Gå til innhold

Ny tlf inne til service etter 13 dager, hvilke krav har man ?


029kid

Anbefalte innlegg

Har fått vite litt forskjellig info og lurer derfor på om noen her har greie på hva jeg faktisk har krav på.

 

Min k850i tok kvelden etter 13 dager og ble levert til Zodiac for service etter 13 dager så kunne ikke benytte 'dead on arrival'.

 

Har også hørt at dersom mobilen ligger til service lenger enn 14 virkedager kan jeg heve kjøpet eller kreve ny tlf`, noen mener dette andre sier det bare er tull..

 

Noen her som kan bekrefte/avkrefte dette ? Eller fortelle meg hvilke rettigheter jeg har..

 

Vært i kontakt med SE og de sier også 14 dager.. men han virka bare keen på å avslutte samtalen så tok den ikke så seriøst.

 

HAr kjøpt tlf via netcom/moobi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri vært borti noe med at du kan heve kjøpe hvis den er inn på reperasjon mer en 14 dager. Du har derimot krav på låne telefon hvis den er inne på krav mer en 14 dager, og hvis du har en feil som oppstår 3 ganger, så har du rett til å heve kjøpet den 4 eller 3 gangen, og hvis denne er kjøpt på nettet så har du også 14 dagers angrerett hvis de har sendt med angrett skjema, hvis ikke så har du 30 dager hvis de kun nevner det, hvis de ikke har sagt noe så har du 1 helt år (er mulig jeg sier noe feil her)

Lenke til kommentar
har ikke vært borti dette selv men jeg vil forslå at du sjekker ut Kjøpsloven og Angrerettsloven.

jeg husker ikke helt hvilke § som er aktuelle, men jeg tror du har rett til å heve kjøpet. men siden du allerede har sendt den inn til repesasjon? så vet jeg ikke helt.

 

Vel;

 

1. Det er ikke kjøpsloven, men forbrukerkjøpsloven

2. Nei, han har ikke adgang til å heve på bakgrunn av det han har presentert her.

Lenke til kommentar

Død over ericsson!!

forbanna søppel.. fikk ny telefon idag fra zodiac, eller den var swapa.. altså bytta hele innmaten med en splitter ny.

 

Guess what, den starter ikke.. den er DØD! samt at den knappen på siden som velger mellom foto/video/play sitter bom fast.

 

Så ber de meg levere den inn til service igjen.... det systemet her kan dra til helvete.

Lenke til kommentar

Skjekket opp det med forbrukerlover her, de har rett til å prøve å fikse feilen 2 ganger, etter den 2 gangen så skal du enten ha ny, eller så kan du heve kjøpet.

 

Her er det bare å gå rett på sak, de har ikke rett til å prøve å rette samme feil mer en 2 ganger, og her gjelder det død telefon, så da er jo feilen den sammen

 

Hvis du får den tilbake død igjen, så er det bare å hendvende seg til § 32 ved § 30 i forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Det är detta jag menar är fel, de skulle gett han en NY som fungerar. De gamla reparerade kan de sälja som B-vare. Christian88 har tydligen inte førståelse på dette med att tillfreställa kunden och levera produkter som BEHÅLLER køpare av samma märke. Inte minst är det frustrerande att køpa produkter som man må bruke tid på att få fixat. Men med rätt kontakter kan man få både billigare abbonemang och ny telefon..men det gäller inte den stora massan.

Lenke til kommentar
Det är detta jag menar är fel, de skulle gett han en NY som fungerar. De gamla reparerade kan de sälja som B-vare. Christian88 har tydligen inte førståelse på dette med att tillfreställa kunden och levera produkter som BEHÅLLER køpare av samma märke. Inte minst är det frustrerande att køpa produkter som man må bruke tid på att få fixat. Men med rätt kontakter kan man få både billigare abbonemang och ny telefon..men det gäller inte den stora massan.

