Gå til innhold

Beste "point-and-shoot" kamera? ca1500-2000kr

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et kamera som skal gjøre nytten som bursdagspresang, og har gått meg litt vill i jungelen av tester, ulike kameraer, uttrykk og grafer. Så nå håper jeg dere kan hjelpe meg til å fatte en besluttning.

Det som er viktigst er at det tar gode bilder, inne og ute - og har grei blitz.

Bør også være raskt til å starte opp, samt å kunne ta raske bilder.

Må ha batteri og lader. (ikke AA batterier)

Pris ca 1500, men kan godt gi 2000 hvis kameraet er mye bedre.

Som sagt så er bildekvalitet det som er viktigst, så nå håper jeg dere kan komme med gode anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt så er bildekvalitet det som er viktigst, så nå håper jeg dere kan komme med gode anbefalinger?
Ser ingen krav om 28mm vidvinkel, så da våger jeg meg atter en gang frempå med anbefalingen om Fujifilm F40fd. Jeg våger å påstå at det er kameraet med best bildekvalitet i den prisklassen for tiden...
Lenke til kommentar
Ser ingen krav om 28mm vidvinkel, så da våger jeg meg atter en gang frempå med anbefalingen om Fujifilm F40fd. Jeg våger å påstå at det er kameraet med best bildekvalitet i den prisklassen for tiden...

For ikke å snakke om at rekkevidden på blitsen er ganske god. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Var inne og så på dette kameraet, blandt mange andre. Har selv f30 utgaven og er veldig fornøyd med dette.

Var absolutt god pris også (ca1500) på en nettbutikk jeg fant!

Bare et lite spørsmål;

står SD kort og Xd kort som minnebrikke for dette kameraet; dette er vel to typer kort, men er det ikke bare et som passer?

Lenke til kommentar
står SD kort og Xd kort som minnebrikke for dette kameraet; dette er vel to typer kort, men er det ikke bare et som passer?
Nei, begge passer, og du kan bruke begge samtidig også så vidt jeg vet.

Det er bare en slot for minnekort, så jeg tror ikke man kan bruke begge kortene samtidig?

Det er klart, men lurte på om kameraet kunne bruke 2 ulike minnekort.

Noen grunn til å ikke gå for det billigste her?

Lenke til kommentar
Det er bare en slot for minnekort, så jeg tror ikke man kan bruke begge kortene samtidig?
Du får vel ikke SD og xD nedi samme, mener det da det var to spalter når jeg kikket på modellene i butikken...

Nei, det er bare en slot. Spør manskow ;)

Men uansett er det en fordel at kameraet kan bruke SD-kort fordi xD-kort er treige.

Lenke til kommentar
Nei, det er bare en slot. Spør manskow

Manskow her. Jo, det er kun en kortplass, men den kan altså lese begge korttyper. Jeg ser da ingen som helst grunn til å bruke xD (med mindre man har noen fra før), da de er dyre og trege. SD får man nesten gratis om dagen.

Har ellers F40fd, som Kjersti antyder, litt erfaring, omtale og testbilder kan du finne på min kameraside, linker på menyen for omtale og bilder.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

Bare et lite spørsmål til: Finner ikke helt oversikten over butikker som selger f40 kameraet. Søker på kelkoo.no, og får opp pixmania og pcutstyr.no som selger dette. Men går jeg inn på komplett.no selger de det også.

(vil se priser i andre nettbutikker også, da pixmania har "rufsete" tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Takk for gode svar!

Bare et lite spørsmål til: Finner ikke helt oversikten over butikker som selger f40 kameraet. Søker på kelkoo.no, og får opp pixmania og pcutstyr.no som selger dette. Men går jeg inn på komplett.no selger de det også.

(vil se priser i andre nettbutikker også, da pixmania har "rufsete" tilbakemeldinger.

Enkleste er https://prisguiden.no , ellers finnes den i butikker også som ikke ligger i prisguiden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...