Gå til innhold

Bråket PowerColor HD 3870 PCS 512MB GDDR4 skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, mener å ha lest at den viften du har på kortet kjører på 100% hele tiden... prøv å google litt. Du kan jo eventuelt forsøke å bruke angreretten og bytte den inn i en med stock vifte. Den skal være rimelig stille.

Noen som har erfaringer på dette kortet?

Skal dette kortet bråke noe spesielt?

Er det muligheter for å få det mer stille?

image_b_s-564x376.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har også dette kortet, og har skrevet om det i tråden om brukererfaringer HD3850/3870.

Jeg løsnet ledningen til viftekontakt og koblet den til via en "hjemmemekket" overgang til 7V viftekontakt (4-pins molex - m/2 ledninger - 7V/jord).

Min PSU (Yesico 560w) har en slik egen molex beregnet for stillegående kabinettvifter.

Da er vifta helt stille, og kjøler akkurat like bra som når den gikk på "hyl-og-skrik-turbofart".

Max.temp observert er litt over 50 grader.

Skjønner godt de som bare returnerer slike kort.

Det er kjempedårlig av Powercolor m/flere å sende ut så dårlig konstruerte kort.

Kun 2-pins ledning uten mulighet til hverken å styre viftehastighet eller avlese turtall. :thumbdown:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Meg og bror kjøpte kortet det er snakk om, og begge har sendt det tilbake. Veldig bra kjøling på det. Svært svært dårlig viftestyring.

Skjønner ikke at det er sittet ingeniører og laget denne kjøleløsningen.

Den orginale versjonen av denne kjøleløsningen som ZeroTherm produserer har både 3-pins kontakt til viften, og thermistor som skal variere spenning til viften. Jeg lurer på hvor mye lavere pris Powercolor egentlig har fått får HVPU-versjonen av kjøleren.

Det er liksom så forbanna idiotisk: betale 1 dollar mer til Zerotherm for å få muligheten til å lage et nærmest perfekt produkt, eller spare en dollar for å få muligheten til å bli kategorisert som evneveik, og bli tilbudt støttekontakt av staten...

Lenke til kommentar

Har levert kortet tilbake, og skal visst få pengene tilbake :-)

Ser på to kort igjen

- Gainward 8800 GT

- EVGA GeForce 8800 GT

EDIT:

Ser at Gainward 8800 GT støtter kun 1080i i HDTV, da blir det nok mer uaktuelt :-(

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...