 

Ok, moro argumentasjon, men:

 

1. Med dagens priser på mobiler medfører din tankegang konkurs for de som følger din analogi:

 

Ny 850 blir ødelagt - kunde leverer inn - en sjekker ikke telefonen - wops, den var fukt/slagskadet - butikken taper alle pengene

 

Ny 850 blir ødelagt - kunde leverer inn - en sender på service - en konstantere feil - butikken gir ny telefon - butikken får den gamle og selger den som b-vare.

 

Butikken taper igjen veldig mye penger. Dette kalles omlevering. noe som skal litt til før kan skje, mye pga det som kalles urimelig kostnader.

 

Nå, du skal ikke være økonom for å forstå at analogien din er basert på en meget tynn tankegang. ps! Å skrike service hver gang en ikke får det som det vil er rimelig ut i natten.

 

 

PS! Før du forteller meg hvilken forståelse jeg har, så burde du se på hva som forholder seg til realiteten. Du vil ikke få det kravet du forventer gjennom hos noen butikk, så du kan godt si det er slik det burde være, men det er ikke slik det er.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

SE och Nokia må säkra sig penger før utveckling og aktie avkastning till eiere så, även Polen är før dyrt idag med tanke på att få større vinst o konkurere. Men skulle de verkligen gå i minus? Är det så mye feil på mobiler?

Men så resultatet är att flest syns ordningen är okej som den är idag? Tänkte mest på om mobilen inte blev ødelagt av brukeren uten från starten med tanke på ny telefon..

Lenke til kommentar
Skjekket opp det med forbrukerlover her, de har rett til å prøve å fikse feilen 2 ganger, etter den 2 gangen så skal du enten ha ny, eller så kan du heve kjøpet.

 

Her er det bare å gå rett på sak, de har ikke rett til å prøve å rette samme feil mer en 2 ganger, og her gjelder det død telefon, så da er jo feilen den sammen

 

Hvis du får den tilbake død igjen, så er det bare å hendvende seg til § 32 ved § 30 i forbrukerkjøpsloven.

Ja, dette er andre gangs feil. Altså ikkenoe hevingskrav ennå.

 

Har fått vite litt forskjellig info og lurer derfor på om noen her har greie på hva jeg faktisk har krav på.

 

Min k850i tok kvelden etter 13 dager og ble levert til Zodiac for service etter 13 dager så kunne ikke benytte 'dead on arrival'.

 

Har også hørt at dersom mobilen ligger til service lenger enn 14 virkedager kan jeg heve kjøpet eller kreve ny tlf`, noen mener dette andre sier det bare er tull..

 

Noen her som kan bekrefte/avkrefte dette ? Eller fortelle meg hvilke rettigheter jeg har..

 

Vært i kontakt med SE og de sier også 14 dager.. men han virka bare keen på å avslutte samtalen så tok den ikke så seriøst.

 

HAr kjøpt tlf via netcom/moobi

Du skulle ALDRI ALDRI ALDRI levert den direkte til et verksted som ikke engang er hovedverkstedet til SE.

 

Du skulle dratt til/kontaktet forhandler, hevdet DOA, og bedt om penger igjen.

Lenke til kommentar
SE och Nokia må säkra sig penger før utveckling og aktie avkastning till eiere så, även Polen är før dyrt idag med tanke på att få større vinst o konkurere. Men skulle de verkligen gå i minus? Är det så mye feil på mobiler?

Men så resultatet är att flest syns ordningen är okej som den är idag? Tänkte mest på om mobilen inte blev ødelagt av brukeren uten från starten med tanke på ny telefon..

 

Nå må du lese hva jeg skriver, det er ikke nokia som selger meg mobilen, det er heller dette:

 

Nokia - Importør/Grossist - detaljist/sluttforhandler:

 

Sluttforhandler må ta kostnaden om du skal få rett, ergo! vil de med de marginene som finnes i dag risikere ganske tydelige minustegn ja.

 

 

Alastor; Nå har SEM 7 dagers DOA, så hvordan tenkte du deg at dette skulle gå til etter 13 dager? Og hvordan skulle en få pengene igjen med en gang slik du indikerer når varen har vært rbukt og en ikke vet hva som er feilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...