Rampage Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Vel, jeg så ett flott program på National Geographic i går. Som handlet om Thera utbruddet, det var ett massivt utbrudd ved Santorini i middelhavet, og det var såpass stort at det mest sannsynligvis kan ha tatt knekken på sivilisasjonen i det området. Men tingen er også. Utbruddet var såpass stort at tonnevis med aske ble skutt opp i stratosfæren, og blokkerte ute sola. Kan det ha vært grunnlaget for en av de beryktede landeplagene i Egypt. Der dag blir til natt? Lenke til kommentar
Pollman Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Vel, jeg så ett flott program på National Geographic i går. Som handlet om Thera utbruddet, det var ett massivt utbrudd ved Santorini i middelhavet, og det var såpass stort at det mest sannsynligvis kan ha tatt knekken på sivilisasjonen i det området. Men tingen er også. Utbruddet var såpass stort at tonnevis med aske ble skutt opp i stratosfæren, og blokkerte ute sola. Kan det ha vært grunnlaget for en av de beryktede landeplagene i Egypt. Der dag blir til natt? Var ikke det en av konklusjonene til programmet da? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Vel, jeg så ett flott program på National Geographic i går. Som handlet om Thera utbruddet, det var ett massivt utbrudd ved Santorini i middelhavet, og det var såpass stort at det mest sannsynligvis kan ha tatt knekken på sivilisasjonen i det området. Men tingen er også. Utbruddet var såpass stort at tonnevis med aske ble skutt opp i stratosfæren, og blokkerte ute sola. Kan det ha vært grunnlaget for en av de beryktede landeplagene i Egypt. Der dag blir til natt? Var ikke det en av konklusjonene til programmet da? Det var det. Og det virker veldig rimelig gjør det ikke? Vi liker å få litt logiske grunnlag for gamle overnaturlige hendelser. Endret 21. januar 2008 av Rampage Lenke til kommentar
strayder Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Det med landeplagene og vulkan utbruddet har jeg lest et eller annet sted også... Alt har sin naturlige forklaring! Deter jeg sikker på Ser ut til at vi kommer til å få noen lande plager i fremtiden også.... første gang jeg har hørt om flom i januar ihvertfall... Endret 21. januar 2008 av strayder Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Om det var Thera eller ikke husker jeg ikke, men det er ting som tyder på at en lignende hendelse forårsaket en enorm tsunami som førte til at en viss vannmasse tilsynelatende "delte seg". Ring a bell anyone I tillegg har en det sterke geologiske indisier på at middelhavet en gang i tiden brøt gjennom og forårsaket en enorm flodbølge, som endte opp som det vi i dag kjenner som Svartehavet. De som bodde i området fikk nok i deres øyne "hele verden lagt under vann" vil jeg tro... Endret 21. januar 2008 av Jalla Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Vel, enorme vulkaner kan forårsake svære flodbølger. Pga. Thera så slo en kanskje 30 meter pluss høy tsunami rett over Kreta. Så veldig plausibelt det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå