liste med opsjoner ?! Det er da dønn umulig å gjette seg fram til! *morragretten* Lenke til kommentar
amadeus_ Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 man mplayer -loop <number> Loops movie playback <number> times. 0 means forever. Morten. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 man mplayer -loop <number> Loops movie playback <number> times. 0 means forever. Morten. Det der er en opsjon for kommandoen. Man kan ikke skrive det i config-fila. Lenke til kommentar
amadeus_ Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 loop=0 burde funke. Morten. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Det der er en opsjon for kommandoen. Man kan ikke skrive det i config-fila. Vil du at alle filmer alltid skal loope kan du jo lage et alias. alias mplayer="mplayer -loop 0" Legger du denne kommandoen i ~/.bashrc vil alle filmer alltid loope. Det er i hvert fall slik jeg gjør sånt. (Men det finnes kanskje smartere måter å gjøre det på?) LeD Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Det der er en opsjon for kommandoen. Man kan ikke skrive det i config-fila. Vil du at alle filmer alltid skal loope kan du jo lage et alias. alias mplayer="mplayer -loop 0" Legger du denne kommandoen i ~/.bashrc vil alle filmer alltid loope. Det er i hvert fall slik jeg gjør sånt. (Men det finnes kanskje smartere måter å gjøre det på?) LeD joda, men det hjelper ikke så mye når man vil at en film-fil skal åpnes automatisk fra mozilla. Begynner å bli litt irritert nå. Har akkurat installert RH på nytt, og jeg kommer ikke på hva jeg skrev i config-fila. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 joda, men det hjelper ikke så mye når man vil at en film-fil skal åpnes automatisk fra mozilla. Hm.. Hva med å lage bash-script? #!/bin/bash mplayer -loop 0 "$@" Så kaller du det "mplayerloop" og setter i Mozilla at filmer skal åpnes med dette programmet. Finnes det en innstilling du kan sette i en config-fil, så er selvsagt det en enklere løsning. Men de to metodene jeg har nevnt er greie for programmer som ikke har slike muligheter. LeD Lenke til kommentar
amadeus_ Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 loop=0 i config-fila funker da fint det? hvis du ser i man mplayer, så står samtlige opsjoner der, og hvordan man setter disse i config-fila. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 joda, men det hjelper ikke så mye når man vil at en film-fil skal åpnes automatisk fra mozilla. Begynner å bli litt irritert nå. Har akkurat installert RH på nytt, og jeg kommer ikke på hva jeg skrev i config-fila. "film-fil skal åpnes automatisk fra mozilla." da bruker du "plugger" http://fredrik.hubbe.net/plugger.html slik at dersom du finner en film på www som du vil se så er det bare å gjøre det.. skjekk oxo.. http://freshrpms.net/docs/dvd/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå