Rayban.the.man Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Noen som har erfaringer på dette kortet? Skal dette kortet bråke noe spesielt? Er det muligheter for å få det mer stille? Lenke til kommentar
SteinRJ Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hmmm, mener å ha lest at den viften du har på kortet kjører på 100% hele tiden... prøv å google litt. Du kan jo eventuelt forsøke å bruke angreretten og bytte den inn i en med stock vifte. Den skal være rimelig stille. Noen som har erfaringer på dette kortet?Skal dette kortet bråke noe spesielt? Er det muligheter for å få det mer stille? Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 ja den bråker ,, eller den kjører jo på 100% hele tiden , som resultarer i lave temps,, ligger på 34grader nå på load,, du kan altids modde den over til viftestyring ja,, men den er 2pins så litt pettersmart og du er der! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg hadde samme kjøleren på mitt club3d kort. Bråkte som faen og ingen måte å stille vifta på via software. Jeg brukte angreretten å kjøpe Gainward 8800GT Golden Sample i stedet. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Husker at jeg brukte angreretten etter å ha kjøpt meg en FX 5800 ultra fra en webshop som beskrev den som "stillegående"... Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 kjøpte dette kortet, men det passet ikke inn i shuttelen min, så jeg sendte det tilbake, må vel kjøpe et dobbeltspor da, eller vente på atomic edition fra sapphire Lenke til kommentar
SubtleINC Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det kortet der er så utrolig stygt.. skjønner ikke hva d er med den kjøleren? Har ett Powercolor HD 3870 med stock, og den lager ikke en lyd ;=) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg har dette kortet,og har koblet kjøleren til viftestyringa.Resultatet ble totalt lydløst med makstemp load på 55 grader.Det klarer dere ikke med standardkjøler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Har også dette kortet, og har skrevet om det i tråden om brukererfaringer HD3850/3870. Jeg løsnet ledningen til viftekontakt og koblet den til via en "hjemmemekket" overgang til 7V viftekontakt (4-pins molex - m/2 ledninger - 7V/jord). Min PSU (Yesico 560w) har en slik egen molex beregnet for stillegående kabinettvifter. Da er vifta helt stille, og kjøler akkurat like bra som når den gikk på "hyl-og-skrik-turbofart". Max.temp observert er litt over 50 grader. Skjønner godt de som bare returnerer slike kort. Det er kjempedårlig av Powercolor m/flere å sende ut så dårlig konstruerte kort. Kun 2-pins ledning uten mulighet til hverken å styre viftehastighet eller avlese turtall. Endret 23. januar 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Meg og bror kjøpte kortet det er snakk om, og begge har sendt det tilbake. Veldig bra kjøling på det. Svært svært dårlig viftestyring. Skjønner ikke at det er sittet ingeniører og laget denne kjøleløsningen. Den orginale versjonen av denne kjøleløsningen som ZeroTherm produserer har både 3-pins kontakt til viften, og thermistor som skal variere spenning til viften. Jeg lurer på hvor mye lavere pris Powercolor egentlig har fått får HVPU-versjonen av kjøleren. Det er liksom så forbanna idiotisk: betale 1 dollar mer til Zerotherm for å få muligheten til å lage et nærmest perfekt produkt, eller spare en dollar for å få muligheten til å bli kategorisert som evneveik, og bli tilbudt støttekontakt av staten... Lenke til kommentar
ZIEVEN Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kjøpte akkurat 2 slike kort. Ble utrolig skuffet over viftestøyen. det er faktisk uholdbart ! Fint kort hvis man skal montere vannkjøling ! noe som jeg vurderer! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Anbefaler deg heller å kjøpe stock. Mitt fra Club3D er stille som.. bly. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Har levert kortet tilbake, og skal visst få pengene tilbake :-) Ser på to kort igjen - Gainward 8800 GT - EVGA GeForce 8800 GT EDIT: Ser at Gainward 8800 GT støtter kun 1080i i HDTV, da blir det nok mer uaktuelt :-( Endret 26. januar 2008 av Ray001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå